چگونه سرعت وایرلس خانگی خود را به حداکثر برسانیم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چگونه سرعت وایرلس خانگی خود را به حداکثر برسانیم

امروزه یکی از متداول ترین راه های دسترسی به اینترنت، مخصوصا در محیط خانه، وای فای می باشد. ولی یکی از مشکلات بسیار رایج در استفاده از این گیت ورودی، افت سرعت ناگهانی یا دائمی پس از مدتی استفاده از اینترنت است.

 

 blank

امروزه یکی از متداول ترین راه های دسترسی به اینترنت، خصوصا در محیط خانه، وای فای است. ولی یکی از مشکلات بسیار رایج در استفاده از این گیت ورودی، افت سرعت ناگهانی یا دائمی پس از مدتی استفاده از اینترنت می باشد.

۱-    از آخرین ورژن وای فای استفاده کنید

یکی از بهترین راه ها برای استفاده از حداکثر سرعت اینترنت، استفاده از آخرین بروزرسانی موجود برای سخت افزار مدمتان است. اصلی ترین چیزی که در این باره باید بدانید این است: وایرلس A,B و G قدیمی و کند هستند و وایرلس N می تواند سریعترین سرعت ممکن را به شما ارائه دهد. فراموش نکنید که برای داشتن بیشترین سرعت ممکن شما هم نیار به روتر وایرلس N و هم یک کارت وایرلس N در کامپیوتر خود دارید.

۲-    بهترین مکان را در خانه ی خود برای قرار دادن روتر انتخاب کنید

بله، روترها ممکن است ان طور که شما می خواهید زیبا نباشند، ولی این به این معنا نیست که می توانید آنها را در میز زیر تلویزیونی خود پنهان کنید. اگرمی خواهید بهترین و قوی ترین سیگنالها را از آن دریافت کنید باید آن را در فضایی باز، بدون دیوار با هر مانعی قرار دهید. آنتن آن را نیز کاملا به صورت عمودی قرار دهید و تا روتر خود را در بالا ترین سطح ممکن قرار دهید. نکته پایانی اینکه، مطمئن شوید روتر شما در مرکز خانتان قرار گرفته باشد تا بتواند تمام قسمت های منزلتان را به یک اندازه تحت پوشش قرار دهد.

۳-    کانال درست وایرلس را انتخاب کنید

اگر در اطرافتان همسایه دارید، احتمالا سیگنالهای روتر آنها نیز با سیگنالهای شما تداخل خواهد داشت که در نهایت منجر به افت قدرت آنها می شود. روتر های وایرلس می توانند روی کانال های مختلف کار کنند و کاری که شما باید انجام دهید این است که بهترین آن را که کمترین میزان تداخل با سایر روترها را دارد را انتخاب کنید.برای این منظور می توانید از ابزارهایی مانند Wi-Fi Stumbler یا Wi-Fi Analyzer استفاده برای یافتن بهترین کانال ممکن استفاده کنید.

۴-    از شر تداخل امواج سایر دستگاه ها راحت شوید

تنها روتر همسایه ها نیست که ممکن برای امواج شما تداخل ایجاد کند، تلفن های بی سیم و ماکروفر و امثال اینها نیز، می تواند باعث افت قدرت سیگنال شما شود. استفاده از یک روتر ۲ بانده می تواند این مشکل را برایتان حل کند. اگر قصد خرید مودم جدید ندارید می توانید برای جلوگیری از این مورد، روتر خود را تا حد امکان دور از این دستگاه ها نگه دارید.

۵-    استفاده از دستگاه هایی که به پنهای باند زیاد نیاز دارند را کنترل کنید

اگر کسی در خانه شما هست، که به طور دائم از ویدئو چت، بازی های آنلاین یا سرویس هایی مانند Netflix استفاده می کند، باید بدانید که بیشترین استفاده را او از سیگنالهای عریض و پر سرعت روتر تان می کند. بنابراین سایر کاربران ناچارند از سیگنالهای ضعیف تر و کندتر استفاده کنند.البته برای حل این مشکل هم راه حلی وجود دارد و آن استفاده از چیزی است با نام Quality of Service یا همان QoS که با کمک آن می توانید دستگاه هایی که بیشترین استفاده از امواج پر قدرت را دارند تحت کنترل در آورید. با این سرویس می توانید با انتخاب خود، اپلیکیشن ها را اولویت بندی کنید و با این کار همه را از استفاده از پنهای باند زیاد بهره مند کنید.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار