هر آنچه باید درباره جدیدترین محصول موتورولا بدانید؛ بررسی کامل موتورولا وان

5da5feaf6751fb3051a28c40e3314375
زمان مطالعه: 4 دقیقه

موتورولا وان با قیمتی پایین و کارایی قابل قبول و ظاهری چشم نواز، به عنوان یک گوشی میان رده و اقتصادی عرضه شد. موتورولا وان را می توان جایگزین مناسب تری برای آیفون XR دانست، زیرا قیمت آن تقریباً یک سوم آیفون ایکس آر است در حالی که قسمت های اصلی طراحی تلفن ها مشابه یکدیگر هستند.

بررسی گوشی موتورولا وان

طراحی و ظاهر موتورولا وان

در واقع باید بگوییم در بخش طراحی، موتورولا وان تا حد زیادی در جلو و عقب گوشی از آیفون ایکس الهام گرفته و این موضوع به خوبی در ظاهر آن مشخص است. با صفحه نمایشی تقریبا تمام صفحه، در قسمت پشت تمام شیشه و دارای یک ماژول دو دوربینه عمودی می باشد. این گوشی میان رده موتورولا وان همانند آیفون ایکس از زیبایی قابل توجهی برخوردار است.

موتورولا وان
گذشته از این موتورولا وان با ضخامتی کم به اندازه ۷.۹۷ میلی متر و وزنی سبک معادل ۱۶۲ گرم یک گوشی راحت و دلپذیر می باشد. از نظر ابعادی در مقایسه با آیفون ایکس فقط کمی عریض تر و بلند تر است. با لبه های آلومینیومی و ظاهری براق که تا حدودی مانند پلاستیک بوده اما در مجموع ظاهری فراتر از یک گوشی میان رده داشته و حسی مانند یک گوشی گران قیمت را منتقل می کند. در پنل عقب گوشی ما شاهد اسکنر اثر انگشت هستیم که موقعیت بسیار ایده آلی داشته و از نشر سرعت عملکرد شاید بهترین نباشد اما کاملا مناسب بوده و همچنین یک درگاه USB-C و یک درگاه هدفون ۳.۵ میلی متری به ترتیب در لبه های پایین و بالای گوشی قرار گرفته است.

موتورولا وان

صفحه نمایش موتورولا وان

موتورولا وان دارای یک صفحه نمایش ۵.۹ اینچی است که باید آن را به اندازه توصیف کرد. صفحه نمایش این گوشی فول اچ دی نبوده اما با رزولوشن ۱۵۷۰ در ۷۲۰ به نسبت واضح و قابل قبول می باشد. عملکرد رنگی تصویرآن بسیار نزدیک به گوهی های رد بالاتر Moto G است. شما گزینه هایی از حالت های “واضح” و طبیعی دارید، و از آنجا که صفحه دارای قابلیت های رنگی بسیار عمیق نیست، تفاوت بین این دو زیاد حس نمی شود و در مجموع به نظر می رسد هر دو عالی هستند.

موتورولا وان

عملکرد قابل قبول در بخش نرم افزار

همان طور که از اسم آن هم پیداست گوشی موتورولا وان یک گوشی اندروید وان است، و این به آن معنیست که موتورلا وان از یک رابط استاندارد گوگل استفاده می کند و نه یک رابط سفارشی. همچنین باید اشاره کنیم رابط کاربری به کار رفته در آن دقیقا مانند رابط استفاده شده در گوشی پیکسل گوگل نیست، اما تا حدودی مشابه می باشد.
عملکرد کلی موتورولا وان، تقریباً مطابق با Moto G6 و Moto G6 Plusاست، این بدان معنی می باشد که هیچ تاخیر آزاردهنده ای در هنگام کار کردن با گوشی وجود ندارد و از این نظر باید آن را قابل قبول ارزیابی کرد.
گوشی موتورولا وان از یک رم ۴ گیگابایتی و پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۶۲۵ بهره می برد. این پردازنده موجود در گوشی موتورولا وان اگر چه عملکرد قابل قبولی دارد اما به نسبت قدیمی می باشد، زیرا اولین بار در فوریه ۲۰۱۶ عرضه شده است.

موتورولا وان

دوربین موتورولا وان

موتورولا وان دارای یک دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی با دوربین دوم ۲ مگاپیکسلی برای عکس های حالت پرتره است. هرچند این بهترین دوربین گوشی در میان هم رده های آن نیست اما کارکرد بسیار خوبی داشته و کاملا راضی کننده می باشد. از آن جایی که سنسور پرتره موتورولا وان به نسبت از کیفیت پایینی برخوردار است به درستی بک گراند را تار نمی کند. اما در بخش دوربین باید بگوییم عملکرد بهتری وجود دارد، با امکان فیلم برداری ۴k با ۳۰ فریم بر ثانیه. یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در قسمت جلوی گوشی قرار دارد. معمولا این کیفیت در دوربین سلفی گوشی های ارازن قیمت وجود ندارد و از این نظر گوشی موتورولا وان کاملا ایده آل است. در دوربین جلو تصاویر در نورپردازی پایین نرم تر می شوند.

موتورولا وان

باتری با دوام گوشی موتورلا وان

باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری گوشی، تقریباً در تمام طول روز گوشی را برای نیاز هایتان آماده به کار نگه میدارد. این تلفن از یک درگاه USB-C برای شارژ شدن بهره می برد و با یکی از شارژرهای عالی TurboPower موتورولا همراه است. طبق تست های انجام شده، در ۳۴ دقیقه، ۵۰ درصد شارژ می شود ، ۹۳ درصد در ۱ ساعت ۱۳ دقیقه و شارژ کامل در ۱ ساعت ۴۴ دقیق انجام می شود.

چرا باید موتورولا وان را خریداری کنیم؟

با ظاهری زیبا و شبیه به آیفون ایکس و سایر قابلیت ها نزدیک به آیفون ایکس آر در حالی که با قیمت بسیار پایین تری عرضه می شود می تواند انتخاب بسیار خوب و اقتصادی باشد. اگر چه گوشی در بعضی از بخش ها از رقبای خود عقب است اما به تناسب قیمت می توانددر بسیاری از بخش ها فراتر از قیمت خود ظاهر شود.

موتورولا وان

نقاط قوت موتورولا وان

با عملکردی مشابه آیفون ایکس آر و قیمتی بسیار پایین تر
عملکرد قابل قبول در بین گوشی های میان دره
طراحی دلپذیر و زیبا

نقاط ضعف موتورولا وان

دوربین ضعیف تر در بین گوشی های هم رده
پردازنده به نسبت قدیمی

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار