آیفون های ۲۰۲۰ به همراه تراشه‌ی ۵ نانومتری می‌آیند

98315917b91518dfbb1212cbabdaa207
زمان مطالعه: 1 دقیقه

چند هفته‌ای می‌شود که خبرها و شایعاتی راجب آیفون های ۲۰۲۰ را در دنیای مجازی شاهد هستیم و امروز گزارش هایی از منابع معتبر به گوش می‌رسد که خبر از وجود تراشه‌ی ۵ نانومتری در آیفون های ۲۰۲۰ می‌دهند.

اپل A14 یک تراشه‌ی ۵ نانومتری برای آیفون های ۲۰۲۰

جدیدترین آیفون های شرکت اپل یعنی همان سری آیفون ۱۱ را همه‌ی ما می‌شناسیم و اگر بخواهیم صادقانه راجب آن ها نظر بدهیم باید بگوییم که این دستگاه ها تفاوت چندانی با سری های قبلی خود ندارند و تنها تفاوت عمده‌ی آن ها وجود دوربین مربعی  سه گانه در آن ها می‌باشد.

آیفون های 2020

اما خبرها به این نکته اشاره دارند که وضع در آیفون های ۲۰۲۰ متفاوت خواهد بود، چنان که تحلیلگر معروف مینگ چی کو اشاره می‌کند شرکت اپل قصد دارد در آیفون های ۲۰۲۰ خود از تراشه‌ی ۵ نانومتری A14 بهره ببرد.

شرکت TSMC تولید تراشه های شرکت اپل را برعهده دارد که در نظر دارد تا نیمه های سال ۲۰۲۰ تولید انبوه تراشه‌ی ۵ نانومتری اپل را آغاز کند. مدیر عامل شرکت TSMC در این باره اذعان داشت:‌

از آنجایی که طی سال جاری درخواست های حوزه‌ی فناوری ۵G افزایش پیدا کرده است و سرمایه گذاری در این حوزه به حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیارد دلار رسیده است ما تصمیم گرفتیم تا ساخت تراشه‌های ۷ نانومتری را گسترش دهیم و به دنبال آن ساخت تراشه های ۵ نانومتری را نیز آغاز کنیم.

او افزود:

ما ساخت تراشه های ۵ نانومتری را قدرتمندتر از قبل آغاز خواهیم کرد و رویکردی تهاجمی خواهیم داشت تا بتوانیم تا نیمه های اول سال ۲۰۲۰ تولید این تراشه هارا به صورت چشم گیری افزایش دهیم. در آخر هم اینکه انتظار می‌رود رشد فناوری ۵G سبب افزایش درخواست تراشه های ۵ و ۷ نانومتری خواهد شد.

علاوه بر این اپل قرار است تا سال ۲۰۲۰ بریدگی ناتچ دستگاه های آیفون را کوچکتر کند و در سال ۲۰۲۱ به طور کلی ناتچ را از این دستگاه ها حذف کند و به زیر نمایشگر منتقل کند.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار