بررسی ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا

2477b258c94304301e636de8f0b61aec
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بعد از موفقیت ایرپادهای کمپانی اپل، تقریبا همه‌ی تولید کنندگان تجهیزات اصلی یا به‌اصطلاح OEM ها به‌دنبال ورود به بازار هدفون‌های بی‌سیم هستند. این مسئله بیشتر منجر به این شده است که حتی کمپانی‌هایی که قبلا در این عرصه شکست خورد‌ه‌اند هم وارد گود شده و در کنار تولیدکنندگان جدید قرار بگیرند. برند نوکیا یکی از این سازندگان است که در بین دو TWS مختلفی که ارائه می‌کنند، یک محصول شاخص به‌نام Nokia Power Earbuds BH-605 وجود دارد که کاملا متفاوت از دیگر محصولات کمپانی است.

قیمت و بررسی ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا

قیمت ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی (۹۰ یورو) آن نسبتا معقول به‌نظر می‌رسد و ویژگی برجسته آن جعبه شارژ ۳ هزار میلی آمپر ساعتی و غشاهای گرافنی است که برای ارائه کیفیت صوتی به‌‌کار رفته‌اند و گوگل از نظر تبلیغاتی، مانور زیادی روی آن می‌دهد.

  • طراحی، ارگونومی و کنترل

ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا

طراحی هدفون‌ها نکته خاصی ندارد، آن‌ها از ترکیب مات و پلاستیک شیشه‌ای همراه با صفحه شیشه‌ای جهت ایجاد ضخامت ساخته شده‌اند. طبق ادعای کمپانی نوکیا، شکل هدفون‌ها برای استفاده طولانی مدت بسیار سودمند است و کاربر احساس راحتی می‌کند، اما متوجه شدیم که این روند کاملا ذهنی است. چرا که عده‌ای از افراد احساس خوبی بعد از مدتی استفاده از این هدفون نداشتند و برخی هم از آن احساس رضایت داشته‌اند.

این اتفاق همیشه رخ می‌دهد. افراد معمولا دارای مجراهای گوش متفاوتی هستند و عدم وجود تناسب یکسان، باعث بوجود آمدن چنین مشکلاتی می‌شود. ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا کمی احساس سنگینی دارد و همین می‌تواند کسانی که احساس خوبی از قرار دادن هدفون در گوششان ندارند را در طولانی مدت بیشتر آزار دهد.

بیشتر بخوانید: لیستی از ارزان ترین هدفون های ۲۰۲۰

آنباکس ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا

برای این بررسی پیش فرض ما استفاده از توگوشی کوچکی بود که روی هدفون قرار داده شده بود. در ادامه ما در داخل جعبه نسخه بزرگ‌تر آن را انتخاب کرده و متوجه شدیم که استفاده از مناسب‌ترین مورد داخل جعبه، بسیار مهم خواهد بود. چرا که هم از نظر راحتی فرق ایجاد می‌کند و هم یک هدفون مناسب می‌تواند از نظر عایق بودن صدا هم عملکردی بهتری را ارائه کند و همین مورد، می‌تواند دلیلی برای افزایش کیفیت صدا باشد.

همیشه قالبی رو انتخاب کنید که کوچک‌تر هستند و صدای موسیقی کمتری را می‌شنوید. در کنار آن باید باس صدا عملا وجود نداشته باشد. بدین صورت صداهای ریز را بهتر متوجه خواهید شد و موسیقی زنده‌تر به‌نظر می‌رسند و باس به‌صورت ناگهانی حس خوبی را ایجاد می‌کند. در حقیقت BH-605 ایربادز خوبی است، اما با مدل‌های گران‌تر موجود در بازار قابل مقایسه نخواهد بود.

متاسفانه اتصالات ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا استاندارد نیستند و نمی‌توانید از دیگر تیپ‌هایی که با آن راحت‌تر هستید، استفاده کنید. بنابراین باید سعی کنید که از محتویات داخل جعبه به‌خوبی مراقب کنید، چون در صورت گم شدن، پیدا کردن جایگزین آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود.

این پاور ایربادز از گواهی IPX7 برخوردار است و برابر باران و عرق مقاوم خواهد بود. این قابلیت کمی بهتر از هدفون‌های معمول TWS است که در بازار دیده می‌شود. بدون هیچ مشکلی می‌توانید از این ایربادز در فضای باز و هنگام تمرین استفاده کنید. حال که صحبت از شرایط تمرین شد، باید بدانید که ایربادز BH-605 تناسب کاملا ایمنی با گوش‌های شما دارد و حتی در هنگام شدیدترین حرکات تمرینی، هدفون‌ها از گوش شما جدا نمی‌شوند و جای خودشان باقی می‌مانند.

ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا گوش چپ

کنترل ایربادز بسیار ساده است. یک لمس کوچک هدفون‌ها، سبب می‌شود که پخش آهنگ فعلی متوقف شود، دوبار لمس هدفون‌ راست، آهنگ بعدی را برای‌تان پخش می‌کند و دوبار لمس هدفون چپ هم آهنگ قبلی را برای‌تان پخش می‌کند. البته این عملکرد کنترلی کمی با مشکل مواجه است و گاهی اوقات به‌درستی کار نمی‌کنند. کمی زمان می‌برد که جای مناسب هدفون را لمس کنید تا کارکرد درست آن را مشاهده کنید. بیاد داشته باشید که قسمت بالایی هدفون‌ها و ناحیه براق‌ آن را باید لمس کنید.

کیس شارژ با یک پوشش پلاستیکی مات پوشیده شده است و سطح صافی دارد. این کیس مطمئنا سنگینی خاصی نسبت به مدل‌های مشابه دارند و یکی از دلایل بزرگ آن می‌تواند ارائه باتری شگفت‌انگیز ۳ هزار میلی آمپر ساعتی باشد. متاسفانه اثر انگشت روی صفحه مات کیس شارژ باقی می‌ماند و اثرات آن کاملا دیده می‌شود.

درپوش ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا کمی سست است و توسط یک آهن‌ربای قوی محکم و بسته نگه داشته می‌شود. پس از باز شدن این درپوش‌ها، چهار صفحه LED سفید می‌بینید که میزان شارژ ایربادز را نشان می‌دهند.

  • کیفیت صدا

ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا

یکی از موارد چشم‌گیر در مورد Nokia Power Earbuds، درایورهای ۶ میلی‌متری از جنس گرافن است. قبل از بررسی این مورد نمی‌دانستیم که این موضوع حقیقت دارد یا اینکه صرفا یک تقلب بازاریابی است. اما در نهایت بعد از بررسی کامل خوشحال می‌شویم اعلام کنیم که این قابلیت واقعی بوده است.

غشای گرافنی پاسخ فرکانسی بهتر و دقت نسبتا خوبی را نسبت به غشاهای استاندارد دارد. گرافن درواقع از کربن ساخته شده و ماده‌ای بسیار قوی است که حتی می‌تواند به ضخامت یک اتم وجود داشته باشد. بنابراین مورد بسیار خوبی برای درایورهای صوتی خواهد بود. به‌این ترتیب ترکیب غشایی موردنظر علارغم نازک بودنش، بسیار قوی خواهد بود و می‌تواند پاسخ‌دهی مناسبی برای تجربه یک موسیقی با صدای دقیق داشته باشد.

همان‌طور که قبلا هم بیان کردیم، درون جعبه تیپ‌های مختلفی برای قرار گرفتن روی هدفون وجود دارند که با توجه به فرم مجرای گوش کاربران، می‌تواند برای تجربه کلی موسیقی بسیار مهم باشد. پس بعد از اینکه تیپ مناسب خود را انتخاب کردید، صدای عمیق و کاملی را خواهید داشت و صداهای ناخوشایند و تیر آهنگ را نخواهید شنید.

طراحی ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا

طبق بررسی‌های ما، هدفون‌های ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا طیف گسترده‌ای از سلایق موسیقی مختلف را راضی خواهد کرد. در صدای بلند موسیقی، اعوجاج بلندی را خواهید شنید که البته در حالت معمول هم این روند وجود خواهد داشت، اما میزان آن کمتر است. بنابراین صدای بلند موسیقی باعث می‌شود که این اعوجاج را نشنوید و حس بدی هم به شما دست نخواهد داد.

صدای ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا در مقایسه با رقبایی همچون گلکسی بادز سامسونگ بهتر و غنی‌تر است. در کمال تعجب کیفیت تماس این ایربادز هم خوب بود و تماس گیرنده می‌تواند صدای شما را به‌صورت بلند و واضح بشنود، مگر اینکه واقعا در یک محیط پر سر و صدا باشید یا در یک روز بادی اقدام به پیاده‌روی یا دویدن کنید. در کل میکروفون ایربادز BH-605 برای انجام کار در فضای داخلی می‌تواند بسیار عالی باشد.

  • عمر باتری ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا

ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا

ویژگی مهم دیگر ایربادز BH-605 نوکیا، عمر باتری هردو هدفون‌ها و شارژر آن است. نوکیا قول ۵ ساعت پخش بدون وقفه آهنگ را داده است و باتوجه به اطلاعات موجود، این میزان عملکرد، نزدیک به دنیای واقعی است. مهم‌تر از همه، توسط کیس شارژر آن هم تا ۱۵۰ ساعت پخش آهنگ را برای‌تان فراهم می‌کند.

شارژ چشم‌گیر ۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی درون کیس این ایربادز، بزرگ‌ترین نمونه‌ای است که دیده‌ایم. تست‌های ما هم نشان می‌دهد این کیس در صورت استفاده عادی از ایربادز، تا دو هفته بدون به شارژ کار خواهد کرد. البته در صورت استفاده از Power Earbuds در طول روز، می‌توانید بدون نگرانی و نیاز به برق شهری برای شارژ آن، از ایربادز خود استفاده کنید. قابلیت شارژ ایربادز از طریق USB-C هم واقعا دلگرم‌کننده و عالی است.

بیشتر بخوانید: برترین پخش کننده ی موزیک آنلاین قابل استفاده در ایران

  • نتیجه‌گیری نهایی

کیس شارژ ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا

عرضه ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا به‌خودی خود یک سوپرایز بود. قیمت محصول آن‌ها تنها بخش کوچکی از ایرپادهای اپل را شامل می‌شود، اما کیفیت صوتی بالا، تجربه خوب تماس تلفنی و عمر باتری عالی، کلاس عالی این محصول را در قیاس با رقبا نشان می‌دهد.

کاربران قطعا خوشحال می‌شوند که چندین روز از این ایربادز بدون نیاز به حمل شارژر استفاده کنند. استفاده از ایربادز BH-605 حتی در سالن‌های بدن‌سازی هم کیفیت صدای خوبی را ارائه می‌کند، که البته باید محدودیت‌های موجود در تیپ مناسب هدفون را هم در نظر داشته باشیم. درحقیقت، میزان باس در ایربادز نوکیا در برخی از موارد کمی بهتر از ایرپادهای اپل حس می‌شود.

به‌عنوان مثال، محصولی همچون گلکسی بادز سامسونگ که کیفیت صدای پایینی دارد، پاور ایربادز قدم بزرگی در این زمینه برداشته است. به‌نظر می‌رسد که دیافراگم گرافن هم کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد.

تنها شکایتی که می‌توان نسبت به ایرپادز Power Earbuds BH-605 نوکیا داشت، وزن بالای هدفون‌ها و تیپ‌های اختصاصی مخصوص گوش کاربران است که در بازار به‌سختی پیدا می‌شود و مختص همین برند طراحی شده‌اند. باتوجه به تمام ویزگی‌هایی که این ایربادز ارائه می‌کند، قیمت ۹۰ یورویی آن مناسب به‌نظر می‌رسد. مطمئنا ایربادز ارزان‌تر یا هم‌قیمت با ایربادز نوکیا می‌توان پیدا کرد، اما بسیار بعید است که این ترکیب نادر کیفیت صوتی عالی و ماندگاری بالای باتری در آن‌ها وجود داشته باشد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار