سری جدید تبلت‌های سامسونگ به نام tab s8 رونمایی شدند

b646edf4c753f4ddfe16c5ac2e77d367
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در رویداد آنپکد که ۹ فوریه (۲۰ بهمن‌ماه) برگزار شد، کمپانی سامسونگ از تبلت‌های سری Galaxy tab s8 رونمایی کرد. این سری شامل سه مدل تب S8، تب S8 پلاس و تب S8 اولترا می‌‌شود. در ادامه این مطلب به بررسی مشخصات فنی هر یک از این تبلت‌ها می‌پردازیم و بهتر است ابتدا از قدرتمندترین آن‌ها یعنی تب S8 اولترا شروع کنیم.

tab s8 اولترا

tab s8 اولترا

مشخصات نسخه Ultra

گلکسی تب S8 اولترا دارای یک نمایشگر بزرگ ۱۴.۶ اینچی از نوع Super AMOLED است. این نمایشگر دارای رزولوشن  ۲۹۶۰×۱۸۴۸ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. در این نمایشگر شاهد دوربین سلفی به شکل ناچ هستیم که در واقع اولین تبلت سامسونگ است که ناچ دارد. این موضوع تصمیم عجیبی برای سامسونگ محسوب می‌شود چرا که قبلا در گوشی‌های اپل شاهد آن بودیم.

سامسونگ، ۲ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را درون ناچ قرار داده است و با این کار حاشیه نمایشگر را به ۶.۳ میلی‌متر کاهش داده است. یکی از دوربین‌های سلفی از نوع واید و دیگری از نوع اولتراواید با زاویه دید ۱۲۰ درجه هستند. این دوربین‌های سلفی قابلیت فیلم‌برداری ۴K را دارند. در پنل پشتی این تبلت هم یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ۶ مگاپیکسلی اولتراواید وجود دارد.

این تبلت دارای اسپیکرهای چهارگانه با تنظیمات AKG  است و همچنین سنسور اثر انگشت آن در زیر صفحه نمایشگر قرار گرفته است. هر سه تبلت سری tab s8 دارای قلم اس پن و بدنه آلومینیومی هستند. سامسونگ در این باره ادعا می‌کند که این تبلت نسبت به Tab S7 از مقاومت بیشتری برخوردار است و احتمال خم شدن آن بسیار کم است.

تراشه‌ای که این تبلت از آن قدرت می‌گیرد Snapdragon 8 نسل یک است که به همراه رم ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود. همچنین درگاه کارت حافظه microSD  نیز در این دستگاه دیده می‌شود. این تبلت با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 روانه بازار شده است.

سامسونگ در این تبلت از قابلیت جدیدی استفاده می‌کند تا شما بتوانید در تبلت خود از گلکسی‌اس ۲۲ به‌عنوان نمایشگر کمکی در برخی از اپلیکیشن‌ها مانند Clip Studio Paint  استفاده کنید. قابلیت سامسونگ Wireless DeX نیز مانند گذشته اینجاست تا در هنگام اتصال این تبلت به یک نمایشگر، با یک رابط کاربری دسکتاپی روبرو شوید.

منبع تغذیه این تبلت یک باتری ۱۱۲۰۰ میلی‌آمپری با فست‌شارژ ۴۵ وات است. البته لازم به ذکر است که شارژی در جعبه وجود ندارد و شما باید آن را به‌صورت جداگانه تهیه کنید. هر سه تبلت سری Tab S8 دارای Wi-Fi 6E هستند که شما می‌توانید نسخه ۵G را نیز تهیه کنید. قیمت نسخه اولترا از ۱۱۰۰ دلار شروع می‌شود.

سریtab s8

سریtab s8

مشخصات Tab S8 و +Tab S8

اگر شما از اندازه نسخه اولترا این تبلت خوشتان نیامد، سامسونگ گزینه‌های دیگری را برایتان در نظر گرفته است. نسخه پایه این سری ۱۱ اینچی و نسخه پلاس ۱۲.۴ اینچی است. وجه اشتراک این دو مدل با نسخه اولترا، استفاده از تراشه Snapdragon 8 نسل یک و بدنه آلومینیومی آنها است. در این دو مدل شاهد رنگ‌بندی‌های متنوع مشکی، نقره‌ای و صورتی هستیم.

نمایشگر ۱۱ اینچی تب اس ۸ از نوع LTPS TFT با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز است. نمایشگر ۱۲.۴ اینچی تب اس ۸ پلاس از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۲۸۰۰×۱۷۵۲ و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز است. برخلاف نسخه اولترا، خبری از ناچ در این صفحه‌نمایش‌ها نیست. سنسور اثر انگشت نسخه معمولی با دکمه پاور ادغام شده است و سنسور اثر انگشت نسخه پلاس در زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته است. همچنین در هر دو تبلت، سلفی ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید وجود دارد و دوربین‌های ۱۳ مگاپیکسلی واید و ۶ مگاپیکسلی اولتراواید آنها نیز در پنل پشتی قرار دارند.

در تبلت‌های Tab S8 و +Tab S8 پخش صدا بر عهده چهار بلندگو با پشتیبانی AKG  است و در هر دو این تبلت‌ها مانند نسخه اولترا قلم اس پن وجود دارد. این تبلت‌ها با رم ۸ و ۱۲ و حافظه‌های داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌شوند. همچنین مانند نسخه اولترا درگاه کارت حافظه  microSD  نیز در آنها دیده می‌شود. این دو تبلت به همراه سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1  روانه بازار می‌شوند. ظرفیت باتری در نسخه معمولی، معادل ۸۰۰۰ میلی‌آمپر بوده و در نسخه پلاس، شاهد به‌کاررفتن یک باتری ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپری هستیم. هر دوی این تبلت‌ها همانند نسخه اولترا از شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی می‌کنند که باید شارژر را به طور جداگانه تهیه کنید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار