مشخصات احتمالی می ۱۱ تی شیائومی فاش شد

dfd594def11da11ccb5947eda241daf7
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اخبار جدیدی منتشر گردیده است که در آن ویژگی ها و جزئیات احتمالی سخت افزار دو گوشی می ۱۱ تی و ردمی کی ۴۰ اولترا شیائومی را بیان می کند. در این مدت، احتمالا اخبار بسیار زیاد و مختلفی درباره محصولات جدید شیائومی در فضای مجازی قرار گرفته است و شما نیز مطالعه کردید. محصولاتی که به احتمال بسیار زیاد از نظر سخت افزاری بسیار بالا هستند و جز محصولات بالا رده شیائومی در بازارهای جهانی محسوب می شوند. محصول اول شیائومی می ۱۱ تی نام دارد. این گوشی در کارخانه یک نام مستعار به نام امبر دارد. شماره مدل این گوشی هوشمند جدید K11R خواهد بود. محصول جدید شیائومی ردمی کی ۴۰ اولترا است.

AndroidAuthority خبری را منتشر کرده است که طی آن به جزئیات سخت افزاری محصولات بعدی برند شیائومی اشاره کرده است. این خبر را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد. محصول جدید شیائومی به نام می ۱۱ تی، در حقیقت یک جانشین برای می ۱۰ تی است. این گوشی هوشمند جدید دارای یک صفحه نمایش با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. نسبت ابعاد نمایشگر برابر با ۲۰ به ۹۰ است.

هنگامی که محصول جدیدی توسط یک شرکت تولید می شود، انتظار می رود که برخی ویژگی های محصول جدید به نسبت نسخه های قدیمی بهتر شده باشد یا حداقل در کمتر حالت تمامی ویژگی های مثبت سری قبل خود را حفظ کند. اما در نسخه می ۱۱ تی اینگونه نیست. نه پیشرفتی وجود دارد و نه ویژگی مدل قبلی حفظ گردیده است. بلکه در این مدل جدید نرخ تازه سازی نمایشگر به نسبت نسخه قبلی کاهش پیدا کرده است. در مدل قدیمی نرخ نوسازی برابر با ۱۴۴ هرتز بوده است اما در مدل جدید یعنی می ۱۱ تی نرخ نوسازی صفحه نمایش ۱۲۰ است. البته ممکن است این تغییر به دلیل پنل متفاوتی باشد که در این محصول از آن استفاده شده است. می ۱۰ تی مجهز به پنل LCD بود اما شرکت شیائومی در مدل می ۱۱ تی از پنل OLED استفاده کرده است.

پنل پشتی در می ۱۱ تی دارای یک ماژول است. این ماژول محل قرارگیری دوربین های این گوشی جدید هستند. این گوشی دارای یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است که حسگر آن توسط OmniVision ساخته شده است. دوربین اصلی را یک دوربین دیگر ۸ مگاپیکسلی فوق عریض همراهی می کند که دارای حسگر IMX355 سونی است. یک دوربین دیگر در این ماژول قرار گرفته است که هنوز اطلاعاتی درباره رزولوشن آن موجود نیست. اما به احتمال زیاد این دوربین سوم تله ماکرو خواهد بود. که ممکن است قابلیت بزرگنمایی یا زوم سه برابری را در اختیار کاربر قرار دهد.

مشخصات می 11 تی شیائومیهنوز تراشه ای که در دل این محصول شیائومی استفاده شده، مشخص نیست. اما انتظار می رود این تراشه توسط شرکت مدیاتک ساخته شده باشد. می ۱۰ تی از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می برد. که تقریبا این تراشه، جز تراشه های بالا رده است. با توجه به این موضوع انتظار می رود شیائومی در می ۱۱ تی از تراشه بالارده تری که توسط مدیاتک ساخته شده، بهره گرفته است. شاید هم این تراشه همان دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک باشد که در حال حاضر پر قدرت ترین تراشه مدیاتک است.

براساس برخی شایعات و افشاگری ها که در فضای مجازی شکل گرفته است، احتمالا این گوشی هوشمند شیائومی در بازارهای جهانی با نام می ۱۱ تی به بازار عرضه شود اما در بازارهای چین به نام ردمی کی ۴۰ اولترا روانه بازار شود. حتی شماره مدل نسخه چینی می ۱۱ تی یا همان ردمی کی ۴۰ اولترا مشخص شده است. شماره مدل این گوشی هوشمند شیائومی در چین K11T خواهد بود.

 

بر اساس اطلاعاتی که در گزارش ها آمده است. نسخه چینی تنها در نام فرق نمی کند بلکه از نظر دوربین نیز متفاوت خواهد بود. نسخه چینی این گوشی هوشمند که به نام کی ۴۰ اولتر است در پنل پشتی خود دارای یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی است. اما تعداد دوربین های گوشی در پنل پشتی کاملا یکسان است.

همچنین مدلی که در بازارها چینی عرضه خواهد شد نیز دارای تراشه مدیاتک است. این در حالی است که شیائومی در نسخه قبلی خود یعنی سری ردمی کی ۴۰ از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کرده است. البته در ناگفته نماند که بر اساس برخی اخبار حدس هایی درباره استفاده از تراشه مدیاتک در محصولات بعدی شیائومی زده می شود.

منبع: androidauthority

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار