برترین تبلت های اندرویدی سال ۲۰۱۹

a0de9d3e3c305e89fbd2ac4fc27a713e
زمان مطالعه: 7 دقیقه

برترین تبلت های اندرویدی سال ۲۰۱۹

چند سالی می شود که تولیدکنندگان تبلت فروش چشمگیری ندارند و در سوی دیگر با افزایش ابعاد گوشی های هوشمند، تمایل افراد به خرید تلفن های هوشمند بیش از تبلت شده است.

در ده های گذشته تلفن های هوشمند رونق چندانی نداشتند و همین امر تبلت ها را به کالاهای محبوب و پرفروشی تبدیل کرد. اما همچنان شرکت هایی چون سامسونگ، گوگل، اپل و چندی دیگر دست از تولید تبلت برنداشته و توسعه چنین دیوایس هایی را حیاتی می دانند.

شاید در سال های گذشته روند فروش تبلت ها سیر صعودی نداشته اما این بدان معنا نیست که کل تولیدکنندگان تبلت را از سبد تولیدات خود حذف کنند. اگرچه آیپد اپل همیشه در لیست پرفروش ترین شرکت های تولیدکننده تبلت، صدر جدول را دارد، اما برخی تولیدکنندگان به توسعه مدل های اندرویدی می پردازند. تبلت های اندرویدی عمدتا قابل سفارشی سازی هستند و با مراجعه به فروشگاه گوگل پلی افراد به انبوهی از برنامه ها و برخی دیگر رو به رو می شوند.

در این مطلب می خواهیم جدای از آیپدهای اپل شما را با برترین تبلت های اندرویدی سال ۲۰۱۹ آشنا سازیم:

۱- سامسونگ گلکسی تب اس ۴ / قیمت بالاتر از ۶۵۰ دلار

سری تبلت های پرچمدار سامسونگ همیشه با نام گلکسی تب اس معرفی می شوند. تبلت هایی که مشخصات رده بالایی داشته و در ساخت آنها متریال باکیفیتی به کار گرفته می شوند. در این بین سامسونگ سال گذشته تصمیم می گیرد در اوایل آگوست ۲۰۱۸ از نسل جدید تبلت پرچمدار خود به نام گلکسی تب اس ۴ رونمایی کند.

این تبلت در مقایسه با نسل پیشین طراحی بهبودیافته پیدا کرده و ضخامتی کمتر نسبت به قبل دارد. همچنین با پشتیبانی از قلم تجربه کاربری افراد بدون هیچ شکی جذاب و منحصربفردتر است. این همان چیزی بوده که بسیاری از علاقمندان به تبلت دنبال آن هستند تا احساس خوبی در کار با مدل موردنظر پیدا کنند.

با صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی Super AMOLED و رزولوشن ۲۵۶۰*۱۶۰۰ پیکسلی، اسپیکرهای تقویت شده توسط AKG و چندی دیگر، تجربه کاربری با این تبلت پرچمدار بی نظیر است و لذت بالایی به ارمغان می آورد. این تبلت طراحی پریمیومی داشته و در نگاه نخست باید آن را یک گزینه کلیدی در کاربری پنداشت. با پشتیبانی از فناوری صوتی دالبی اتمز تماشا محتوا ویدئویی از قبیل فیلم و سریال در این تبلت پرچمدار بدون شک جذاب و فوق العاده است. سامسونگ تمام تلاش خود را کرده تا یک محصول ارزنده به طرفداران ارائه دهد و تبلت گلکسی تب اس ۴ نیز همین مدل به حساب می آید.

با مشخصه هایی که در این تبلت اندرویدی به کار گرفته شده، قرار دادن آن در دسته برترین ها عجیب نیست، زیرا سامسونگ سعی کرده یک پرچمدار واقعی را به طرفداران خود ارائه دهد.

از مشخصات کلیدی تبلت باید به پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۳۵، حافظه رم ۴ گیگابایتی، سیستم عامل اندروید ۸.۱ اوریو، حافظه داخلی ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایتی، پشتیبانی از حالت DeX mode و باتری ۷۳۰۰ میلی آمپری اشاره کرد. چنین مشخصه هایی در تبلت قدرتمندی چون گلکسی تب اس ۴ آن را به مدلی ارزشمند برای خرید در میان مدل های انبوه اندرویدی تبدیل می کند.

۲- آمازون فایر HD10 / قیمت ۱۵۰ دلار
شرکت آمازون اگرچه به عنوان تولید کننده مطرحی شناخته نمی شود و بیشتر خرده فروش بزرگ است، اما چند سالیست که تولید تبلت های اقتصادی سری Fire را در  برنامه کاری خود قرار داد. تبلت هایی که نه تنها خوش قیمت و اقتصادی هستند، بلکه تجربه کاربری خوبی می توان با آنها داشت.
در این بین مطمئنا آمازون فایر HD10 اولین و تنها انتخاب شما خواهد بود. به‌طور خلاصه برجسته‌ترین ویژگی این محصول را می‌توان در نمایشگر بزرگ، اسپیکرهای باکیفیت و قیمت مناسب آن دانست. بنابراین می‌توان این دستگاه را مناسب برای کاربرانی دانست که به دنبال تجربه‌ی بی‌نظیری از تماشای ویدئو در تبلتی بزرگ هستند. همان‌طور که از نام این محصول پیداست، فایر اچ‌دی ۱۰ به یک نمایشگر بزرگ ۱۰ اینچی با فناوری IPS مجهز شده و از زوایای دید مطلوبی برخوردار است.
شرکت آمازون سعی کرده از رزولوشن یکسانی برای دو نسخه‌ی ۸ و ۱۰ اینچی این تبلت بهره گیرد تا تجربه کاربری خوبی کسب شود. اما به دلیل نمایشگر بزرگ‌تر نسخه‌ی ۱۰ اینچی، دقت تصویر ۸۰۰ × ۱۲۸۰ پیکسلی آن تراکم پیکسلی پایین‌ ۱۴۹ پیکسل بر اینچ را به همراه دارد. تراشه‌ی مدیاتک نسخه‌ی MT8135 به همراه دو پردازنده‌ی دو هسته‌ای با سرعت‌های ۱.۲ و ۱.۵ گیگاهرتز، مسئولیت اجرای سیستم‌عامل Fire OS نسخه‌ی ۵ و برنامه‌های آن را دارند.
البته استفاده از رم یک گیگابایتی در این محصول می‌تواند محدودیت‌های را برای کاربران این تبلت داشته باشد. از ویژگی‌های مهم این تبلت می‌توان به وجود اسپیکرهای استریو به فناوری دالبی و دوربین‌های ۵ و ۱ مگاپیکسلی اشاره کرد. همچنین آمازون از یک باتری لیتیوم پلیمری برای این محصول در نظر گرفته که می‌تواند در کاربری‌های ترکیبی و مداوم تا بیش از ۸ ساعت شارژ نگاه دارد.
با تمامی این تفاسیر محصول شرکت آمازون را باید یکی از گزینه های اصلی بهترین تبلت های اندرویدی سال ۲۰۱۹ قرار داد. زیرا در عین اقتصادی بودن، امکانات خوبی ارائه می دهد.
۳- هوآوی مدیاپد ام ۳ لایت/ قیمت ۲۰۰ دلار
شرکت های مختلفی هستند که در زمینه تولید تبلت فعالیت دارند. یکی از آنها شرکت هوآوی است که همیشه سعی می کند به تولید محصولات دیجیتالی متنوعی بپردازد. در سال های اخیر این شرکت تبلت های شیک و خوش قیمتی را عرضه داشته تا نظر علاقمندان به این رایانه لوحی را جلب کند.
از آنجایی که اپل به عنوان یک برند پرفروش تبلت به شمار می رود اما پس از آن آماوزن و دیگری سامسونگ هستند که در این صنعت فروش خوبی را شامل حال خود کردند. فروشی که در چند سال گذشته روند نزولی به خود گرفته اما هوآوی تصمیم دارد با عرضه سالانه تبلت های کاربردی بهبودی را پیش رو داشته باشد.

 این شرکت در سال ۲۰۱۴ میلادی یکی از تبلت‌های ارزان‌قیمت خود را با نام هوآوی مدیاپد M1 روانه‌ی بازار کرد. این در حالی است که هوآوی به‌تازگی، جدیدترین محصول از این نسل را به ‌نام هوآوی مدیاپد ام ۳ لایت معرفی کرده است. در این تبلت یک صفحه‌نمایش ۱۰.۱اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل به کار رفته است.

از دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌توان به اندروید ۷ موسوم به نوقا همراه با رابط کاربریEMUI 5.1 مخصوص هوآوی و بدنه‌ی پلاستیکی با قاب فلزی اشاره کرد. این تبلت قابلیت مکالمه هم دارد و می‌تواند برای طرفداران خبر خوبی باشد. هوآوی برای تامین توان پردازشی این تبلت از تراشه‌ی MSM8940 Snapdragon 435 همراه با یک پردازنده هشت‌هسته‌ای با سرعت ۱.۴ گیگاهرتز و ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره گرفته است؛ همچنین قرار است این تبلت با ظرفیت ۳۲گیگابایتی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی microSD در بازار عرضه شود.

همان‌طورکه گفته شد، جنس بدنه‌ی تبلت هوآوی  M3 Liteپلاستیکی و ضخامت درنظرگرفته‌شده برای آن ۷.۱ میلی‌متر است. هوآوی در این تبلت از بلندگوهای استریو با فناوری Harman/Kardon استفاده کرده است که کیفیت صدا را در این محصول افزایش می‌دهد؛ همچنین این شرکت از یک دوربین اصلی ۸مگاپیکسلی بر قاب پشتی و یک دوربین دوم ۵مگاپیکسلی بر بالای نمایشگر استفاده کرده است. انرژی این تبلت ۱۰.۱اینچی را یک باتری ۶۶۶۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌کند.

با این حساب مشخصه های در نظر گرفته شده برای این تبلت آن را به مدل برجسته ای تبدیل کرده است.

۴- ایسوس ذن پد ۳اس ۱۰ / قیمت ۲۹۰ دلار

شرکت ایسوس یکی از برندهای برجسته تولیدکننده سیستم های سخت افزاری به شمار می رود. در این بین برند تایوانی سعی کرده بهترین ها را به مخاطبان خود ارائه دهد و از این رو تلاش داشته تا در زمینه تبلت و تلفن هوشمند نیز حضوری پیدا کند. یکی از محصولاتی که در سال های اخیر توسط این کمپانی معرفی شد، تبلت  ذن پد ۳اس ۱۰ محسوب می شود.

اگر شما هم یکی از طرفداران محصولات کمپانی ایسوس بخصوص تبلت‌های این شرکت هستید، باید بدانید تبلت ذن پد ۳اس ۱۰ یکی دیگر از محصولات این برند مطرح دنیای دیجیتال است. در این محصول از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۴ گیگابایت رم استفاده شده است. این محصول که در دسته‌ی تبلت‌های ۹.۷اینچی قرار می‌گیرد، قابلیت دریافت ۱۰ لمس را به‌طور هم‌زمان دارد، نمایشگر آن از نوع  «LCD» بوده و با فناوری «IPS» ساخته شده است.

تراکم پیکسلی این نمایشگر ۲۶۴ پیکسل بر اینچ بوده و در ساخت آن از امکانات مختلفی، همچون روکش ضدجذب اثرانگشت و تکنولوژی Asus Tru2life Plus بهره گرفته شده است. همان‌طورکه اشاره شد، حافظه‌ی داخلی این تبلت ۳۲ گیگابایت است و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی microSD تا ۱۲۸ گیگابایت قابل‌افزایش خواهد بود. پردازنده‌ی ۶هسته‌ای ذن‌فون ۳ اس از تراشه‌ی «MSM8956» کوالکام بهره می‌برد و در کنار آن‌ها یک رم ۴گیگابایتی برای پردازش بهتر اطلاعات قرار دارد.

بر قاب پشتی این محصول، دوربینی ۸مگاپیکسلی تعبیه شده است که فلش LED  آن را همراهی نمی‌کند؛ همچنین بر قاب جلویی این محصول، دوربین دوم ۵مگاپیکسلی وجود دارد که برای انجام مکالمات ویدئویی مناسب به نظر می‌رسد. ZenPad 3S  به سیستم‌عامل نسخه‌ی ۶ شرکت گوگل مجهز شده است. زیر قاب پشتی این دستگاه، یک باتری لیتیوم‌پلیمری با ظرفیت ۷۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت قرار گرفته است که توسط کاربر ‌تعویض‌شدنی نیست. پشتیبانی از اینترنت پرسرعت نسل چهارم، یعنی ۴G یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که شرکت ایسوس برای ایجاد تجربه‌ی کاربری بهتر در این محصول تعبیه کرده است. این محصول با داشتن امکانات ذکرشده، می‌تواند تا حد زیادی پاسخ‌گوی نیاز کاربران باشد.

تجربه کاربری با چنین تبلتی بی نظیر است و با قیمت مناسبی نیز می توان آن را تهیه کرد. مدلی که در پیکربندی های مختلفی به فروش می رسد اما آنچه تایوانی ها برای این مدل در نظر گرفتند، یکی از بهترین ها به شما می رود.

نتیجه گیری

در فهرست فوق به تبلت های بزرگی اشاره شده که بدون شک هر یک در نوع خود مدل های باکیفیت و فوق العاده هستند. از تبلت سامسونگ گرفته تا ایسوس که هر یک مشخصه های مطلوبی مجهز هستند تا تجربه کاربری خوبی رقم زنند.

بنابراین اگر به دنبال برترین ها در زمینه تبلت اندرویدی هستید، لیست فوق کمک شایانی خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می شود از این لیست کمک گیرید.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار