بررسی سونی Xperia XA2

611596db42b8c4dc367b467fd323aa14
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بررسی سونی Xperia XA2

شرکت سونی در جریان نمایشگاه CES 2018 به معرفی گوشی هوشمند Xperia XA2 پرداخت که میان رده ای قابل توجه به نظر می رسید و طراحی جذابی داشت. این اسمارتفون اگرچه در دسته میان رده قرار می گیرد اما بدان معنا نیست که نباید انتظارات بسیاری از آن داشت.

پیشتر سونی پیش خرید Xperia XA2 را در برخی بازارها آغاز کرده اما فروش آن قرار است بزودی و در ماه فوریه صورت گیرد. Xperia XA2 با طراحی قابل توجهی که داشته می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند و یک محصول کامل میان رده به شمار رود.

در این مطلب قصد داریم به بررسی مختصر این گوشی هوشمند سونی بپردازیم تا آشنایی بیشتری پیدا کرده و متوجه شویم محصول مورد اشاره را نباید دست کم گرفت و یک مدل قابل توجه به شمار می‌رود.

طراحی و ساخت

blank

 

سونی Xperia XA2 شباهتی به دیگر اسمارتفون های سونی داشته و بدنه آن از جنس پلاستیک فشرده است. ابعاد آن ۱۴۲*۷۰*۹.۷ میلیمتری بوده و وزن آن ۱۷۱ گرمی است که می تواند در بخش طراحی و ساخت محصولی کارآمد به شمار رود. این گوشی هوشمند طراحی باکیفیتی داشته و در نگاه نخست ممکن است به عنوان یک پرچمدار به شمار رود اما در حقیقت یک میان رده کارآمد و چشمگیر از برند ژاپنی به شمار می رود.

صفحه نمایش

یکی از بخش های مهم هر تلفن هوشمندی نمایشگر آن است. خوشبختانه شرکت سونی برای گوشی هوشمند Xperia XA2 از پنل ۵.۲ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسلی و تراکم ۴۲۴ppi و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۷۵ درصدی از ویژگی های صفحه نمایش Xperia XA2 محسوب می شود. این تلفن هوشمند در ویژگی های صفحه نمایش ایده آل بوده و تنها یک میان رده به شمار رفته که قادر است وضوح خوبی را به مخاطب خود ارائه دهد. بنابراین در بخش صفحه نمایش محصول سونی یکی از میان رده های چشمگیر به شمار می رود.

سخت افزار

همانطور که می دانید Xperia XA2 در دسته میان رده ها جای می گیرد و جای تعجبی هم نداشته مشخصات پرچمداری نداشته باشد. از مشخصه های سخت افزاری آن باید به پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۶۳۰ با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی، تراشه گرافیکی آدرنو ۵۰۸، حافظه رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایاتی اشاره کرد. با این تفاسیر می توان محصول سونی را قابل توجه دانست و می تواند عملکردی قابل را از خود به نمایش بگذارد.

blankدوربین

در بخش دوربین Xperia XA2 از دوربین ۲۳ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسلی بهره می برد و همانطور که بیشتر میان رده ها از چنین قابلیتی برخوردار هستند. در بخش سلفی نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت تصویربرداری ۱۰۸۰ پیکسلی قابل مشاهده بوده که می تواند کاربری خوبی را رقم زند. داشتن انتظارات کافی از دوربین Xperia XA2 بیراهه نیست زیرا سونی سعی کرده در این بخش گزینه های ایده آلی به کار گیرد.

باتری

پک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری Xperia XA2 آن را قادر می سازد تا توانایی بالایی از خود نشان داده و ساعت ها فعال باقی بماند. این باتری در نوع خود مدت زمان کاربری افراد را با اکسپریا L2 افزایش خواهد داد. از این رو افراد می توانند کاربری طولانی مدتی با این میان رده قابل توجه داشته باشند.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار