بررسی سونی Xperia XZ Premium

1ff0417ae09f7ab54d6431a66ab0c083
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بررسی سونی Xperia XZ Premium

شرکت سونی یکی از برندهای مطرح تولیدکننده اسمارتفون بوده که به تازگی در CES 2018 چندین مدل گوشی هوشمند را معرفی کرد. اما در سال ۲۰۱۷ این شرکت تصمیم گرفت چند پرچمدار جدید از جمله Xperia XZ Premium را معرفی کند.

گوشی هوشمندی که همانند نام خود پریمیومی بوده و گران ترین محصول سونی به شمار می رود. این پرچمدار از مشخصات چشمگیری بهره می برد و طراحی ظریف و جذابی دارد. همچنین با معرفی آن موجب جلب توجه بیشتری شده و حتی در MWC 2017 جایزه بهترین گوشی هوشمند را به خود اختصاص داده است.

در این مطلب می خواهیم به بررسی مختصر Xperia XZ Premium سونی بپردازیم تا آشنایی بیشتری با محصول پرچمدار ژاپنی پیدا کنید:

blankطراحی و ساخت

Xperia XZ Premium به بدنه فلز و شیشه ای مجهز است که نظر هر فردی را به خود جلب می کند. این گوشی هوشمند یک پرچمدار بزرگ بوده و ابعادی ۱۵۶*۷۷*۷.۹ میلیمتری داشته و وزنی ۱۹۵ کیلوگرمی دارد. این ابعاد و وزن Xperia XZ Premium را به گوشی هوشمند مطلوبی تبدیل کرده که می تواند کاربری لذت بخشی را فراهم آورد. این کاربری می تواند موردتوجه هر فردی قرار گیرد و از آنجایی که هزینه تهیه محصول بالاست قطعا ویژگی کاملی را برای افراد رقم می زند. با این حساب باید Xperia XZ Premium را در بخش طراحی و ساخت یک اسمارتفون تمام عیار به شمار آورد.

صفحه نمایش

یکی از ویژگی های بارز Xperia XZ Premium بخش نمایشگر آن می باشد. سونی برای این اسمارتفون پنل ۴K HDR به کار گرفت که می تواند وضوح بزرگی داشته و برتر از حتی رقبا باشد. چنین نمایشگری اگرچه برای تلفن هوشمند مناسب نیست زیرا قابلیت تشخیص آن سخت بوده اما تجربه کاربری لذت بخشی را فراهم می آورد. این صفحه نمایش تراکم ۸۰۷ppi داشته و نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز ۶۸ درصد بوده زیرا بدنه بی حاشیه ای ندارد. با این حال Xperia XZ Premium اولین گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر ۴کی اچ دی آر به شمار می رود و تاکنون هیچ اسمارتفونی به آن مجهز نشد.

سخت افزار

blankXperia XZ Premium به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ در کنار حافظه رم ۴ گیگابایتی مجهز است. در کنار آن باید به تراشه گرافیکی آدرنو ۵۴۰ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی پرداخت که کاربری روان و جالب توجهی را فراهم می آورند. Xperia XZ Premium می تواند قدرت بالایی به عنوان یک گوشی هوشمند از خود نشان دهد و فراتر از رقبا ظاهر شود. ساختار چشمگیر Xperia XZ Premium موجب شد در MWC 2017 به عنوان برترین گوشی هوشمند پرچمدار شناخته شود و کار را برای رقبا خود دشوار سازد.

دوربین

اگرچه Xperia XZ Premium سونی یک پرچمدار است اما دوربین دوگانه ای توسط شرکت ژاپنی برای آن در نظر گرفته نشده است. از این رو به یک لنز باکیفیت ۱۹ مگاپیکسلی در عقب و یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی در جلو مجهز است. لنز عقب می تواند با کیفیت ۴K تصویربرداری کرده و لنز جلو نیز قابلیت تصویربرداری با کیفیت ۲K را داراست. این طور که پیداست سونی فناوری های تصویربرداری مختلفی چون OIS و چندی دیگر را برای دوربین Xperia XZ Premium در نظر گرفته تا دست کمی از رقبا سرسخت نداشته باشد.

باتری

blankپک باتری ۳۲۳۰ میلی آمپری برای صفحه نمایش ۵.۴۶ اینچی Xperia XZ Premium کافی بوده از این رو سونی سعی نکرده یک باتر پرظرفیتی به کار گیرد. این باتری می تواند کاربر را ساعت ها سرگرم استفاده از پرچمدار شرکت سونی کند تا تجربه لذت بخشی بدست آورد و محصولی قابل توجه باشد.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار