نام تجاری زد اسلاید سامسونگ در اروپا ثبت شد

a655bceaafdc01cec9d2c5b9aa360271
زمان مطالعه: 2 دقیقه

سامسونگ بعد از «Z Roll» یک علامت تجاری دیگری را در دفتر مالکیت معنوی اروپا (EUIPO) با نام «Z Slide» ثبت می‌کند.

غول فناوری سامسونگ سال گذشته از دو گوشی هوشمند تاشو با نام‌های Galaxy Z Fold 2 و Galaxy Z Flip رونمایی کرد و چند روز پیش LetsGoDigital از ثبت یک علامت تجاری در دفتر مالکیت معنوی جهان (WIPO) به نام Samsung Z Roll خبر داد. به نظر می‌رسد سازنده کره جنوبی درحال آماده‌سازی نوع جدیدی از تلفن‌های هوشمند با صفحه نمایش قابل توسعه است که با توجه به نام آن می‌توان حدس زد که نمایشگر آن‌ها به صورت افقی و طوماری جمع می‌شود. احتمال دارد این گوشی هوشمند مانند سامسونگ دیسپلی یک گوشی هوشمند کشویی باشد و در سال ۲۰۲۲ عرضه شود.

زد اسلاید

در همین زمان (در ۲۱ مه سال ۲۰۲۱) سازنده کره‌جنوبی علامت تجاری دیگری را با نام  Z Slideدر دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) ثبت کرده که بیانگر ورود محصول جدیدی به مجموعه دستگاه‌های Z سامسونگ است. این نام تجاری محصول جدید سامسونگ در کلاس ۹ لیست ثبت علائم تجاری ذکر شده که آن نشان‌دهنده عرضه احتمالی تلفن همراه هوشمند یا تجهیزات ارتباطی یا رایانه لوحی است.

برای قضاوت درباره دسته‌بندی و مشخصات این محصول هنوز اطلاعات کافی دردسترس نیست اما انتخاب این نام (Z Slide) برای آن می‌تواند به این معنی باشد که دستگاه دارای یک صفحه نمایش عمودی قابل توسعه است. این درحالی‌ست که گفته شد نمایشگر Z Roll به صورت افقی گسترش می‌یابد و به یک صفحه نمایش بزرگتر، به اندازه تبلت تبدیل می‌شود. همچنین می‌توان آن را به عنوان یک نسخه با نمایشگر قابل چرخش Z Fold تصور کرد درحالی که قبلاً گزارش شده Z Slide یک نسخه با نمایشگر قابل چرخش Z Flip است.

تحقیق و توسعه تلفن‌های هوشمند با صفحه نمایش توسعه‌یافته توسط OEM های مختلف افزایش یافته است، یکی از زیرمجموعه‌های سامسونگ (سامسونگ دیسپلی) که هنوز در زمینه این تحقیقات پرچم‌دار است، در اوایل این هفته، برای نمایش دستاوردهای جدید خود از برخی نمایشگرهای منعطفی که دردست تولید بودند، رونمایی کرد. یکی از این دستگاه‌ها دارای نمایشگری است که از دو قسمت جمع می‌شود. نباید انتظار داشته باشیم که این دستگاه از سری دستگاه‌های Galaxy Z سامسونگ باشد زیرا گزارش شده است که این دستگاه با نام Galaxy Z Fold S به بازار عرضه می شود. از ویژگی‌های آن می‌توان به بهره‌مندی از قلم S اشاره کرد. پیش‌بینی می‌شود Galaxy Z Fold 3 اولین گوشی هوشمند تاشو سامسونگ باشد از که دارای S Pen است. احتمال دارد سامسونگ گوشی‌هایی بیشتری با قابلیت جمع شدن، خم شدن و کشویی با پشتیبانی S Pen ارائه دهد.

زد اسلاید

با اینکه هنوز شرکت سامسونگ برای محصول Z Slide نام نهایی مشخص نکرده است. اما محبوبیت این شرکت (برخلاف برخی از مارک‌های دیگر مانند LG Electronics) به دلیل استفاده از مارک‌های تجاری متعدد برای یک محصول معروف نمی‌باشد؛ زیرا تقریباً تمام علائم تجاری ثبت شده توسط شرکت سامسونگ به تولید یک محصول نهایی منجر می‌شود.

انتظار می‌رود سامسونگ در ماه آگوست از Galaxy Z Fold3 و Z Flip2 (یا Flip3) رونمایی کند. طبق اطلاعات و قیمت احتمالی عرضه، بعید به نظر می‌رسد که سامسونگ دستگاه Z Slide را امسال معرفی کند. در برنامه سامسونگ برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی چند دستگاه تاشو قرار دارد، بعد از انتشار این دستگاه ها به سراغ راه اندازی Z Roll یا Z Slide خواهد رفت، بنابراین احتمالا عرضه آن‌ها زمانی در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار