بررسی ردمی نوت ۹ شیائومی

81afaf45473873ee439e718f6c022263
زمان مطالعه: 5 دقیقه

با وجود رونمایی از پرچمداران برند های مختلف، این میانرده ها هستند که در دست کاربران دیده می شوند. البته این بدان معنا نیست که گوشی های پرچمدار طرفدارن کمی دارند. بلکه میانرده ها به علت قیمت پایین تر و مقرون به صرفه تر این امکان را فراهم آورده اند تا کاربران به راحتی بتوانند با در اختیار دشتن امکانات بی شمار هزینه کمتری را بپردازند. در این میان کمپانی هایی همچون سامسونگ، شیائومی و هوآوی دست به تولید گوشی هایی زده اند که میانرده های آن ها را تشکیل می دهد. شیائومی نیز پس از مشاهده استقبال بی نظیر از سری ردمی نوت در سال ۲۰۲۰ دست به عرضه گوشی های سری ردمی نوت ۹ زد. این خانواده چند نفره به تازگی میزبان یکی دیگر از اعضای خود بوده که شیائومی ردمی نوت ۹ نامیده می شود. ناگفته نماند که ردمی نوت ۹ شیائومی به عنوان مدل پایه این خانواده شناخته می شود که ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۹ اس برادران با کیفیت تر آن هستند. در ادامه به بررسی مشخصات این مدل از شیائومی خواهیم پرداخت. با دیجی دو همراه باشید:

بررسی ردمی نوت 9 شیائومی Xiaomi Redmi Note 9

مشخصات ظاهری ردمی نوت ۹ شیائومی

به لحاظ ظاهری این سه عضو از خانواده ردمی نوت ۹ دارای شباهت های بسیاری هستند و تفاوت های ناچیزی با یکدیگر دارند. در ردمی نوت ۹ ما با یک نمایشگر تمام صفحه رو به برو هستیم که حاشیه های آن بسیار باریک شده اند که برای صرفه جوی در وسعت دوربین سلفی در یک ناچ قطره در قسمت چپ نمایشگر قرار گرفته است. ابعاد این اسمارتفون به ۱۶۲.۳ در ۷۷.۲ در ۸.۹ میلی متر می رسد و وزنی معادل ۱۹۹ گرم دارد. در یک مقایسه ساده متوجه شده ایم که این گوشی نسبت به دیگر برادران خود از وزن کمتری برخوردار است، این درحالی است که حجم و اندازه باتری در هر یک از این اسمارتفون ها به یک اندازه بوده است.

ضعف این اسمارتفون بیشتر در جنس بدنه نمایان است. ردمی نوت ۹ از نمایشگری برخوردار است که از محافظ گوریلا گلس ۵ در ان استفاده شده است، اما فریم آن از جنس پلاستیک است. نمایشگر ردمی نوت ۹ به اندازه ۶.۵۳ اینچ است و از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ نیز برخورار ست. این نمایشگر که باحاشیه های بسیار باریک احاطه شده تقریا ۸۳.۵ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. روی بدنه این اسمارتفون جایگاه شیار ورود خروج کارت حافظه دیده می شود. بنابراین امکان افزایش حافظه داخلی در این دستگاه وجود دارد. علاوه بر این وجود جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز خود به عنوان نقطه قوتی برای این دستگاه به شمار می آید، چراکه در حال حاضر بسیاری از گوشی های هوشمند بدون این قابلیت عرضه می شوند.

مشخصات فنی ردمی نوت ۹ شیائومی

زمانی که سخن از مشخصانت فنی یک گوشی هوشمند می شود اولین چیزی که به ذهن خطور می کند مشخصات پردازنده آن است. شیائومی برای مدل پایه خانواده ردمی نوت ۹ از پردازنده مدیاتک بهره برده که از نوع هلیو G85 است. این پردازنده ۸ هسته در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 می تواند قدرت مناسبی از پردازش داده ها را به نمایش گذارد، اما به نسبت پردازنده های اسنپدراگون ۷۲۰G موجود در دیگر اعضای این خانواده پرازنده ای ضعیف تر به شمار می آید.

میزان حافظه رم در این اسمارتفون نیز بسیار متفاوت از دیگر مدل های این خانواده است. ردمی نوت ۹ در سه نسخه عرضه شده است که در ادامه می خوانید:

  • حافظه رم ۳ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
  • حافظه رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶ گیگابایت
  • حافظه رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

از این کاربران می تواند در عین استفاده از کارت حافظه جانبی از هر یک از نسخه های مورد نیاز خود استفاده کنند.

نسخه اندروید ۱۰ برای این دستگاه در نظر گرفته شده است که رابط کاربری MIUI 12 برای آن طراحی شده است. گفتنی است که در این مورد شیائومی ردمی نوت ۹ پرو با استفاده از رابط کاربری MIUI 11 یک قدم از این اسمارتفون عقب تر ایستاده است.

بررسی ردمی نوت 9 شیائومی Xiaomi Redmi Note 9

مشخصات دوربین ها و باتری شیائومی ردمی نوت ۹

عمده ترین تفاوت این خانواده سه نفره را می توان در بخش دوربین های آن ها یافت . ردمی نوت ۹ گرچه مانند دیگر برادران خود از فناوری دوربین های چهارگانه بهره مند است، اما به لحاظ کیفیت دوربین ها از آن ها متمایز می شود. لنز اصلی این دوربین را یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی از نوع واید و لنز دوم را لنز ۸ مگاپیکسلی از نوع اولترا واید و دو لنز دیگر را لنز های ۲ مگاپیکسلی از نوع ماکرو و سنجش عمق تشکیل می دهند. گفتنی است که این اسمارتفون تنها در لنز ماکرو با ردمی نوت ۹ اس متفاوت است. این اسمارتفون دارای لنز ۵ مگاپیکسلی از نوع ماکرو است. مجموع دوربین ها در ماژولی مستطیل شکل طراحی شده که حسگر اثر انگشت را نیز در خود جای داده است. بنابراین طراحی این ماژول قدری کشیده تر و متفاوت از برادران خود است.

دوربین سلفی ردمی نوت ۹ نیز از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی تشکیل شده، این در حالی است که دیگر اعضا دارای لنز ۱۶ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی هستند.

همانطور که پیشتر اشاره شد شیائومی هر سه مدل را به باتری پرقدرت ۵۰۲۰ میلی آمپری تجهیز کرده تا کاربران را از داشتن پاوربانک های سنگین و دست و پا گیر بی نیاز سازد. این باتری قابلیت شارژ سریع ۱۸ وات را داشته و از شارژ معکوس ۹ وات نیز برخوردار است. ناگفته نماند که این قابلیت آخری در مدل های دیگر این خانواده دیده نمی شود.

جمع بندی پایانی

ردمی نوت ۹ به عنوان یک میانرده خوش قیمت با داشتن امکانات به روز و کاربردی می تواند به اسمارتفون همیشه همراه شما بدل شود بدون اینکه با آن خلائی را تجربه کنید. با این وجود اگر می خواهید از سیستم سخت افزاری بهتر و دوربین با کیفیت تر بهره مند باشید، می توانید به مدل های دیگر این زیر برند نیز نگاهی اندازید. مهمترین ویژگی این اسمارتفون باتری پر قرت آن است که می تواند هر کاربری را برای خرید ترغیب کند. بنابراین توجه به این امکان در انتخاب شما تاثیر گذار خواهد بود.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار