نقد و بررسی گوشی جدید vivo V15 Pro

94ce795663cad18c99e9009dd7178e36
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت vivo  یکی از شرکت هایی است که به تازگی به عرصه‌ی تولید گوشی های هوشمند پا گذاشه است و به راستی که گوشی های منحصر به فردی را طراحی و تولید می‌کند.

vivo در چند وقته‌ی اخیر تمام توان خود را به کار گرفته است و گوشی های پرچم دار قابل ملاحظه‌ای را روانه‌ی بازار کرده است، البته اغلب گوشی های این شرکت در محدوده‌ی جغرافیایی محدودی عرضه می‌شود و شاید یکی از دلایلی که فروش این شرکت نسبت به غول های تکنولوژی چون سامسونگ، اپل، هواوی و به تازگی شیائومی کمتر است، همین موضوع باشد.

ما در این مقاله در نظر داریم تا به نقد و بررسی یکی از جدیدترین گوشی های این شرکت با نام vivo V15 Pro بپردازیم که به عنوان اولین گوشی دارای دوربین سلفی پاپ آپ روانه‌ی بازار شده است.

طراحی و ساخت

یکی از مهم ترین قسمت های یک گوشی هوشمند می‌تواند بدنه و نحوه‌ی طراحی آن باشد، در یک ساله‌ی اخیر ما به سمت گوشی های مدرن تر پیش رفته‌ایم و این نوید وجود دارد که شرکت هایی که به روز طراحی کنند بازار بهتری را به خود اختصاص دهند. شرکت vivo طراحی های منحصر به فرد و شیکی را ارائه می‌دهد که می‌تواند در آینده‌ی نزدیک به او در فتح قله های موفقیت کمک شایانی بکند.

نقد و بررسی گوشی جدید vivo V15 Pro

این دستگاه از جنس شیشه و پلاستیک مرغوب ساخته شده است و شرکت vivo  به منظور حفاظت از این دستگاه بر روی آن از یک کورنینگ گوریلا گلس بهره گرفته است. این دستگاه بسیار شیک طراحی شده است و در قسمت جلویی آن شما شاهد یک نمایشگر تمام صفحه با اندازه‌ی ۶.۴ اینچ هستید که خبر از ناتچ و دوربین سلفی و یا هر چیزی مزاحم دیگری در آن نیست. در گوشه ها شاهد یک خمیدگی شیک و کلیدهای پاور و ولوم هستیم.

بر روی پنل پشتی ای دستگاه یک دوربین سه گانه به صورت عمودی بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند و فلش LED آن ها را همراهی می‌کند. این دستگاه ۸.۲ میلی متر ضخامت داشته و وزن آن به ۱۸۵ گرم می‌رسد.

بر روی پنل پشتی خبر از حسگر اثر انگشت نیست، اما این به معنای عدم وجود اثر انگشت در این پرچم دار نیست. ما در vivo V15 Pro شاهد یک حسگر اثر انگشت درون نمایشگر هستیم.

نمایشگر

یکی از قسمت های مهم هر دستگاه نمایشگر آن است که البته vivo هم به این امر واقف بوده است، vivo V15 Pro دارای یک نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد است که رزولوشن تصویر آن ۱۰۸۰ *  ۲۳۱۶ پیکسل است و نسبت نمایشگر به بدنه‌ در حدود ۸۴.۲ درصد است. تراکم پیکسلی در این نمایشگر ۴۰۴PPi است که به شما کمک می‌کند در این دستگاه شاهد تصاویری واقعی و طبیعی باشید. vivo در این نمایشگر از فضای رنگی DCI-P3 بهره گرفته است.

نقد و بررسی گوشی جدید vivo V15 Pro

دوربین و باتری

همانطور که در قسمت بالا گفته شد بر روی vivo V15 Pro یک دوربین سه گانه تعبیه شده است که می‌تواند برای شما تصاویر با کیفیتی را ثبت کند. در اکثر دستگاه های جدید دوربین ها معمولا تا ۲۰ الی ۲۴ پیکسل رسیده‌اند. این در حالی است که ما در vivo V15 Pro شاهد یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در کنار دو دوربین فرعی ۸ و ۵ مگاپیکسلی هستیم.

شما می‌توانید به کمک این دوربین های فیلم هایی را با کیفیت ۳۸۴۰ * ۲۱۶۰ پیکسل و با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت کنید، این در حالی است که شما می‌توانید فیلم های با کیفیت ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ پیکسل نیز ضبط کنید.

نقد و بررسی گوشی جدید vivo V15 Pro

از مهم ترین قابلیت های دوربین این دستگاه می‌توان به سنسور عمق تصویر، قابلیت پاناروما و پشتیبانی از HDR اشاره کرد.

در قسمت جلویی شاهد یک دوربین سلفی پاپ آپ با سنسور ۳۲ مگاپیکسل هستیم که دارای قابلیت HDR و یک فلش LED می‌باشد.

vivo V15 Pro دارای یک باتری ۳۷۰۰ میلی آمپری است که البته می‌توانست بهتر و بیشتر باشد.

سخت افزار و نرم افزار

V15 Pro دارای یگ تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۷۵ است که در کنار ۶ گیگابایت رم و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایت قرار گفته است. شما می‌توانید این حافظه را تا ۵۱۲ گیگ افزایش دهید.

برای کارهای گرافیکی vivo از یک پردازنده‌ی گزافیکی Adreno 612 بهره گرفته است. و رابط کابری Funtouch 9 را بر روی این دستگاه اجرا کرده است که بر پایه‌ی اندروید پای می‌باشد.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار