گوشی های آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی رونمایی شدند

a4f98a4000c25b8c98c45e5feb951270
زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق سنوات گذشته اپل در ماه سپتامبر رویداد خود را برگزار کرد. گزارشات حاکی از این هستند که این کمپانی در مراسم برگزار شده از چندین محصول خود رونمایی به عمل آورده است. از جمله محصولات حاضر در این مراسم گوشی های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی بوده است که در ادامه به بیان مشخصات آن ها خواهیم پرداخت.

همچون سال های پیش گوشی های آیفون در نسخه ی آیفون استاندارد و یا اصلی و آیفون مینی ارئه می شود. اینطور که مشخص است این دو مدل گوشی تفاوت های چشمگیری نسبت به نسلی خود نداشته اند. از جهت صفحه نمایش آیفون ۱۳ دارای نمایشگر ۶.۱ اینچی اولد و آیفون ۱۳ مینی نیز دارای نمایشگر ۵.۴ اینچی اولد با حاشیه ای از جنس آلومنیوم است. اپل در ساخت این گوشی سعی کرده است اندازه بریدگی بالای نمایشگر را تا ۲۰ درصد نسب به گوشی های آیفلون ۱۲ کاهش دهد. همانطور که می دانید ناچ موجود در گوشی های آیفون فضای بیشتری را در نمایشگر نسبت به گوشی های اندرویدی اشغال می کند.

پردازش اطلاعات در گوشی مذکور بر عهده ی جدیدترین تراشه ی اپل با نام A15 Bionic است که طبق گفته مدیران این کمپانی نسبت به تراشه ی A14 عملکرد بهتری را ارائه خواهد داد. این تراشه ی ۶ هسته ای در قیاس با دیگر تراشه های موجود و یا حتی نسبت به نسل قبلی خود حدود ۵۰ درصد افزایش سرعت داشته و در بخش پردازنده گرافیکی حدود ۳۰ درصد کیفیت بهتری نسبت به رقیبان خود دارد. از جهت فضای ذخیره سازی، اپل گوشی های جدید خود را با حافظه های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد کرد.

گوشی های آیفون 13 و 13 مینیطبق نقل قول های موجود؛ باتری به کار رفته در آیفون ۱۳ نسبت به سری ۱۲ بزرگتر شده و بهبود عملکرد نرم افزاری و مصرف انرژی کمتر توسط تراشه A15 باعث می شود که این باتری دوام بیشتری داشته باشد. گزارش ها بیانگر این است که آیفون ۱۳ ۲.۵ ساعت و آیفون ۱۳ مینی ۱.۵ ساعت نسب به نسل قبلی بیشتر کار می کنند.

از جهت دوربین؛ در ساخت آیفون ۱۳ همان دوربین آیفون ۱۲ پرومکس به کار رفته البته که سنسور های آن تا حدود ۴۷ درصد نسبت به آیفون های سال گذشته بزرگ شده اند و این امکان را ایجاد کرده اند که برای عکاسی در شب و یا هر محیط تاریکی نور بیشتری را منعکس کند. لنز دوربین اصلی گوشی مذکور ۱۲ مگاپیکسلی است که در کنار آن یک سنسور اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و زاویه دید ۱۲۰ درجه وجود دارد. این نیز گفتنی است که گوشی مذکور دارای قابلیت لرزشگیری سنسور شیفت هم هست. دوربین سلفی این دستگاه نیز ۱۲ مگاپیکسلی همراه با حسگر بایومتریک تشخیص عمق است.

اپل برای ضبط ویدئو آپشنی را به آن افزوده است که در حین فیلمبرداری حالت سینمایی به شکل کاملا اتوماتیک بر روی سوژه ها فوکوس خواهد کرد و در زمان ورود و خروج فرد و یا جسمی جدید به فریم دوربین روی آن فوکوس می کند. البته که کاربر می تواند برای کنترل این حالت، فوکوس را روی یک نقطه قفل کند و یا اینکه تغییر دهد. این نیز گفتنی است که حالت سینمایی بر روی دوربین سلفی نیز قابل اجراست.

اپل سعی دارد که برای این سری از گوشی های آیفون از باندهای ۵G بیشتری بهره ببرد تا کاربران بتوانند از اینترنت نسل پنج نیز برخوردار شوند. کمپانی مذکور قول این را داده است که تا چند ماه دیگر حداقل در ۶۰ کشور و برای ۲۰۰ اپراتور امکان استفاده از آیفون ۱۳ را مهیا کند.

قیمت آیفون ۱۳ که از پر طرفدارترین مدل ها محسوب می شود از ۷۹۹ دلار و مدل پایینتر آن یعنی ۱۳ مینی از ۶۹۹ دلار آغاز خواهند شد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار