ارزان ترین ایرپاد بازار

641447bc2b29a6486d771793e1816213
زمان مطالعه: 5 دقیقه

گوشی دادن به موسیقی برای برخی از افراد، بسیار دل‌نشین است و گاها بدون ۱ ساعت الی ۲ ساعت شنیدن موسیقی در روز نمی‌توانند، به زندگی ادامه دهند. در کل به جز این افراد، همه ما دوست داریم که به موسیقی گوش دهیم و آن را در هر شرایطی، اعم از ورزش و پیاده‌روی، طلب می‌کنیم. از این رو، هدفون‌ها، یکی از گزینه‌های شخصی گوش‌دادن موسیقی هستند، اما جک‌های هدفون‌ها برای بسیاری از گوشی ها، لحاظ نمی‌شوند.

از طرفی دیگر، سیم موصول هدفون‌ها، دست و پاگیر است و برای مثال، زمانی که می‌خواهید بر روی تردمیل یا اصلا در حالت عادی بدوید، این سیم می‌تواند مایه ناراحتی باشد. یکی از گزینه‌های جایگزین خوب برای هدفون‌ها، ایرپادها یا به عبارتی بهتر، ایربادزها هستند؛ به‌شرطی که قیمت زیادی نداشته باشند و از کیفیت بالایی سود ببرند. در ادامه، ما به معرفی چند ایرپاد یا همان ایربادز اقتصادی و باکیفیت می‌پردازیم تا راه انتخاب شما را هموار کنیم.

شیائومی EarBuds Basic

ارزان ترین ایرپاد

مشخصا شما هم متوجه بودید که در این لیست، قطعا محصولات شیائومی را می‌بینید؛ چراکه این شرکت، مرام دارد و برای محصولات باکیفیت خود، قیمت‌های نجومی درنظر نمی‌گیرد. درمورد EarBuds Basic نیز شیائومی همین رفتار را داشته. این محصول، اندازه کوچکی دارد و باتری آن برای ۴ ساعت می‌تواند موسیقی پخش کند و در طی یک ساعت نیز به شارژ کامل دسترسی پیدا می‌کند. EarBuds Basic برای اتصال به دستگاه دیگر، با بلوتوث ۵ همراه شده و از این جهت، سرعت بالایی در حین اتصال خواهد داشت و تا فاصله ۱۰ متری نیز از دستگاه، اطلاعات را دریافت می‌کند. با این همه، کیفیت تماس این ایربادز، زیاد بالا نیست ولی کیفیت پخش موسیقی آن، بسیار خوب است. درمورد نسخه‌های فیک این محصول توجه داشته باشید، که با برداشتن پوشش پلاستیکی هدفون، باید نوشته‌هایی با فونت ریز و مرتب را ببینید و اگر متون نوشته شده‌ای ندارید یا این متون فونت بزرگ و نامرتبی دارند، بدانید که محصول خریداری شده شما، تقلبی است.

انکر TWS-16

ارزان ترین ایرپاد

شرکت انکر را بیش از همه به دلیل تولید شارژرهای مرغوب می‌شناسیم و طبیعی است که از ایربادز این شرکت نیز انتظار کیفیت بالایی داشته باشیم. این محصول، یعنی TWS-16 در مرحله اول، یک طراحی زیبا و ارگونومیک دارد. TWS-16‌ مانند EarBuds Basic از بلوتوث ۵ استفاده می‌کند و متعاقبا همان قابلیت‌ها، یعنی اتصال سریع و ارتباط تا فاصله ۱۰ متری را دارد. جعبه این دستگاه هم مانند یک پاوربانک ۲۰۰ میلی‌آمپری کار می‌کند و ظرفیت هر هدفون نیز ۴۰ میلی‌آمپر است. TWS-16 برای چهار ساعت، شارژدهی دارد و از طریق درگاه MicroUSB شارژ می‌شود. این ایربادز هم‌چنین به نمایشگر LED در اطراف هر هدفون مجهز است. TWS-16 با وجود درگاه لمسی، کیفیت مکالمه‌ای نسبتا نامناسبی دارد. 

بلاژیو Hi

ارزان ترین ایرپاد

این محصول یعنی Hi ایرادات محصولات پیشین را دارد، ولی طراحی آن، کمی متفاوت‌تر است. Hi ما را به یاد ایرپادهای اپل می‌اندازد و تداعی بخش هدفونی است که سیم موصول آن قطع شده. این ایرباد، مانند مدل قبلی، درگاه‌های لمسی ندارد، ولی به دکمه‌هایی بر روی هر هدفون، تجهیز شده. طراحی ارگونومیک و سبک Bluedio Hi سبب می‌شود تا استفاده طولانی مدت از آن، خسته‌کننده نباشد. خوش‌بختانه، باکس این هدفون از درگاه شارژ تایپ سی استفاده می‌کند و برای ۴ بار شارژ کامل هدفون‌ها، ظرفیت دارد. زمان استفاده از این هدفون، یعنی Bluedio Hi بیش‌تر از دو مورد قبل است و می‌توانید با این مدل به ۵ ساعت گوش دادن موسیقی، امیدوار باشید. این محصول نیز مانند دو محصول پیشین، میکروفون خوبی برای ارتباطات تلفنی ندارد.

باسئوس ENOCK W09

ارزان ترین ایرپاد

حالا که به سراغ یک طراحی دیگر با Bluedio Hi رفتیم، بهتر است در همین‌جا، ENOCK W09 را نیز معرفی کنیم، چراکه این محصول نیز تقریبا همان طراحی را دارد. ENOCK W09 با وزن چهارگرمی خود، بسیار سبک و استفاده از آن بسیار آسان به‌نظر می‌رسد. این محصول، مانند نسخه‌های پیشین، با استفاده از بلوتوث ۵ به دستگاه کاربر خود متصل می‌شود و تا فاصله ۱۰ متری با دستگاه، ارتباط می‌گیرد. شارژدهی هدفون‌های ENOCK W09 از سه مدل یادشده پیشین بیش‌تر است و این محصول، فرمان‌بر یا همان درگاه لمسی دارد. ایراد اصلی ENOCK W09 اندازه بزرگ آن است، ولی با این‌حال، برتری میکروفون ایربادز مدنظر نسبت به مدل‌های دیگر، سبب چشم‌پوشی از این ایراد می‌شود. 

شیائومی هایلو GT1

ارزان ترین ایرپاد

حال با گذر از دو محصول بالا، بهتر است به سراغ طراحی کوچک قبلی و ایربادزهای مربوط به آن برگردیم. هایلو G1 یکی از محصولات شرکت شیائومی به شمار می‌رود، چراکه خود شرکت هایلو، ساب‌برند شیائومی است. G1 نیز به بلوتوث ۵ مجهز شده و درگاه لمسی دارد و به صورت نسبی، دارای میکروفون بهتری است. اندازه کوچک، وزن کم و طراحی ارگونومیک G1 سبب شده‌اند تا استفاده از این ایربادز در حین ورزش راحت باشد. جعبه یا داکت G1 قابلیت سه‌بار شارژکردن هدفون‌ها را دارد و هدفون‌ها نیز برای بیش از ۵ ساعت پخش موسیقی، شارژدهی خواهند داشت. 

شیائومی Earphone 2 Basic

ارزان ترین ایرپاد

شاید این مورد، بهترین ایربادزی باشد که در این مقاله معرفی شده و آخرین نیز هم همین ایربادز است. طراحی این محصول، به دو محصول باسئوس و بلاژیو شباهت دارد؛ ولی با این‌حال، یک طراحی مجزا از دو محصول یادشده است. Earphone 2 Basic از بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند و دیالوگ‌های تکراری که خودتان به آن‌ها، واقف هستید. این ایرباد یا ایرپاد از نوع TWS است و با استفاده از رمزگذاری AAC و یک میکروفون اضافی، کیفیت صدای دریافتی را ارتقا می‌دهد. هر هدفون، برای ۵ ساعت شارژدهی دارد و جعبه آن نیز می‌تواند برای ۲۰ ساعت، شارژدهی داشته باشد. کیفیت میکروفون این محصول نیز بسیار بالا است و بر روی بدنه آن، فرمان‌برهای لمسی را می‌بینیم. 

سخن پایانی

خرید یک ایرباد، نیازمند شناخت حداقلی آن ایربادز است و نباید برای خرید چنین محصولی به فکر صرفه‌جویی در بودجه باشید و به سراغ مدل‌های بسیار ارزان‌تر بروید. مدل‌هایی که در بالا از آن‌ها یاد کرده‌ایم، گلچین روزگار هستند و همگی هم قیمت کمی دارند و شما هم اگر به فکر خرید یک ایرباد اقتصادی افتاده‌اید، بهتر است به مدل‌های بالا توجه کنید یا این‌که در همین بازه قیمتی به دنبال یک ایرباد بگردید و اصلا و ابدا به سراغ محصولات بسیار ارزان نروید. درکل اگر خرید یک ایرپاد برای شما ضروری است، بیش‌تر از این‌که به فکر قیمت باشید به کیفیت توجه کنید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار