آشنایی با گوشی پوکو M3 pro 5G

59e402a75243a38ed22549abfd272b35
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آشنایی با گوشی پوکو M3 پرو ۵G شیائومی

هدف شیائومی از راه‌اندازی زیر برند پوکو، ارائه محصولاتی با بهترین اجزای ممکن در کمترین قیمت بود. این گوشی‌ها با امکانات مناسبی که در برابر قسمت خود ارائه می‌کنند، همواره مورد توجه طرفداران هستند. گوشی پوکو M3 پرو هم یکی از همین دستگاه‌ها است که با ارزش بالا در برابر قیمتی که دارد ارائه شده. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این تلفن همراه هوشمند عالی آشنا شویم.

کیفیت ساخت و طراحی

در ساخت تلفن‌های هوشمند میان‌رده یا اقتصادی، برای اینکه قیمت کم تری داشته باشند، معمولا از بسیاری ویژگی‌ها چشم‌پوشی می‌شود، ولی در پوکو m3 پرو ۵G اینطور نیست. پوکو M3 پرو یک گوشی ساده با طراحی استاندارد شبیه باقی مدل‌های پوکو است. در بیشتر این تلفن‌‌های هوشمند،لوگوی پوکو با اندازه‌ای بزرگ روی قاب پشتی حک شده و معمولا قاب دوربین‌ها بزرگ است. در این گوشی، بخشی از گوشه سمت چپ بالای قاب پشتی به رنگ مشکی درآمده و لوگو و دوربین‌ها آنجا هستند. سه دوربین زیر هم قرار دارند و زیر آنها poco جا گرفته. از رو به رو هم، نمایشگر بزرگ ۶.۵ اینچی را خواهید دید که حدود ۸۴ درصد کل صفحه را در بر گرفته.

پوکو M3 پرو

پوکو M3 پرو

در اطراف این نمایشگر حاشیه‌هایی بسیار ظریف وجود دارند که تقریبا دیده نمی‌شوند، البته مثل اکثر میان‌رده‌ها در این گوشی هم حاشیه پایینی کمی ضخیم‌تر است. برخلاف آنچه از گوشی‌های میان‌رده مثل poco M3 pro 5G انتظار داریم، دوربین سلفی به صورت حفره‌ای تعبیه شده و نه با قاب قطره‌ای شکل. این امتیاز مثبتی است چون طراحی حفره، فضای کمتری از نمایشگر را اشغال کرده و در نتیجه چندان بر محتوای تصویری تاثیر نمی‌گذارد. جنس بدنه و فریم از پلاستیک است که سبب شده گوشی وزن کم ۱۹۰ گرمی داشته باشد. با اینکه ابعاد ۱۶۱.۸ در ۷۵.۳ در ۸.۹ کمی بزرگ است اما در دست گرفتن این گوشی احساس خوب و راحتی برای شما خواهد داشت.

درباره نمایشگر پوکو ام۳ پرو ۵G

کیفیت نمایشگر یکی از معیارهای مهم برای خرید گوشی است. این موضوع به خصوص برای کسانی که عادت به تماشای فیلم و سریال در گوشی خود دارند و علاقه‌مندان بازی‌های موبایلی، اهمیت دارد. نمایشگر پوکو M3 پرو ۵g نمایشگری از نوع IPS LCD دارد که فناوری چندان جدیدی نیست اما در حد مناسبی قرار دارد. اندازه این نمایشگر بزرگ است و به همین دلیل می تواند موردتوجه فیلم‌بازان و گیمرها باشد. وضوح آن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰  پیکسل است و در هر اینچ تصویر آن، ۴۰۵ پیکسل به نمایش درمی‌آید.

از نکات مهمی که صفحه نمایش این اسمارت فون را از اکثر هم‌رده‌هایش جدا می‌کند، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی است. نرخ تازه‌سازی به معنی تعداد دفعاتی است که تصویر نمایشگر در یک ثانیه، به روز می‌شود. هرچه این مقدار بیشتر باشد، تصاویر بسیار نرم‌تر حرکت می‌کنند و فاصله بین نمایش آنها کمتر می‌شود. در این شرایط ما حرکت آنها را نرم و روان‌تر می‌بینیم. اگر گیمر هستید و به دنبال یک گوشی هوشمند میان‌رده می‌گردید، این گزینه انتخاب مناسبی خواهد بود.

poco M3 pro 5G

poco M3 pro 5G

مشخصات سخت‌افزاری

برند پوکو با اینکه مدت زمان زیادی نگذشته که وارد گوشی های هوشمند شده است اما، با انتظارات زیادی همراه است. با ۶ گیگابایت رم، یک پردازنده مدیا تک Dimensity 700 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، پوکو M3 پرو ۵G همه امکانات لازم برای قاتل پرچم دار بودن را دارد. در اکثر موارد استفاده معمولی مثل گردش در رسانه‌های اجتماعی، پاسخ‌گویی به تماس ها و ارسال پیام، دستگاه کاملا روان عمل می کند. با این حال زمانی که بخواهید بازی ها یا برنامه‌های سنگین را اجرا کنید، متوجه تفاوت آن با یک گوشی بالارده خواهید شد.

البته مثلا انجام بازی PUBG روی گوشی امکان‌پذیر است اما سطح جزئیات کمتر و نرخ فریم پایین‌تری خواهد داشت. همچنین احتمال دارد در چنین مواقعی، دستگاه کمی گرم شود و نیاز باشد که صبر کنید تا خنک شود. این گوشی در تست‌های بنچمارک انجام شده، رقبایی مثل ردمی Note 10 5G و پیکسل ۴a گوگل را شکست می‌دهد. این گوشی انتخابی مناسب برای کسانی است که یک تلفن همراه هوشمند میان‌رده قوی می‌خواهند.

آشنایی با دوربین پوکو M3 پرو ۵G

نکته مهمی که همه باید بدانند این است که مقدار مگاپیکسل  بالا به معنی کیفیت دوربین نیست. پوکو M3 پرو ۵G در زمینه دوربین غنی است. دوربین اصلی آن لنز ۴۸ مگاپیکسلی با گسودگی دریچه دیافراگم f/1.8 است. این دوربین با یک سنسور ماکروی ۲ مگاپیکسلی و یک لنز عمق ۲  مگاپیکسلی دیگر همراه شده. در حالی که دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 دارد. عملکرد دوربین اصلی در حد کافی است و جزئیات خوبی در اکثر تصاویر ارائه می‌دهد، حتی در گوشه‌ها. رنگ‌ها نیز خوب هستند و حالتی طبیعی دارند. مشکل این دوربین در عدم وجود محدوده دینامیکی مناسب است. عملکرد تصویربرداری در نور کم هم چندان مناسب نیست. با این حال حالت شب، با بهبود کیفیت تصاویر و افزودن جزئیات به آن، تا حدودی کیفیت تصاویر را بهتر می‌کند.

دوربین پوکو M3 پرو

دوربین پوکو M3 پرو

عمر باتری poco M3 pro 5G

شیائومی، پوکو M3 پرو ۵g را به عنوان یک گوشی با شارژ دو روزه تبلیغ کرده. با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به کار رفته در آن، این امر چندان تعجب‌ برانگیز نیست. بسته به میزان استفاده‌ای که دارید، گوشی شما میتواند تا ۲ روز هم بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند.

سخن نهایی

شیائومی پوکو M3 پرو ۵g یک تلفن همراه هوشمند عالی و ارزشمند نسبت به قیمتی است که دارد. این گوشی، یک نمایشگر بزرگ ۱۰۸۰p با نرخ‌ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، باتری بزرگ و امکانات خوبی ارائه می‌کند که برای این رده قیمتی بسیار مناسب هستند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار