آیا این گلکسی فولد بعدی سامسونگ است؟

ae756b7a143677b6feb2384c6a2ef38a
زمان مطالعه: 2 دقیقه

سامسونگ افتخار تولید نخستین گوشی تاشو را از آنِ خود کرده، ولی قطعاً گوشی گلکسی فولد سامسونگ آخرین گوشی تاشویی که تولید شده و خواهد شد نیست. همین چند وقت پیش بود که موتورولا هم اعلام کرد که قصد بازگشت به پروژه‌ی کلاسیک RAZR را دارد و البته سامسونگ هم به کنایه گفته موتورولا کار مشابهی همچون کار سامسونگ خواهد کرد.

اما خبرهای تازه‌ای از گوشی تاشوی جدید سامسونگ وجود دارد. به‌تازگی تصاویری در شبکه‌های اجتماعی چینی دست به دست می‌شوند که گویا تصاویری از گلکسی فولد تاشوی سامسونگ هستند.

گلکسی فولد

البته ما نمی‌توانیم با اطمینان حکم دهیم که این تصاویر مربوط به گلکسی فولد جدید سامسونگ اند، ممکن است اصلاً تصاویری از نمونه‌ی اولیه‌ی این گوشی باشند، حتی ممکن است تصاویری از نسخه‌های جعلی محصول شرکت کره‌ای باشند، اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد و موجب می‌شود که احتمال مطابق‌بودن این تصاویر با محصول جدید سامسونگ بالا برود این است که بلومبرگ گزارش کرده که از ماه مارس سال جاری سامسونگ در حال دنبال‌کردن ایده‌ی جفت‌کردن دو دستگاه تاشو همچون تصاویری است که در بالا دیدید. همچنین این تصاویر با تصاویر مفهومی‌ای که سامسونگ به طور رسمی در ماه اکتبر از گوشی تاشوی خود منتشر کرد مطابقت دارند.

نکته‌ی دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که بر طبق تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی چینی از گلکسی فولد جدید سامسونگ دست به دست می‌شوند این گوشی از ۲ دوربین اصلی در پشت برخوردار است که البته قابل قیاس است با گلکسی اس ۱۱ سامسونگ که قرار است در چند ماه آینده با دوربین چهار یا پنج‌گانه عرضه شود. جالب آن که همین چند وقت پیش بلومبرگ گزارش کرد که قرار است گلکسی فولد جدید سامسونگ تقریباً همزمان با گلکسی اس ۱۱ منتشر شود و همان دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری را، که قرار است برای گلکسی اس ۱۱ استفاده شود، دارا خواهد بود. اگر چنین باشد، یعنی اگر گلکسی فولد جدید سامسونگ از چنین دوربینی برخوردار باشد، همچنین اگر این تصاویر که در بالا دیدید مربوط به گوشی تاشوی جدید سامسونگ باشند، پس احتمالاً این گوشی به زوم دیجیتالی بین ۱x و ۵x مجهز شده باشد.

مجله‌ی Korea Herald در کره، پس از صحبت با تحلیل‌گران، در اوایل ماه دسامبر، گزارش کرد که گلکسی فولد بعدی سامسونگ احتمالاً بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از نسخه‌ی پیشین خود باشد. گمانه‌زنی‌ها برای قیمت این گوشی حول و حوش ۸۴۵ دلار آمریکا هستند و این در حالی است که اگر چنین قیمتی برای این گوشی در نظر گرفته شود به معنای آن است که قیمت نسخه‌ی جدید کمتر از نصف قیمت نسخه‌ی قبلی [که ۱۹۸۰ دلار آمریکا بود] خواهد بود.

با در نظر گرفتن این قیمتِ حدس‌زده‌شده – و همچنین با توجه به آن که RAZR موتورولا احتمالاً با قیمت ۱۴۹۹ دلار عرضه می‌شود و مشخصاتی تقریباً متوسط دارد – می‌توان گفت که گوشی تاشوی جدید سامسونگ حتی اگر ۹۰۰ دلار قیمت داشته باشد باز می‌توان قیمت آن را بسیار خوب توصیف کرد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار