تست چیپست های اسنپدراگون ۷۳۰ و ۷۳۰ جی در کنار مدل ۶۶۵

56f6ccc907a88a1b2b4cc8d2bbeaef90
زمان مطالعه: 1 دقیقه

همانطور که می‌دانید چیپست‌های میان‌رده قدیمی‌تر کمپانی کوالکام شامل: چیپست‌های اسنپدراگون ۶۶۰، ۶۷۰، ۶۷۵  و ۷۱۰ هستند اما این کمپانی به تازگی چیپست‌های snapdragon 730 و ۷۳۰ جی را در کنار مدل ۶۶۵ معرفی کرده است.

اگر بخواهیم چیپست‌های جدید کمپانی کوالکام را با چیپست‌های قدیمی آن مقایسه کنیم باید بگوییم که چیپست‌های اسنپدراگون ۷۳۰ از مدل ۷۱۰ سرعت بالاتری دارند و علاوه‌بر این کارایی آن‌ها حدود ۲۵ درصد بیشتر از چیپست‌های اسنپدراگون ۷۱۰ است.

 

اما چیپست snapdragon 730 جی از سرعت ۸۲۵ مگاهرتزی برخوردار است اما مدل ۷۳۰ این چیپست از سرعت ۷۰۰ مگاهرتزی برخوردار است بنابراین می‌توان گفت که سرعت چیپست snapdragon 730 جی از سرعت چیپست ۷۳۰ بیشتر است. علاوه‌بر این هسته‌های پردازشی چیپست اسنپدراگون مدل ۷۳۰ جی از سرعت ۲.۴ گیگاهرتزی برخوردار هستند درصورتی که سرعت هسته‌های پردازشی چیپست اسنپدراگون مدل ۷۳۰ برابر با ۲.۲ گیگاهرتز است.

و درنهایت اگر بخواهیم چیپست اسنپدراگون ۶۶۵ را با مدل قدیمی آن یعنی اسنپدراگون ۶۶۰ مقایسه کنیم باید بگوییم که خیلی عجیب است که به‌جای اینکه چیپست ۶۶۵ از مدل ۶۶۰ قوی‌تر باشد، ضعیف‌تر است. این مسئله که یک پردازنده جدید از مدل قدیمی خود ضعیف‌تر باشد در ذهن نمی‌گنجند. اما به هر حال مدل قدیمی‌تر این چیپست یعنی چیپست ۶۶۰ از نظر پردازنده گرافیکی از قدرت بیشتری برخوردار است.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار