آشنایی با گوشی گلکسی جی۶ سامسونگ

9a21e8457c8665ce0c8367e323edd2ac
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سامسونگ را به خوبی می‌شناسید و به احتمال زیاد تا به حال یکی از گوشی های آن را استفاده کرده‌اید؟ این شرکت امروزه پیشرفت چشم گیری در حوزه‌ی فناوری و ساخت گوشی های هوشمند دارد و دومین شرکت بزرگ سازنده‌ی گوشی های هوشمند پس از اپل می‌باشد. این شرکت به سرعت در حال حرکت است و بعید نیست که روزی شاهد سبقت گرفتن آن از شرکت اپل باشیم.

ما در این مقاله در نظر داریم به نقد و بررسی یکی از میان رده‌های گوشی سامسونگ با نام جی ۶ بپردازیم و شما را با قابلیت های آن بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت

گوشی های سامسونگ به طور معمول از یک زبان طراحی خاص پیروی می‌کنند اما دارای کیفیت ساخت بالایی هستند و به شما یک تجربه‌ی کاربری خوب را منتقل می‌کنند. در قسمت پشتی این دستگاه یک دوربین تک تعبیه شده است که در کنار آن شاهد یک LED هستیم، و در زیر آن حسگر اثر انگشت قرار گرفته است که امنیت کاربران را تامین می‌کند.

در پنل جلویی جی ۶ شاهد یک دوربین سلفی و حسگر های همیشگی و البته LED برای تشخیص چهره در مکان های تاریک هستیم. متاسفانه سامسونگ در این دستگاه از هیچ محافظی برای نمایشگر استفاده نکرده است و همین امر استفاده از این دستگاه را کمی سخت می‌کند، البته قاب پشتی دستگاه از جنس پلاستیکِ سخت است که به خوبی در دست جایی گرفته و نمی‌لغزد.

این دستگاه در ابعاد ۸.۲ * ۷۰.۲ * ۱۴۹.۳ میلی متر است و وزن آن بخاطر بدنه‌ی پلاستیکی تنها ۱۵۶ گرم است.

blank

نمایشگر

شرکت سامسونگ در جی ۶ یکی از نمایشگرهای اولد خودش را قرار داده است. جی ۶ دارای یک نمایشگر ۵.۸ اینچی خوش فرم است که از نوع سوپر امولد بوده که این روزها در کمتر گوشی دیده می‌شود و اغلب پرچم دارها از آن بهره مند هستند. این نمایشگر دارای رزولوشن تصویر ۷۲۰ * ۱۴۸۰ پیکسل است و نسبت نمایشگر به بدنه در آن چیزی در حدود ۷۵.۹ درصد است، به این معنا که سامسونگ میان رده های خود را به خوبی به سمت و سوی گوشی های تمام صفحه هدایت می‌کند و انتظار می‌رود تا در آینده‌ی نزدیک شاهد میان رده هایی با نمایشگر تمام صفحه باشیم. تراکم پیکسل این نمایشگر ۲۴۹Ppi می‌باشد.

دوربین و باتری

همانطور که در قسمت طراحی و ساخت جی ۶ اشاره کردیم این میان رده به همراه یک دوربین بر روی پنل پشتی عرضه شده است که دارای سنسور ۱۳ مگاپیکسل با گشودگی f/1.9 است که شما با کمک آن می‌توانید با کمک آن فیلم هایی با کیفیت HD و با نرخ سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. از دیگر قابلیت های این دوربین می‌توان به فوکوس خودکار و فلش LED اشاره کرد. علاوه بر این سنسور ۱۳ مگاپیکسلی جی ۶ قابلیت های چون برچسب گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی ، تشخیص چهره و HDR را که این روزها در اغلب گوشی های میان رده پشتیبانی نمی‌شود، در خود جای داده است.

در قسمت جلویی دستگاه ما شاهد یک دوربین سلفی در بالای نمایشگر هستیم که سامسونگ آن را با یک سنسور ۸ مگاپیکسلی تجیهز کرده است و در کنار آن یک فلش LED تعبیه کرده است که به شما امکان تصویر برداری در مکان های تاریک و باز کردن قفل گوشی در مکان های تاریک را می‌دهد.

سامسونگ بر روی میان رده‌ی خود یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری را قرار داده است که شما می‌توانید آن را از طریق کابل USB  نوع C شارژ کنید. متاسفانه در جی ۶ خبری از شارژ سریع نیست.

blank

سخت افزار و نرم افزار

به طور حتم می‌توان گفت یکی از مهم ترین قسمت های هر گوشی سخت افزاری است که در زیر دستگاه تعبیه شده است . سامسونگ جی ۶ را به وسیله‌ی یک تراشه‌ی اگزینوس ۷۸۰۷ هشت هسته‌ای تجهیز کرده است که در آن از هشت هسته‌ی کورتکس A53 با کلاک ۱.۶ گیگاهرتز وجود دارد و این امر سبب سرعت جی ۶ هست. برای اجرای برنامه های گرافیکی و به خصوص بازی ها، شرکت سامسونگ پردازنده‌ی گرافیکی Mail-T830 MP1 را به کار گرفته است که به خوبی از عهده‌ی وظایف خود برآمده است.

جی ۶ به صورت پیش فرض دارای یک حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی است که در کنار ۳ گیگ رم قرار گرفته است و به خوبی کارهای روزانه‌ی شما ار هندل می‌کند. این در حالی است که شما می‌توانید مدل دیگر آن را با ۶۴ گیگ حافظه‌ی داخلی و ۴ گیگ رم نیز خریداری کنید. سامسونگ در این دستگاه جک ۳.۵ میلی متری هدفون را همچنان حفظ کرده است. جی ۶ سامسونگ بر روی اندروید اوریو نسخه‌ی ۸.۰ اجرا می‌شود. و رابط کاربری آن تفاتی با دیگر گوشی های میان رده‌ی سامسونگ ندارد.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار