قفل شدن گوشی‌های شیائومی به دلیل بررسی احتمال قاچاق آن‌ها بود

7bacc16e1ca8a84c37a17816911c7afd
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اخیراً  اخبار بسیار زیادی مبنی بر قفل شدن گوشی‌های شیائومی منتشر شد و همین موضوع برخی از کاربران این برند را بسیار نگران کرد. گفتنی است که این موضوع فقط برای برخی کاربران در برخی کشورها مانند ایران، کوباف، سوریه، کره شمالی، سودان و کریمه اتفاق افتاده بود. با توجه به اخبار و نگرانی تمام کاربران این گوشی‌ها، شیائومی واکنش رسمی نشان نداده بود تا اینکه سخنگوی این کمپانی چنین بیان کرد: این کمپانی به طور موقت و جهت بررسی احتمال قاچاق گوشی‌های شیائومی این کار را انجام داده و کشور خاصی را هدف قرار نداده بوده است.

سخنگوی شیائومی در مصاحبه با گلوبال تایمز این گونه بیان نمود « که هدف از این برنامه دستیابی به اطلاعات درباره قاچاق گوشی‌های شیائومی در برخی مناطق خاکستری و حفاظت از داده‌های کاربران شیائومی بوده است.»

شرکت شیائومی بیان کرده که فعلاً برخی از گوشی‌های این برند را قفل (لاک) کرده تا از قاچاق کلیه گوشی‌های شیائومی در مناطق خاکستری جلوگیری کند. در واقع این شرکت با بررسی این موضوع به نفع کاربران خود عمل کرده است. شیائومی این‌کار را کرده تا از حریم خصوصی و حقوقی کاربران حفاظت کند تا به اطلاعات آن‌ها آسیب وارد نشود. این شرکت چینی با انجام این کارها گویی به هدف خود و نتایج مورد نیازش دست پیدا کرده است. از این رو پس از دریافت این نتایج می‌توان لاک این گوشی‌ها را که از طریق این برنامه انجام شده بود باز کرد.

با وجود قوانین صادراتی که شرکت شیائومی دارد، هیچ مشتری اجازه ندارد که محصولات این شرکت را به کشورها و مناطق ممنوعه ارسال کند. اما با وجود تمام این قوانین گویا در سال‌ها اخیر برخی کاربران شیائومی این کار را انجام داده و محصولات این برند را وارد برخی مناطق ممنوعه کرده‌اند. این افراد گوشی را از مناطق عادی خریداری کرده و در مناطق خاکستری به فروش رساندند.

همین امر باعث شد که شایعات درباره نقش تحریم‌های آمریکا در قفل شدن گوشی‌های شیائومی منتشر شد. برخی از منابع خبری و شبکه‌های اجتماعی این گونه بیان کردند که واشنگتن فشار آورده تا گوشی‌های شیائومی در کشورها و مناطق تحریم شده، لاک شود. اما در حقیقت امر واقعیت نداشت و سخنگوی شیائومی این شایعه را تکذیب کرد.

در نهایت بید بیان کنیم که کاربران گوشی‌های شیائومی نگران نباشند چرا که انجمن واردکنندگان این موبایل‌ها بیان نمودند که در بازار ایران هیچ گوشی شیائومی غیرفعال نخواهد شد.

منبع: globaltimes.cn

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار