قابلیت جدید «یک‌ بار مشاهده» برای واتساپ فعال می‌شود

55479dc04bf17814836e25eda713e012
زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس برخی گزارشات گویا واتساپ یک قابلیت جدید به قابلیت‌های قبلی خود اضافه نموده است. طی یک گزارش متوجه شدیم که واتساپ قابلیت “یک بار مشاهده” را در دسترس همه کاربران پیام‌رسان قرار داده است. مدت‌ها بود که واتساپ در حال آزمایش نسخه بتا این قابلیت بود.

مدتی قبل‌تر خبری منتشر شد که گویا واتساپ در حال آزمایش قابلیت جدید خود به نام یک بار مشاهده (view Once) است. اما امروز در فضای مجازی اخباری منتشر گردیده است که گویا واتساپ این قابلیت را در دسترس کاربران قرار داده است. کاربرانی که از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند، می‌توانند از این ویژگی بهره بگیرند.

به استناد از گزارش خبرگزاری ورج، پیام‌رسان واتساپ در چند روز اخیر قابلیت یک بار مشاهده خود را برای کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند، فعال نموده است. این قابلیت به‌ گونه ای است که کاربر می‌تواند برای فرد دیگری عکس یا ویدیویی ارسال کند که فقط یک بار قابلیت مشاهده داشته باشد و پس باز کردن کاربر، از روی صفحه چت واتساپ حذف می‌شود. اگر کاربر تصمیم به فعال کردن این قابلیت دارد، باید هنگام ارسال عکس و یا فیلم، روی دکمه‌ای که با عدد ۱ در سمت چپ کنار دکمه ارسال موجود است، اقدام به عکس گرفتن و یا فیلم گرفتن کند.

قابلیت جدید «یک‌ بار مشاهده» واتساپاگر با این روش شما برای مخاطب عکس و یا ویدئو ارسال کنید، هنگامی که توسط او برای یک بار این فایل باز شود، از روی صفحه نمایش پاک می‌شود. فردی که شما برایش فایل یک بار مشاهده ارسال می‌کنید کاملا متوجه می‌شود که فایل ارسالی شما در حالت view Once قرار دارد. به همین دلیل می‌تواند هنگام باز کردن از روی عکس و یا فیلم اسکرین شات و یا اسکرین رکورد بگیرد. پس این قابلیت، حریم خصوصی را بالا نمی‌برد پس اگر از فرد مقابل مطمئن هستید و می‌دانید که اسکرین شات و یا اسکرین رکور نمی‌کند فایل را ارسال کنید.

مارک زاکربرگ خود در ماه ژوئن بود که بیان که به زودی این ویژگی به پیام‌رسان واتساپ اضافه خواهد شد. اما اطلاعاتی درباره زمان انتشار این قابلیت نداده بود. بنابر اخبار wabetainfo این قابلیت، حدودا یک ماه است که در وضعیت بتا قرار گرفته است. در اینستاگرام نیز مشابه این قابلیت را چند سال پیش کاربران تجربه کرده بودند. واتساپ برای این که این قابلیت را به کاربران معرفی کند، از شرایطی مانند ارسال اطلاعات حساسی مانند رمز وای فای استفاده کرده که نشان دهد این قابلیت جهت ارسال برخی موارد بسیار مفید و کارآرا است. البته که در حقیقت بودن این ویژگی در پیام‌رسان واتساپ بهتر از نبودن آن است.

قابلیت مذکور به نسبت پیام های ناپدیدشونده واتساپ که برای حذف اطلاعات به یک هفته زمان نیاز دارد، گزینه بهتری خواهد بود. همان گونه که از نام این قابلیت مشخص است، فرد فقط یک بار می‌تواند فایل ارسالی شما را ببیند. این قابلیت به احتمال زیاد از این هفته در دسترس کاربران قرار بگیرد.

منبع: gsmarena

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار