فیدیبو، طاقچه و کتابراه؛ کدام اپلیکیشن کتابخوان بهتر است؟

52a1b40534dc814ed33abd99d96b4b42
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اپلیکیشن کتابخوان اجتماعی به مجموعه نرم‌افزارهای حوزه کتاب‌ دیجیتال گفته می‌شود که امکان خواندن کتاب و نقد و بررسی آن توسط افراد مختلف فراهم است. در این گزارش قصد داریم سه کتابخوان معروف فارسی را با یکدیگر مقایسه کرده و به بررسی نقاط ضعف و قوت آن‌ها بپردازیم تا بهترین اپلیکیشن کتابخوان را دریابیم.

لیستی از بهترین اپلیکیشن کتابخوان فارسی

 «فیدیبو» در صدر لیست بهترین اپلیکیشن کتابخوان

اولین و بهترین اپلیکیشن کتابخوان فارسی فیدیبو نام دارد. فیدیبو، اولین بار با اسپانسری دیجی‌کالا شروع به‌کار کرد و در مدت کوتاهی به رشد بسیار خوبی رسید؛ به‌طوری که خیلی‌ها معتقدند ایجاد سایر کتابخوان‌ها به‌خاطر بازاری بود که فیدیبو توانست ایجاد کند و نظر بسیاری از سرمایه‌داران را به خود جلب کند.

بعدها فیدیبو توسط دیجی‌کالا به‌طور کامل خریداری شد اما این پایان کار نبود. دیجی‌کالا کتابخوانی اختصاصی برای فیدیبو طراحی یا به نقل از برخی دیگر، مونتاژ کرده بود که در بین کتابخوان‌های دنیا اولین کتابخوان با پشتیبانی کامل فارسی بود. نام این کتابخوان، فیدیبوک بود.

فیدیبو طی قراردادی با شهرداری، بخش‌هایی را در مترو ایجاد کرد که مسافران می‌توانستند کتاب رایگان که معمولا داستان‌های کوتاه بود را دریافت کنند و در سفر مترو مطالعه کنند. دیجی‌کالا همراه خرید فیدیبوک، صد هزار تومان بن خرید کتاب هم ارائه می‌داد که قیمت خوبی داشت و نظرها را به خود جلب کرد ولی بنا به دلایلی نامشخص فروش آن متوقف شد و در حال حاضر صرفا می‌توانید به اپلیکیشن فیدیبو دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن کتابخوان فیدیبو

فیدیبو بزرگ‌ترین مجموعه کتاب‌ها را در بین کتابخوان‌های فارسی دارد و تا به امروز بیش از ۳۳ هزار کتاب و کتاب صوتی را در خود جای داده که می‌شود گفت در هر ژانری دارای کتاب است؛ از رمان تا کتاب‌های دانشگاهی و درسی و همچنین، مجله‌ها. بخش کتاب رایگان فیدیبو هم برخی مجلات و کتاب‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار دوست‌داران قرار می‌دهد.

نکته مهم فیدیبو اما قیمت بالای کتاب‌های آن است؛ به‌طوری که به نظر می‌رسد گاهی بشود حتی نسخه چاپی‌اش را ارزان‌تر پیدا کرد. فیدیبو بخش نظرات بسیار فعالی دارد که در انتخاب بهترین گزینه‌ها برای مطالعه به شما کمک خواهد کرد.

نقاط قوت کتابخوان فیدیبو

جامع بودن از نظر تعداد کتاب‌ها و نشریات

امکان برخورداری از تخفیف‌های دوره ای

دارا بودن کتاب‌های رایگان

دارا بودن نسخه ویندوز، ios و اندروید

خواندن برخی کتاب‌های رایگان در مترو

باز کردن pdf های دیگر توسط اپلیکیشن فیدیبو

امکان انتخاب فونت و اندازه متن و تغییر رنگ متون

امکان استفاده از حالت شب یا روز

نقاط ضعف کتابخوان فیدیبو

کتاب‌های رایگان کم

قیمت بالای کتاب‌ها

انحصاری کردن ناشران

«طاقچه»

نام این اپلیکیشن برایتان آشناست؟ حتما نام آن را در برنامه خندوانه و در خلال برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی شنیده‌اید. طاقچه نیز کتابخانه جامعی از کتاب‌های مختلف دارد. این کتابخوان در ابتدا قصد داشت تا فقط روی کتب دانشگاهی تمرکز کند اما اکنون با رشد بسیار خوبی که داشته توانسته مخاطبان زیادی را جلب کند.

کتابخوان فارسی طاقچه بهترین گرافیک و رابط کاربری را در بین کتابخوان‌ها دارد و می‌شود گفت از نظر تعامل با کاربر بهترین کتابخوان فارسی به شمار می‌رود. علاوه بر آن، قیمت کتاب در این اپلیکیشن نسبت به فیدیبو  بهتر و معقول‌تر است و معمولا نصف قیمت نسخه چاپی کتاب است.

طاقچه به نوعی بهترین اپلیکیشن کتابخوان برای علاقمندان به ارتباط است، این اپ دارای بخشی مشابه یک شبکه اجتماعی کتابی است که کاربران می‌توانند هنگام مطالعه کتاب قسمت‌های مورد علاقه‌شان را با بقیه کاربران در نرم‌افزار طاقچه به اشتراک بزارند یا حتی آن را در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

اپلیکیشن کتابخوان

علاوه بر این، طاقچه بخشی به نام کتابخانه همگانی دارد که با عضویت در آن می‌توان کتاب‌هایی که در آن بخش است را با خرید اشتراک مطالعه کرد و فقط بهای مدت اشتراک را که کم هم است، پرداخت.

طاقچه هم به مناسبت‌های مختلف تخفیف ارائه می‌دهد و در بسیاری از مناسبت‌ها می‌توان از پیشنهادات رایگان آن استفاده کرد.

طاقچه برای اندروید و ios نرم‌افزار ارائه کرده و همین‌طور یک نسخه تحت وب دارد که با استفاده از آن، هم در ویندوز و هم در نمایشگرهای مختلف از جمله تلوزیون‌های بزرگ، نسبت به خواندن کتاب‌ها اقدام کرد.

نقاط قوت کتابخوان طاقچه

داشتن کتابخانه همگانی

امکان اشتراک‌گذاری بخش برگزیده کتاب‌ها

قیمت‌های مناسب

امکان تغییر فونت و سایز نوشته

امکان مشاهده کتاب در مرورگر

دارای حالت شب برای کاهش آزار چشم

تعداد زیاد کتاب‌ها

نقاط ضعف کتابخوان طاقچه

کتاب‌های کمتر نسبت به فیدیبو

عدم امکان اجرای کتاب و Pdf های متفرقه

مقام سوم بهترین اپلیکیشن کتابخوان در اختیار «کتابراه»

اپلیکیشن کتابراه یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن کتابخوان فارسی است که شاید تا حدودی مظلوم واقع شده است. این نرم‌افزار نیز یک کتابخوان جامع و در عین حال بسیار خوش‌قیمت در بین کتابخوان‌هاست. هر چند تعدد و گستردگی کتاب‌ها در کتابراه کمتر از دیگر کتابخوان‌هاست اما به وضوح، تعداد و کیفیت کتاب‌های رایگان در این اپلیکیشن، نسبت به فیدیبو  و طاقچه بهتر است.

کتابراه در مناسبت‌های مختلف تخفیف ویژه  برای خریداران در نظر می‌گیرد و علاوه بر آن یک تخفیف ویژه هم مختص خود دارد و آن ارائه کتاب صد درصد رایگان در آخر هفته‌هاست. بنابراین، اگر می‌خواهید کتاب‌های با قیمت مناسب را از دست ندهید، حتما این نرم‌افزار را نصب کنید و به‌صورت قانونی از کتاب‌ها استفاده کنید.

اپلیکیشن کتابخوان

وضعیت پشتیبانی کتابراه هم بسیار خوب است. یک اخر هفته، کتابراه کتاب رایگان را به‌صورت اشتباهی غیر رایگان گذاشته بود که فردای همان روز ایمیل معذرت‌خواهی به همراه لینک دانلود آن کتاب را فرستادند که در نوع خود قابل تحسین بود.

نقاط قوت کتابخوان کتابراه

قیمت خیلی خوب

کتاب‌های رایگان بسیار خوب

هر هفته یک کتاب رایگان

امکان تغییر فونت و سایز نوشته

پشتیبانی خوب

نقاط ضعف کتابخوان کتابراه

تعداد کتاب کمتر نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها

امکانات کمتر اپلیکیشن

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار