بررسی نوت ۱۰: جدیدترین اسمارت فون سامسونگ

71616e300c4dd857a95a7921784d8e21
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اسمارت فون گلکسی نوت ۱۰ آخرین فبلت تولید شده توسط کمپانی سامسونگ است. مراسم رونمایی از این فبلت در ۷ آگوست ۲۰۱۹ در شهر نیویورک انجام شد. اکنون نوت ۱۰ در سرتاسر جهان در دسترس علاقه مندان قرار دارد. بنابراین با بررسی نوت ۱۰ در این مطلب همراه ما باشید.

بررسی نوت ۱۰ از لحاظ طراحی و صفحه نمایش

بزرگترین تغییری که در نوت ۱۰، در مقایسه با سایر گوشی های سامسونگ به وجود آمده، داشتن یک نمایشگر تمام صفحه (فول اسکرین) با سوراخ پانچ در در قسمت بالایی آن است. اسمارت فون نوت ۱۰ دارای دوربین سلفی در بالا و سمت راست صفحه نمایش است.

این نوت دارای صفحه نمایشی ۶.۳ اینچی با زرولوشن فول اچ دی است. اسمارت فون نوت ۱۰ با پیکسل ۲۲۸۰ × ۱۰۸۰ عرضه شده و در هر اینچ ۴۰۱ پیکسل دارد. همچنین این اسمارت فون شامل تکنولوژی HDR+10  است. با توجه به این که کمپانی سامسونگ در این قبلت از تکنولوژی QHD استفاده نکرده است، طراحی نوت ۱۰ ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

فناوری که کمپانی سامسونگ در صفحه نمایش نوت ۱۰ استفاده کرده است، Infinity-O نام دارد. قرار گرفتن ناچ نقطه‌ای Infinity-O در مرکز و بالای صفحه نمایش سبب ایجاد طراحی منحصر به فردی در نوت ۱۰ شده است.

blank

گلکسی نوت ۱۰ پلاس سمت چپ و گلکسی نوت ۱۰ سمت راست

علاوه بر این ها، در بررسی نوت ۱۰، باید به این نکته اشاره کرد. که اسمارت فون نوت ۱۰ تنها از لحاظ صفحه نمایش از نوت ۹ کوچک تر است، در حالی که سبک تر و باریک تر است. ابعاد نوت ۱۰، ۷۲ در ۱۵۱ در ۷.۹ میلی متر است و ۱۶۸ گرم وزن دارد. بنابراین این اسمارت فون یکی از سبک ترین تلفن‌های در دسترس سامسونگ می‌باشد.

در بررسی نوت ۱۰ به اسکنر اثر انگشت می‌رسیم. سامسونگ در این فبلت اسکنر اثر انگشت را در پایین صفحه نمایش تعبیه کرده است. چرا که در زمان استفاده از نوت ۱۰، به صورت طبیعی و نرمال انگشت انسان در این ناحیه قرار می‌گیرد.

بررسی نوت ۱۰ از لحاظ دوربین

بررسی نوت ۱۰ را با دوربین آن ادامه می‌دهیم. اگر از نوت ۱۰ استفاده کنید، متوجه خواهید شد. دوربین این اسمارت فون نسبت به نسل‌های قبل ارتقاء هیجان انگیزی نداشته است. نوت ۱۰ از سه دوربین ترکیبی ۱۶ مگا پیکسلی فوق عریض، ۱۲ مگا پیکسلی عریض و ۱۲ مگا پیکسلی تله فوتو استفاده می‌کند.

blank

متن قرار گیری لنزهای دوربین عقب در نوت ۱۰

بیشترین پیشرفت‌هایی که نوت ۱۰ در زمینه دوربین داشته است، پیشرفت در قابلیت ضبط ویدئویی آن است. در این اسمارت فون تکنولوژی تثبیت تصویر بهبود یافته است. همچنین ویژگی جدیدی بنام Live Focus Video به آن افزوده شده است.

blank

دوربین عقب گلکسی نوت ۱۰

از دیگر ویژگی دوربین نوت ۱۰، فناوری AR Doodle است. این فناوری کاربر را قادر می‌کند در بالای تصاویر در حال حرکت متن اضافه کند. نوت ۱۰ همچنین دارای یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی می‌باشد.

بررسی مشخصات فنی و کارکرد نوت ۱۰

از دیگر نکاتی که در بررسی نوت ۱۰ باید به آن توجه کرد، مشخصات فنی و کارکرد آن می‌باشد. کمپانی سامسونگ در این اسمارت فون برای آمریکا از پردازنده اسپندراگون ۸۵۵ استفاده کرده است. این در حالی است که برای سایر مناطق از پردازنده اگزینوس ۹۸۲۵ استفاده شده است.

blank

اجرای بازی Call of Duty در اسمارت فون گلکسی نوت ۱۰

با این حال، هر دوی این پردازنده‌ها بسیار قوی هستند و از جمله به روزترین و پیشرفته ترین تکنولوژی‌ها محسوب می‌شوند. عملکرد پردازنده‌های استفاده شده در نوت ۱۰ بسیار قوی و پیشرفته است.

جدول مشخصات اسمارت فوت ۱۰

قیمت ۹۴۹ دلار / ۸۶۹ یورو
نمایشگر ۶.۳ اینج داینامیک آمولد (۱۰۸۰ × ۲۲۸۰)
پردازنده (CPU) اسنپدراگون ۸۵۵ در آمریکا

اگزینوس ۹۸۲۵ در بازار جهانی

رم (RAM) ۸ گیگا بایت
حافظه ۲۵۶ گیگابایت
اسلات کارت حافظه (micro SD) ندارد
دوربین عقب ۱۶ مگاپیکسل فوق عریض (۲.۲/F)

۱۲ مگاپیکسلی عریض (۲.۴/F- 1.5/F)

۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو (۲.۱/F)

دوربین سلفی ۱۰ مگا پیکسل (۲.۲/F)
باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ ۲۵ وات؛ ۴۵ وات اختیاری
سیستم عامل (OS) اندروید ۹ پای با One UI سامسونگ
رنگ بندی Aura Glow, Aura white, Aura black, Aura Blue
سایز ۵.۹ در ۲.۸ در .۳۱ اینچ
وزن ۵.۹ اونس (۱۶۸ گرم)

بررسی نوت ۱۰ از لحاظ نرم افزاری و رابط کاربری

با توجه به جدول بالا می‌تواند متوجه شد، که در اسمارت فون ۱۰، از سیستم عامل اندروید ۹.۰ پای استفاده شده است. همچنین این اسمارت فون دارای باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر در ساعت است که قادر به تامین انرژی گوشی است.

از دیگر خصوصیات و ویژگی‌های نوت ۱۰ می‌توان به داشتن قلم اس پن پیشرفته با خصوصیات و قابلیت‌های جدید اشاره نمود.

blank

سایز کوچک و آسودگی به دست گرفتن گلکسی نوت ۱۰

نقاط قوت و ضعف نوت ۱۰

نقاط قوت

  • کم وزن تر بودن در مقایسه با پرچم دارهای قبلی (وزن این گوشی ۱۶۸ گرم است، در حالی وزن نوت ۹، ۲۰۱ گرم بود.
  • کوچک تر بودن و سبک تر بودن نوت ۱۰، که سبب سبکی و راحتی در استفاده می‌شود.
  • داشتن تنوع و رنگی بندی مختلف
  • قرار گرفتن اسکنر اثر انگشت در داخل صفحه نمایش
  • داشتن کیفیت بهتر صفحه نمایش
  • کاهش ضخامت اسمارت فون ۱۰.

نقاط ضعف

با این که نوت ۱۰ دارای امتیازات و مزایای خوبی است که سبب شده است، این اسمارت فون بسیار جمع و جور و کوچک تر شود. ولی با این حال دارای برخی نقاط ضعف نیز می‌باشد. از جمله نقاط ضعف این گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود

  • حذف جک هندزفری
  • فقدان درگاه کارت حافظه micro SD

منابع + +

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار