مقایسه گوشی گلکسی S21 plus و S22 plus

مقایسه گوشی گلکسی S21 plus و S22 plus
زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقایسه گوشی گلکسی S21 plus و S22 plus ، گلکسی S21 plus و S22 plus از سری محبوب S سامسونگ هستند که با یک نسل اختلاف از هم روانه بازار شده‌اند. ما در این مقاله قصد داریم با مقایسه S21 plus و S22 plus به پیشرفت‌ها و به‌روزرسانی‌های سامسونگ در نسل‌های جدیدتر بپردازیم. همچنین برای کسانی که قصد خرید یکی از این دو مدل را دارند و هنوز مردد هستند، مشخص می‌کنیم که تفاوت بین این دو در چیست تا نسبت به نیاز خود، یکی را انتخاب کنند. پس همراه ما باشید.

مقایسه S21 plus و S22 plus از نظر کیفیت ساخت و طراحی

اگر به دنبال نشانه ظاهری واضحی برای تشخیص تفاوت بین این دو مدل هستید، ناامید خواهید شد. به‌عبارت‌دیگر، S22 Plus همان صفحه‌نمایش لبه به لبه با قاب تقریبا بدون حاشیه و دوربین سلفی حفره‌ای کوچک S21 Plus را دارد. طراحی هر دو امروزی و زیبا است و برآمدگی دوربین پشتی نیز در هر دو به‌خوبی در گوشه سمت راست عقب گوشی جای گرفته. قاب هر دو نیز شیشه‌ای و جذاب است.

در مقایسه S21 plus و S22 plus از نظر از نظر دوام و استحکام، متوجه می‌شویم که هر دو دستگاه مانند هم هستند. هر دو رتبه IP68 داشته و از گوریلاگلس ویکتوس بر روی نمایشگر آنها استفاده شده است.

مقایسه S21 plus و S22 plus

مقایسه S21 plus و S22 plus

تفاوت نمایشگر S22 plus و S21 plus

گلکسی S21 Plus نمایشگری ۶.۷ اینچی دارد که در اس ۲۲ پلاس کمی کوچک‌تر شده و به ۶.۶ اینچ رسیده است. بااین‌حال به لطف فناوری Dynamic AMOLED 2X، هر دوی این پنل‌ها تصاویری خیره‌کننده ارائه می‌دهند.

همچنین هر دو مدل، از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند که در عمل سبب می‌شود گوشی‌ها بسیار روان و عالی کار کنند. هر دو دستگاه همچنین از وضوح بسیار مشابهی برخوردارند که در S21 plus برابر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و در S22 plus برابر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است. به همین دلیل در هنگام تماشای محتوا یا بازی در هر دو گوشی، کیفیت تقریبا یکسان است و به‌سختی می‌شود تفاوت بین آنها را تشخیص داد.

نمایشگر S22 plus و S21 plus

نمایشگر S22 plus و S21 plus

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری S21 plus و S22 plus

عملکرد سخت‌افزاری یکی از حوزه‌هایی است که گلکسی S22 plus نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت‌های آشکاری را ارائه می‌کند. درحالی‌که گلکسی S21 plus با پردازنده اسنپ دراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ عرضه شد، S22 plus یک‌قدم جلوتر رفته و اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰ را در خود جای‌داده است. این یعنی قدرت بیشتری دارد و در نتیجه عملکرد بهتری هم نسبت به نسل قبل ارائه خواهد داد.

بااین‌حال، هر دوی این مدل‌ها گوشی‌های بسیار قدرتمندی هستند و S21 plus هم در انجام تمام امور عالی عمل می‌کند. به حدی که تشخیص تفاوت آنها برای کاربران معمولی تقریبا غیرممکن است.

هر دو گوشی همچنین با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به‌صورت استاندارد عرضه می‌شوند و می‌شود با پرداخت هزینه اضافی آنها را با ۲۵۶ گیگابایت حافظه هم خریداری کرد. البته هیچ‌کدام از مدل‌ها، درگاه کارت حافظه ندارند.

درحالی‌که S21 plus بعد از گذشت یک سال، آپدیت اندروید ۱۲ و One UI 4 را دریافت کرد، S22 plus با همین مشخصات نرم‌افزاری عرضه شده. سامسونگ متعهد شده که S21 plus را با چهار سال به‌روزرسانی امنیتی و نرم‌افزاری پشتیبانی کند. این یعنی این مدل تقریبا از نظر نرم‌افزاری با S22 plus در یک رده خواهد بود.

مقایسه S21 plus و S22 plus از نظر دوربین

گلکسی S21 plus با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، لنز تله فوتوی ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر و لنز سلفی ۱۰ مگاپیکسلی عرضه شد.

S22 plus هم همین تنظیمات را برای دوربین‌های پشتی خود دارد با این فرق که دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی است و لنز تله فوتوی آن هم ۶۴ مگاپیکسل را به ۱۰ مگاپیکسل کاهش داده.

دوربین S21 plus

دوربین S21 plus

در تئوری، استفاده از یک لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی باید منجر به ارائه عکس‌های دقیق‌تر و زنده‌تر در S22 plus شود. بااین‌حال همیشه سخت‌افزار برتر برابر با عملکرد برتر نیست. به‌خصوص زمانی که نرم‌افزار نقش مهمی در به‌دست‌آوردن بهترین نتیجه از سخت‌افزار داشته باشد.

جدا از این، ما انتظار داریم اس ۲۲ پلاس عکس‌هایی مناسب از همه نظر بگیرد؛ بااین‌حال مانند S21 plus ممکن است کیفیت در نور کم، چندان تعریفی نداشته باشد.

به‌طورکلی کیفیت دوربین‌های این دو گوشی، تفاوت چندان زیادی با هم ندارد و درصورتی‌که عکاس حرفه‌ای نباشید، متوجه تفاوت آنها نخواهید شد.

عمر باتری و شارژ اس ۲۱ پلاس و اس ۲۲ پلاس

در مقایسه عمر باتری S21 plus و S22 plus قضایا کمی پیچیده می‌شوند. S22 plus دارای باتری کوچک‌تری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و درعین‌حال نمایشگر کوچک‌تری هم دارد که یعنی انرژی کمتری مصرف خواهد کرد؛ بنابراین اگرچه S21 plus سلول بزرگ‌تر ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ارائه می‌دهد اما هر دوی این گوشی‌ها تقریبا به یک اندازه دوام خواهند داشت  که در مورد S21 plus تقریبا یک روز استفاده سنگین بود.

بااین‌حال، سرعت شارژ S22 plus با ۴۵ وات، بیشتر از سرعت ۲۵ واتی مدل S21 plus است که یعنی گوشی جدیدتر با سرعت بیشتری شارژ شده و زمان کمتری شما را معطل خواهد کرد.

 سخن نهایی

اگر بخواهیم از بین این دو، برنده‌ای برگزینیم، اس ۲۲ پلاس انتخاب ما خواهد بود. این گوشی با اینکه به S21 plus بسیار شبیه است اما پردازنده و عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی دارد و با دوربین‌هایی با وضوح بیشتر ارائه شده. بااین‌حال این دو مدل همان صفحه‌نمایش یکسان، نرم‌افزار و طراحی یک‌شکل را دارند و درواقع بسیار مانند هم هستند و تفاوت چندانی ندارند.

1

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • Nfs3forever
    3 ماه پیش

    با تشکر از توضیحات کافی و مقایسه دو پرچمدار ( خانواده پرچمدار در کنار نسخه اولترا ) سالهای اخیر سامسونگ ، بسیار جای تاسف دارد که ردمی نوت ۱۰ پرو که تقریبا همزمان عرضه شد با قیمت یک سومی در بسیاری موارد برتری فاحش ! دارد : باطری ۵۰۲۰ با شارژ ۳۳ واتی ، دوربین اصلی ۱۰۸ مگا پیکسل ، فیلمبرداری ۴k و نیز FHD 60 فریم با لرزشگیر ، دارای حافظه داخلی ۲۵۶ گیگ بدون هزینه اضافه ! و همچنین قابلیت قرار دادن مموری کارت و …
    حالا اگر از نداشتن دوربین ماکروی ۸ مگاپیکسلی با کیفیت ردمی نوت 10 پرو بگذریم و عکاسی تله فوتو را برتری مسلم بدانیم به غیر از آن فقط پردازنده قوی تر ( که البته نسخه رم ۸ ردمی نوت 10 پرو در کارهای روزمره و حتی بازیهای سنگین اصلا کم نمی آورد و حتی کمتر از گلکسی اس ۲۱ پلاس داغ میکند میتوان صرفنظر کرد ) و ضدآب بودن که از گلکسی ۵ در بسیاری از گوشی ها ( حتی قبل تر در موبایل های سونی و نیز قبلتر یک مدل سونی اریکسون ) بکار رفته است نمیتواند این همه تفاوت قیمت را توجیح کند . کلا در چند سال اخیر مخصوصا بعد از عرضه ۳ گانه ردمی نوت ۱۰ با صفحه نمایش امولد ، بسیاری از گوشی های سامسونگ ( غیر از معدودی همچون ام ۳۱ ، ام ۳۲ و … ) قیمتشان توجیح پذیر نیست که شامل آیفونهای بعد از ایکس هم میشود .
    ضمن اینکه سامسونگ در زمینه طراحی به شدت در مقابل شیایومی ضعف دارد که البته به نظر شخص بنده کلا بعد از سلطه اندروید به لحاظ فناوری و ابتکار هم نرم افزاری هم سخت افزاری پیشرو بوده و هست از اولین صفحه نمایش تمام لمسی خازنی سوپر امولد تا حسگر ضربان قلب گلکسی ۵ از صفحه نمایش خمیده گلکسی ۷ تا صفحه نمایش های تاشوی سری فولد و … که همین دلایل تمام رقبای اندرویدی را به زیر کشید و حتی نابود کرد مثل htc , ال جی ، موتورولا و … اما خداییش از لحاظ طراحی ظاهری از زمان سلطه نوکیا با هوشمندهایش مثلا سری N تا همین امروز سامسونگ لنگ میزند .

رسانه های همکار