معرفی کنسول ایکس باکس سری ایکس

55b87071a8bde149ab6ae5af923da519
زمان مطالعه: 14 دقیقه
زمان مطالعه : ۱۱ دقیقه

مایکروسافت برخی فیلم های از پیش منتشر شده بازی های آینده ایکس باکس سری ایکس مانند Senua’s Saga: Hellblade II را ارائه کرده است. این شرکت حتی کنسول آینده را در برابر ایکس باکس وان ایکس ارائه داد تا نشان دهد که چه میزان تفاوت SSD سری X برای بارگذاری دارند، هرچند که این نمایش از عناوین نسل فعلی استفاده می کند. در نهایت وقتی مایکروسافت در رویداد Inside Xbox بازی خود را پخش کرد، و در نهایت گیمرها دید دقیقی از آنچه قرار است در هفته آینده به دست آورند، دریافت کردند. جزئیات زیادی در مورد نمایش این بازی ها در دسترس نیست، هرچند تحولات اخیر عنوان جدید Forza را منتشر می کند ولی Ubisoft Nordic اعلام نموده در این رویداد برتر، اولین تریلر گیم پلی Assassin’s Creed: Valhalla خواهد بود.

بررسی سریع ایکس باکس سری ایکس

به نظر می رسد مایکروسافت هنگام تولید کنسول های نسل بعدی از سونی بسیار جلوتر است. گیمرها تمام جزئیات سخت افزاری راجع به ایکس باکس سری ایکس را دارند و می دانند سیستم و کنترلر آن چه شکلی خواهد بود. حتی برخی از لوازم جانبی شخصی آن نیز قبلاً اعلام شده است. از طرف دیگر، سونی مشخصات PS5، کنترلر و آرم را فاش کرده است، اما طرفداران هنوز نمی دانند که این کنسول چگونه به نظر می رسد یا چقدر خوب بازی ها اجرا خواهند شد. امیدوارم با وجود عدم لغو E3، کنسول های ماه ژوئن را حتی بیشتر  و بهتر از اینها بشناسیم.

شاید در حال حاضر اینطور به نظر نرسد، اما به زودی ما به عنوان کنسولهای “آخرین نسل” به Xbox One و PlayStation 4 خواهیم پرداخت. سونی و مایکروسافت هر دو در توسعه کنسول های بازی نسل بعدی موثرند و مایکروسافت به طور کامل کنسول جدید خود را در ماه دسامبر فاش نمود، Xbox Series X قرار است در “تعطیلات ۲۰۲۰” راه اندازی شود. مایکروسافت کنسول نسل بعدی خود را در سری فیلمهای جدیدی منتشر نموده و در روز دوشنبه ادامه داد که حاوی جزئیات جدیدی از ظرافت خواهد بود. این چیزی است که ما از آن اطلاع یافتیم:

۱. Fast-loading games due to SSD:

Phil X Spencer مدیر ایکس باکس سری ایکس در ماه دسامبر اعلام کرد که طراحی و نام این کنسول در جوایز بازی ۲۰۱۹ اعلام شده است. مایکروسافت در سری فیلم های جدیدش،  ایکس باکس سری ایکس را در حین بازی نشان می دهد. دو فیلم توسط مایکروسافت تولید شده، اما بقیه از دو تولید کننده مستقل تهیه شده اند: سازنده یوتیوب آستین اوانز و بخش فنی Eurogamer Digital Foundry.

به طور خلاصه، مایکروسافت یک SSD را به طور خاص در Xbox Series X قرار داد تا عملکرد سریعتری داشته باشد.

۲. قابل ذخیره سازی با واحد حافظه crazy:

Xbox Series X دارای ۱ ترابایت حافظه داخلی است. مایکروسافت در زمینه ذخیره سازی قابل توسعه، با Seagate همکاری می نماید. پورت پشت کنسول به کاربران امکان می دهد تا در صورت اضافه کردن اطلاعات بیشتر، به راحتی ۱ ترابایت اضافه ذخیره کنند. احتمالاً Seagate در بعضی مقاطع می تواند کارتهای SSD بزرگتری ارائه دهد، اما این شرکت هنوز اعلام نمی کند و همچنین Seagate جزئیات قیمت گذاری یا تاریخ انتشار را ارائه نمی دهد.

ایکس باکس سری ایکس

۳. بازی های چندگانه در حال اجرا:

هنگامی که Xbox One و PlayStation 4 در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شدند، هر دو ویژگی جدیدی را به وجود آوردند: مفهومی موسوم به ” رزومه سریع “، که به بازیکنان اجازه می داد یک بازی را متوقف، کنسول را خاموش کنند و دقیقاً به جایی برگردند که خاموش شده بودند. مایکروسافت با افزودن سری X، توانایی چندین بازی در حالت تعلیق و تعویض بین آن را ممکن می سازد. این کنسول حتی می تواند به روزرسانی های کاملی را دریافت کند و جای شما را در یک بازی حفظ نماید.

در پست وبلاگ مایکروسافت، گفته شده: “از آنجا که حالت های بازی به طور مستقیم در SSD سیستم ذخیره می شوند، آنها حتی پس از خاموش شدن کنسول، آن را کاملاً جدا کرده و یا حتی به روزرسانی سیستم را ادامه می دهند”.

وی ادامه داد: “یکی از آزمایش کنندگان این تیم، کنسول خود را به مدت یک هفته وصل نمود، سپس به روزرسانی کرد و هنوز هم می توانست بدون آنکه صفحه نمایش را بارگیری کند، از آنجا خارج شود”.

۴. به نظر می رسد که سیستم عامل بسیار سریعتر عمل می کند:

در طول تماشای زیاد آستین ایوانز با سری X، وی توانایی پرش بین بازی ها را نشان می دهد (ویژگی فوق ” رزومه سریع “). در این ویدئو، اوانز توضیح می دهد که او در حال پخش “در سری واقعی X” می باشد که به تلویزیون وصل شده است. سپس او با استفاده از ویژگی Quick Resume شروع به پرش از بازی به بازی دیگر می کند. نکته قابل توجه اینجاست که رابط کاربری نیز جالب می باشد. همان منوی Xbox One فعلی، البته بسیار سریعتر است. همان فهرست در فیلم هایی از Digital Foundry و خود مایکروسافت نشان داده شده، که به ما می گوید سیستم عامل احتمالاً از Xbox به نسل بعدی تغییر نخواهد کرد.

۵. یک کنترلر جدید با d-pad هوشمند جدید:

جدیدترین نسخه گیم پلی پد Xbox به نظر می رسد تکامل یافته، سری فعلی طراحی های گیم پد Xbox One، شامل عناصر کنترلر استاندارد و Elite است. تا حد زیادی قرارگیری دکمه ها بدون تغییر هستند، اما d-pad در حال تغییر عمده ای می باشد که تقریباً شبیه X-One Elite d-pad است. درگاه  بالایش نیز، با استاندارد جدید USB C به روز می گردد. یکی از جنبه های اصلی بدون تغییر برای عیب داشتنش، این است که گیم پد هنوز به باتری های AA یا یک کیت قابل شارژ که جداگانه به فروش می رسد، نیاز دارد. با توجه به اینکه گیم پلی های پلی استیشن سونی بیش از ۱۰ سال است که از باتری های داخلی قابل شارژ استفاده می کنند.

کنتلر ایکس باکس سری ایکس

آنچه از نسل بعدی بازی های ایکس باکس سری ایکس انتظار دارید

خلاقیت در بازی ها در حال شکوفایی است. سرویس های جدید به شما امکان می دهد تا بازی های بیشتری را کشف کنید و شما را به سازندگان و پخش کننده ها و بازی ها دوست داشتنی نزدیکتر می نماید. فرصت خوب و بزرگی برای بازی با افراد مورد نظر، در هر کجا که می خواهید ایجاد می کند.
با ورود به نسل جدید کنسول بازی با Xbox Series X، سخت افزارها و نوآوری های نرم افزاری، امکانات شگفت انگیز بازی ها آینده را امکان پذیر می سازند. برای سرعت و کارایی بیشتر طراحی شده است، Xbox Velocity Architecture از طریق ترکیبی مهم از سخت افزار، SSD و CPU 1TB سفارشی و ادغام نرم افزار پیچیده، قابلیت های جدید سرعت و عملکرد را می گشاید.

بیشتر بازی کنید، کمتر صبر کنید

گیمرها، شما بازی بیشتری را تجربه خواهید کرد و زمان کمتری در انتظار خواهید ماند زیرا زمان بارگذاری به لطف قدرت پردازشی Xbox Series X بسیار کاهش می یابد. ویژگی جدید با قابلیت های فنی و معماری خلاقانه Xbox Velocity Xbox در Xbox Series X ،Quick Resume به بازیکنان این امکان را می دهد تا یکپارچه بین عناوین مختلف تغییر یابند و بلافاصله از همان جایی که آخرین بار از آن خارج شده اند، جابجا شوند.

قدرتمندترین کنسول

Xbox Series X قدرتمندترین کنسول ما تا به امروز است که از پردازنده های طراحی شده سفارشی ما استفاده می کند و از جدیدترین معماری های Zen 2 و RDNA 2 AMD بهره می برد. با وارد شدن به نسل جدید کنسول بازی با Xbox Series X، ما پیشرفتهای زیادی در زمینه فناوری و سخت افزار و نرم افزار ایجاد کرده ایم که تجربه بازی شما را به سطح بالاتری می رساند.

blank

ما راهنمای زیر را برای آشنایی با برخی از اصطلاحات جدیدی که برای توصیف فن آوری و عملکرد Xbox Series X معرفی شده اند ارائه کرده ایم.

حالت خودکار کم تاخیر (ALLM):

به عنوان بخشی از تعهد به پاسخگویی برای نسل بعدی بازی های کنسول، ایکس باکس سری ایکس از حالت کم خودکار ( ALLM Latency ) با نمایشگرهای توانمند پشتیبانی می کند. موقع شروع پخش ALLM، به طور خودکار پایین ترین حالت تأخیر صفحه نمایش شما را فعال می کند. این عملکرد امروزه در کنسول های Xbox One نیز وجود دارد.

سازگاری با Backward:

شما می توانید هزاران مورد از بازی های مورد علاقه خود را در چهار نسل بازی، لوازم جانبی بازی Xbox One و خدمات پیشرو در صنعتی مانند Xbox انجام دهید و لذت ببرید. با ایکس باکس سری ایکس کار کنید. بازی های سازگار با Backward از قدرت و عملکرد Xbox Series X بهره خواهند برد و منجر به فریم های ثابت تر، زمان های load سریع تر، وضوح بهبود یافته و هماهنگی بصری می شوند. طرفداران و سازندگان بازی می توانند با اعتماد به نفس، به بازی بپردازند و بهترین کیفیت خود را ارائه دهند.

DirectML:

ایکس باکس سری ایکس برای بازی با DirectML، یک جزء DirectX، از Machine Learning را پشتیبانی می کند. DirectML از عملکرد سخت افزاری بی سابقه ای در کنسول بهره می برد و بیش از ۲۴ TFLOPS عملکرد float 16 بیتی و بیش از ۹۷ TOPS (تریلیون عملیات در ثانیه) عملکرد عدد صحیح ۴ بیتی در Xbox Series X بهره می برد، مانند ساخت NPC بسیار هوشمندتر، ارائه انیمیشن بسیار عالی تر و کیفیت بصری بهبود یافته تر است.

DirectStorage:

DirectStorage یک سیستم جدید I / O است که به طور خاص برای بازی طراحی شده تا عملکرد کامل SSD و فشار سخت افزار را از بین ببرد. این یکی از مؤلفه هایی است که Xbox Velocity Architecture را تشکیل می دهد. بازی های مدرن جریان هایی را در پس زمینه انجام می دهند تا به طور مداوم بخش های بعدی را هنگام بازی بارگیری کنند. بدین ترتیب قدرت پردازشی قابل توجهی را برای بازی آزاد می کنند. این به عنوان جدیدترین عضو خانواده DirectX با ایکس باکس سری ایکس معرفی می شود.

(Dynamic Latency Input (DLI:

نوآوری دیگری که برای کاهش تأخیر در ایکس باکس سری ایکس تعبیه شده است، تأخیر (Dynamic Latency Input (DLI است. با DLI، توسعه دهندگان می توانند دقیق تر ورودی بازیکن را با شبیه سازی بازی همگام سازی کرده و حتی باعث کاهش زمان تأخیر ورودی در هنگام بازی شوند.

(Hardware Accelerated DirectX Raytracing (DXR:

raytracing به توسعه دهندگان امکان می دهد دنیاهای دقیق تری از نظر فیزیکی ایجاد کنند: بهبود روشنایی، سایه ها و بازتاب ها و همچنین صداهای واقعی تر. برای اولین بار کنسول بازی Xbox Series X، دارای پشتیبانی از سخت افزاری و کارایی بالا است. ایکس باکس سری ایکس از یک GPU طراحی شده بوسیله جدیدترین نوآوری شرکای ما در AMD استفاده می کند و با همکاری همان تیمی که DirectX Raytracing را توسعه داده، ساخته شده است. توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا با استفاده از همان تکنیک ها در رایانه شخصی و فراتر از آن، تجربیات بصری و شنیداری فوق العاده ای را تجربه کنند.

طراحی ایکس باکس سری ایکس

رفع فشار سخت افزار:

یک جزء سخت افزاری اختصاصی است که با ایکس باکس سری ایکس معرفی شده تا بازی ها بتوانند در کمترین زمان ممکن فضای کمتری را در SSD مصرف کنند، چنان که تمام CPU را که معمولاً با رفع فشار در زمان اجرا، در ارتباط است سبک می سازد. این نرم افزار باعث کاهش فشار هنگام عملکرد SSD با بیش از سه هسته پردازنده می شود، در نتیجه قدرت پردازش قابل توجهی را برای بازی آزاد می کند تا در قسمت هایی مانند گیم پلی ها و فریموریت های بهتر عمل کند. رفع فشار سخت افزاری یکی از مؤلفه های معماری Xbox Velocity Architecture است.

تحویل هوشمند:

توسعه دهنده مایکروسافت برای کاهش مقدار زمان نصب بازی از فن آوری های جدید بهره برده اند. تحویل هوشمند به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که فقط بازی محبوب خود را نصب کنند، از این طریق میزان محتوای مورد نیاز برای نصب یا بارگیری در SSD را به حداقل می رسانند.

کم شدن میزان تاخیر:

Latency به پاسخگو بودن کنسول در حین عملکرد و کنترلر اشاره دارد، از جمله زمانی که طول می کشد تا ورودی شما توسط کنسول ثبت و سپس در صفحه نمایش داده شود. کاهش تأخیر باعث می گردد تجربه ای متصل تر و همه گیر تری حاصل گردد. ایکس باکس سری ایکس از پاسخگو ترین کنسول ها خواهد بود که تاخیر فوق العاده کم با فناوری پیشرفته دارد و تأخیر را در هر مرحله از بازی به حداقل می رساند تا شما فوراً تاثیر اقدامات خود را روی صفحه مشاهده کنید.

Mesh Shading:

Mesh Shading به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا هنگام ارائه تعداد قابل توجهی از اشیاء پیچیده در یک صحنه، عملکرد و کیفیت تصویر را به طور چشمگیری بهبود بخشند.

بازی های بهینه شده برای Xbox Series X:

بازی هایی که با استفاده از ایکس باکس سری ایکس ساخته شده اند از قابلیت های منحصر به فرد Xbox Series X بهره می برند، نمونه های جدیدی که با استفاده از محیط توسعه Xbox Series X ساخته شده و همچنین نمونه هایی که به طور خاص برای Xbox بهینه شده اند.

معماری خنک کننده موازی ایکس باکس سری ایکس:

معماری خنک کننده موازی نام طراحی سیستم نوآورانه ای است که برای خنک کردن ایکس باکس سری ایکس استفاده می شود. کنسولی که چهار برابر قدرت پردازش Xbox One X را با آرام ترین و کارآمدترین روش ارائه می دهد.

پشت ایکس باکس سری ایکس

Quick Resume:

ویژگی جدیدی که از قابلیت های فنی و معماری خلاقانه Xbox Velocity Xbox در Xbox Series X استفاده می کند، Quick Resume به بازیکنان این امکان را می دهد تا یکپارچه بین عناوین مختلف تغییر کرده و فوراً از همان جایی که آخرین بار بوده اند بازی را از سر بگیرید.

RDNA 2:

پردازنده طراحی شده سفارشی در Xbox Series X اهرم RDNA 2، جدیدترین معماری گرافیکی نسل بعدی از طرف شرکای ما با AMD است. RDNA 2 پیشرفت قابل توجهی در عملکرد و راندمان و همچنین ویژگی های گرافیکی نسل بعدی مانند ریدرینگ شتاب سخت افزاری و سایه زنی متغیر را فراهم می کند.

(Sampler Feedback Streaming (SFS:

این امکان استفاده ی به مراتب بهتر از حافظه را فراهم می کند، با توجه به اینکه مهم است هر بخش، ۴K 8MB حافظه را مصرف کند. به طوری که از هدر رفتن حافظه بخش هایی که هرگز مورد نیاز نیست، جلوگیری می کند، این یک ضرب ۲x یا ۳x (یا بالاتر) در هر دو مقدار حافظه فیزیکی و عملکرد SSD است.

تبدیل SDR به HDR:

Xbox Series X قادر است از یک تکنیک ابتکاری بازسازی HDR برای تقویت بازیهای SDR موجود بدون هیچ گونه عملی از سوی توسعه دهندگان، منابع GPU یا منابع حافظه را استفاده کند.

تحویل هوشمند در ایکس باکس سری ایکس:

Smart Delivery یک فناوری جدید است که با Xbox Series X معرفی شده و به شما اطمینان می دهد که همیشه بهترین نسخه از بازی های مورد نظر خود را برای کنسولتان در بین نسل های مختلف بازی بیابید. همه عناوین Xbox Game Studios که برای Xbox Series X بهینه شده اند، از جمله “Halo Infinite” از Smart Delivery پشتیبانی می کند و بهترین نسخه در دسترس را برای هر کنسولی که شما انتخاب کرده اید، ارائه می دهد. به عنوان مثال، این بدان معناست که اگر برای نسخه Xbox One یک عنوان پشتیبانی را خریداری کنید، ما مطابق معمول بهترین نسخه آن را به Xbox One تحویل می دهیم. اگر تصمیم دارید با Xbox Series X به نسل بالاتر بروید، ما به طور خودکار نسخه بهینه شده Xbox Series X را بدون هزینه اضافی و  کاملا در دسترس به شما ارائه می دهیم. Smart Delivery در دسترس همه توسعه دهندگان Xbox است.

Xbox Velocity Architecture:

Xbox Velocity Architecture معماری جدیدی است که ما برای ایکس باکس سری ایکس ایجاد کرده ایم تا قابلیت های جدیدی را که قبلاً در توسعه کنسول مشاهده نشده بود را اعمال کنیم. این برنامه از چهار مؤلفه تشکیل شده است: NVMe SSD سفارشی ما، یک بلوک رفع فشار سخت افزار اختصاصی، API DirectStorage جدید و (Sampler (SFS. ترکیب سخت افزارهای سفارشی و یکپارچه سازی نرم افزار به توسعه دهندگان امکان می دهد آن را بهبود ببخشند. همچنین به طور موثری زمان بارگذاری طولانی مدت را از بین می برد.

blank

پروتکل بی سیم Xbox:

یکی از اولین نکاتی که باعث کاهش تأخیر می شود ارتباط بین کنترلر و کنسول شما است. با آوردن پروتکل بی سیم پهنای باند بالا و با تأخیر کم در خانواده Xbox One دستگاه های ایکس باکس سری ایکس اعمال می شود. ما قادر خواهیم بود نه تنها زمان تاخیر در تجربه بازی شما را کاهش دهیم بلکه از همه لوازم جانبی بازی Xbox One شما نیز اطمینان حاصل کنیم به طوریکه با Xbox Series X سازگار باشد.

Zen 2:

پردازنده طراحی شده سفارشی در ایکس باکس سری ایکس از جدیدترین معماری پردازنده Zen 2 AMD بهره می برد. Zen 2 پیشرفت قابل توجهی در عملکرد CPU ارائه می دهد و بیش از ۴ برابر عملکرد Xbox One X را افزایش می دهد.

Playstation 5 و ایکس باکس سری ایکس کدام یک را خریداری می کنید؟

با در نظر گرفتن همه عوامل، انتخاب یک کنسول بیشتر موضوعی نسبی است. شما باید در ترجیحات خاص و عادت های بازی عامل باشید. چیزی مانند ارگونومی کنترل کننده می تواند دیدگاه شما را تغییر دهد و بسیاری معتقدند مایکروسافت یک گیم پد راحت تر را ایجاد می کند. پلی استیشن ۵ نیز به نظر می رسد که ممکن است یک جایگزین ارزان قیمت باشد و تاکنون از لحاظ در دسترس بودن به نظر برتر می رسد. در همین حال، به نظر می آید که Xbox Series X از طراحی بهبود یافته و قابلیت هایی با عملکرد کمی بالاتر برخوردار است. طراحی عمودی آن نه تنها باید عالی به نظر برسد، بلکه فضای کمتری را در مرکز سرگرمی شما اشغال می کند. یکی دیگر از تغییرات قابل توجه که انتظار دارید در ایکس باکس سری ایکس ببینید، طراحی کنترلر جدید است. کنترلرهای سری X ارگونومیک تر خواهند بود. انتظار می رود که این سیستم ها کوچکتر و سبک تر باشند و D-pad مشابه با کنترلرهای Xbox Elite بهبود یافته است.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار