مقایسه S22 ultra با Mi 11 ultra پرچمداران دوست‌داشتنی سامسونگ و شیائومی

مقایسه S22 ultra با Mi 11 ultra
زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقایسه S22 ultra با Mi 11 ultra ، همه می‌دانیم که شیائومی استاد تولید و فروش گوشی‌های هوشمند خوب با قیمت‌های پایین است. سامسونگ هم نیازی به گفتن ندارد و در سراسر جهان شناخته‌شده است. در سال‌های اخیر رقابت این دو برند با عرضه گوشی‌های مختلف و متعدد در بازه‌های قیمتی مختلف، بیشتر از قبل شده. اما در اوایل سال ۲۰۲۲، سامسونگ با ارائه گوشی پرچم‌دار S22 Ultra رقیبی بسیار جدی برای Mi 11 Ultra شیائومی که تا آن زمان نقل محافل بود، تراشید. هر دوی این مدل‌ها یکی از بهترین سیستم‌های موجود در بین گوشی‌های هوشمند را دارند و از قوی‌ترین‌ها هستند.

اگر شما هم مثل ما هیجان زیادی برای این دو غول تکنولوژی دارید، پس این مقاله که مقایسه‌ای بین این دو است، برایتان جالب خواهد بود. ما S22 Ultra را در مقابل Mi 11 Ultra قرار دادیم تا ببینیم هر دو برند چگونه بیشترین توان خود را برای تولید بهترین محصولشان صرف کرده‌اند و این دو گوشی چطور به هم شباهت دارند یا با هم متفاوت هستند.

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت اس۲۲ اولترا و می ۱۱ اولترا

جنس بدنه جنس فریم دوربین ضخامت وزن
S22 Ultra شیشه آلومینیوم عمودی/چپ ۸.۹ میلی‌متر ۲۲۸ گرم
Mi 11 Ultra سرامیک آلومینیوم افقی/وسط ۸.۴ میلی‌متر  ۲۳۴ گرم

 

هر دوی این مدل‌ها دارای طراحی جسورانه و ممتازی هستند. S22 Ultra که برخلاف دو هم‌خانواده دیگر خود، به زبان طراحی سری Note سامسونگ تولید شده، ماژول دوربین متفاوت و زیبایی را ارائه داده است. از طرفی Mi 11 Ultra هم با داشتن نمایشگر دومی در قاب دوربین پشتی خود، بین کاربران و منتقدان، بحث‌برانگیز شد.

به‌طورکلی، هر دو مدل، گوشی‌های بزرگ و سنگینی هستند با دوربین‌های قوی که یادآور پسوند Ultra نام آنها است. از نظر ابعاد، Mi 11 Ultra با ۱۶۴.۳ میلی‌متر، تنها کمی از گوشی سامسونگ که ۱۶۳.۳ میلی‌متر قد دارد بلندتر است اما S22 Ultra عرض و ضخامت بیشتری دارد. از طرفی گوشی سامسونگ با وزن ۲۲۸ گرمی سبک‌تر از Mi 11 ultra 234 گرمی است که یعنی با در دست گرفتن آن دیرتر خسته می‌شوید. همچنین لبه‌های خمیده نمایشگر و گوشه‌های تیز خود گوشی هم به  طور کلی کمک می‌کنند S22 Ultra خوش‌دست‌تر از Mi 11 ultra باشد.

هر دو مدل فریم آلومینیومی قوی و مستحکمی دارند، درحالی‌که بدنه سرامیکی Mi 11 ultra سبب شده نسبت به S22 Ultra که شیشه‌ای است، سنگین‌تر باشد. یکی از شباهت‌های بین این دو مدل هم این است که هر دو با استاندارد IP68 در برابر آب و گردوغبار مقاوم هستند.

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین این پرچم‌دارها، طراحی پنل پشتی آنها است. درحالی‌که دوربین‌های S22 Ultra به شکلی ساده و بدون هیچ قابی از دل گوشی بیرون زده‌اند، شیائومی در طراحی ماژول دوربین Mi 11 Ultra سروصدای زیادی راه انداخته.

مقایسه S22 Ultra و Mi 11 Ultra

مقایسه S22 Ultra و Mi 11 Ultra

سه لنز دوربین این گوشی درون قابی بزرگ که کل عرض یک‌سوم بالایی گوشی را گرفته، جای‌داده شده‌اند. این ماژول بسیار بزرگ، علاوه بر دوربین‌ها، یک نمایشگر دومی هم درون خود دارد که برای اهدافی مانند مشاهده زمان و تقویم حین قفل بودن گوشی طراحی شده. همچنین بیرون‌زدگی آن از سطح گوشی تقریبا زیاد است؛ به شکلی که اگر Mi 11 Ultra را به پشت، روی سطحی قرار دهید، صاف نمی‌ایستد و برآمدگی دوربین سبب می‌شود که کج باشد. همین موجب شده قراردادن این گوشی در جیب و حتی کیف‌های کوچک سخت باشد.

گوشی‌ها را که بچرخانید، نمایشگر‌های بزرگ و جذاب آنها را خواهید دید که هر دو ساخته سامسونگ هستند. البته طراحی ظاهری پنل جلویی آنها چندان به هم شبیه نیست.

نمایشگر ۶.۸۱ اینچی Mi 11 Ultra تخت است و کمی در کناره‌های منحنی و خم شده، درحالی‌که S22 Ultra نمایشگری با خمیدگی بیشتر دارد که بسیار زیبا است و ظاهری نو به آن بخشیده. همچنین سبب شده تقریبا هیچ حاشیه‌ای در کناره‌ها نباشد و بیشتر پنل را سطح نمایشگر بپوشاند. البته نمایشگر Mi 11 Ultra هم حدود ۹۱ درصد صفحه را پوشانده و تقریبا حاشیه‌ای ندارد.

مقایسه نمایشگرهای S22 Ultra و Mi 11 Ultra

فناوری وضوح اندازه محافظت
S22 Ultra Dynamic AMOLED 2X ۱۴۴۰ x 3088

پیکسل

۶.۸ اینچ کورننیگ گوریلا گلس ویکتوس پلاس
Mi 11 Ultra AMOLED ۱۴۴۰ x 3200

پیکسل

۶.۸۱ اینچ کورنینگ گوریلا گلکس ویکتوس

 

گوشی شیائومی با یک نمایشگر AMOLED کار می‌کند که تا ۱ میلیارد رنگ را پشتیبانی کرده و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی دارد که بین ۳۰ تا ۱۲۰ هرتز متغیر است. این یعنی علاوه بر داشتن کیفیت بالا در نمایش تصاویر مختلف، به لطف نرخ تازه‌سازی بالا، بسیار هم نرم و روان کار می‌کند.

در مقابل، ما S22 Ultra را داریم که با نمایشگر معرکه Dynamic AMOLED خود می‌درخشد. این گوشی هم مانند Mi 11 Ultra با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی تطبیقی عرضه شده. با این تفاوت که بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز متغیر است. این کمک می‌کند در مواقعی که تصویر ثابتی روی صفحه در حال نمایش است، نرخ تازه‌سازی به ۱ هرتز کاهش پیدا کند تا مصرف باتری پایین بیاید. همچنین بیشترین میزان روشنایی‌ای که این پنل می‌تواند تولید کند، تا ۱۷۵۰ نیت است که تفاوتی جزئی با مقدار ۱۷۰۰ نیت نمایشگر Mi 11 Ultra دارد.

از دیگر تفاوت‌های بین این دو باید به‌وضوح صفحه‌ها اشاره کنیم که در Mi 11 ultra برابر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ است و در S22 Ultra برابر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل.

البته در مقایسه بین S22 Ultra و Mi 11 Ultra همچنین باید بگوییم که نمایشگر Dynamic AMOLED علاوه بر مصرف بهینه‌تر انرژی، دارای رنگ‌های سیاه عمیق‌تری است و به‌طورکلی کیفیت بالاتری ارائه می‌دهد.

 

نمایشگر S22 Ultra و Mi 11 Ultra

نمایشگر S22 Ultra و Mi 11 Ultra

مقایسه سخت‌افزار و عملکرد می۱۱ اولترا و اس۲۲ اولترا

سیستم‌عامل پردازنده پردازنده‌گرافیکی حافظه و رم
S22 Ultra اندروید ۱۲ Exynos 2200

Snapdragon 8 Gen 1

Xclipse 920

Adreno 730

۸/۱۲ گیگابایت

۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت

Mi 11 Ultra اندروید ۱۱ Snapdragon 888 5G Adreno 660 ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت

 

همان‌طور که در سال‌های اخیر بیشتر دیده‌ایم، سامسونگ گوشی‌های خود را در دو نسخه با تراشه‌های مختلف تولید می‌کند. S22 Ultra هم از این قاعده مستثنی نیست. نسخه آمریکای آن با بهترین و قوی‌ترین تراشه موجود برای گوشی‌های اندرویدی، یعنی اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ کار می‌کند. این در حالی است که در نسخه دیگر، تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ خود سامسونگ به‌کاررفته.

البته قدرت و عملکرد تراشه اسنپ دراگون کمی بهتر از اگزینوس است اما با هر دو تراشه هم گوشی S22 Ultra یک غول توانمند و قدر محسوب می‌شود. این گوشی با ارائه دو گزینه رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی و میزان فضای ذخیره‌سازی بین ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت، یکی از بهترین سیستم‌های حال حاضر دنیای اندروید را معرفی می‌کند. این یعنی قدرت کافی برای انجام تمام بازی‌های رده‌بالا و سنگین موبایلی، چند وظیفه‌گی، اجرای رندرهای مختلف و… را دارد.

در طرف دیگر، Mi 11 Ultra که تقریبا یک سال پیش از گوشی سامسونگ عرضه شده، تراشه قدیمی‌تر اسنپ دراگون ۸۸۸ ۵G را دارد که هنوز هم از بهترین چیپست‌هایی است که یک گوشی هوشمند اندرویدی می‌تواند داشته باشد. گوشی شیائومی هم با رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی بین ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت گزینه‌های داخلی مختلفی دارد.

اگر بخواهیم مقایسه دقیقی داشته باشیم، تراشه‌های به‌کاررفته در

گوشی سامسونگ، هر دو جدیدتر هستند؛ به همین دلیل هم از نظر عملکرد، بهینه‌سازی و سرعت، بهتر عمل می‌کنند. گوشی شیائومی هم تقریبا در همان رده است و قدرت بسیار بالایی دارد اما در مقایسه با S22 Ultra شکست می‌خورد.

یکی از بزرگ ترین تفاوت‌های بین S22 Ultra و Mi 11 Ultra این است که گوشی سامسونگ دارای قلم S است. این گوشی به لطف طراحی Note مانند خود، قلم S هم ارائه می‌دهد و ویژگی‌ها و عملکرد آن را حتی از مدل‌های قبلی بهبود بیشتری بخشیده. از سمتی، بسیاری از طرفداران سری نوت سامسونگ حالا S22 Ultra را می‌خرند.

مقایسه نرم‌افزار S22 Ultra و Mi 11 Ultra

از نظر نرم‌افزاری، گوشی سامسونگ با اندروید ۱۲ عرضه شده و One UI 4.1 را روی آن اجرا می‌کند. در عوض، Mi 11 Ultra نسخه قدیمی‌تر اندروید ۱۱ را دارد و پوسته گرافیکی MIUI 12.5 شیائومی را دارد.

مقایسه S22 Ultra و Mi 11 Ultra از نظر دوربین

دوربین عقب دوربین سلفی
S22 Ultra ۱۰۸/۱۰/۱۰/۱۲  مگاپیکسل ۴۰ مگاپیسکل
Mi 11 Ultra ۵۰/۴۸/۴۸ مگاپیکسل ۲۰ مگاپیکسل

 

در این قسمت است که اوضاع کمی پیچیده می‌شود. این دو مدل اولترا، هر دو دوربین‌های بسیار قوی و جذابی دارند، به حدی که انتخاب برنده‌ای از بین آنها سخت است.

در مقایسه تصاویر ثبت شده با دوربین‌های اصلی هر دو مدل، می‌شود گفت چندان تفاوت خاصی وجود ندارد. البته دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ جزئیات بیشتری نسبت به لنز ۵۰ مگاپیکسلی Mi 11 Ultra ثبت می‌کند. همچنین رنگ‌های آنها کمی زنده‌تر است که در بین گوشی‌های سامسونگ بعید نیست. لنز اصلی S22 Ultra با f/1.8، دریچه دیافراگم بازتری دارد و در نتیجه نور بیشتری دریافت می‌کند که به نتایج بهتری هم منتهی می‌شود. این در حالی است که لنز عرض Mi 11 Ultra با f/2.0 دریچه دیافراگم بسته‌تری دارد.

برای عکاسی از فضای بیشتر، دوربین‌های فوق عریض در هر دو گوشی تعبیه شده‌اند. تصاویری که با لنز فوق عریض Mi 11 Ultra ثبت می‌شوند،  رنگ‌های گرم‌تری نسبت به سامسونگ دارند اما درعین‌حال کمی تیره‌تر هستند. به همین دلیل می‌شود گفت دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض S22 Ultra در مقایسه با دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی Mi 11 Ultra بهتر عمل می‌کند.

گوشی S22 Ultra

گوشی S22 Ultra

گوشی سامسونگ دو دوربین دیگر هم دارد: یک پریسکوپ تله فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی. درحالی‌که گوشی شیائومی تنها یک دوربین پریسکوپ تله فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی دارد. به همین ترتیب، تصاویر زوم شده S22 Ultra هم در مقایسه با Mi 11 Ultra کمی بهتر هستند. اما این تنها در صورتی قابل‌مشاهده است که آنها را کنار همدیگر قرار دهید.

از نظر سلفی، گوشی سامسونگ یک لنز ۴۰ مگاپیکسلی دارد که بسیار عالی است و برای ثبت تصاویر باکیفیت و ضبط ولاگ و ویدیوهای آموزشی یا کنفرانس عالی است. البته دوربین ۲۰ مگاپیکسلی شیائومی هم خوب عمل می‌کند و در نوع خود برای ثبت تصاویر زیبا و ویدیوهای مختلف مناسب است.

مقایسه S22 Ultra و Mi 11 Ultra از نظر عمر باتری

هر دوی این گوشی‌های سنگین، باتری‌های عظیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارند. بااین‌حال به نظر می‌رسد عمر باتری S22 Ultra با داشتن نرخ تازه‌سازی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز و تراشه بهینه‌تر، بیشتر از شیائومی باشد.

درباره سرعت شارژ اما جریان کاملا عوض می‌شود. ازآنجایی‌که شیائومی معمولا سرعت‌های شارژ بالاتری ارائه می‌دهد، Mi 11 Ultra در این زمینه از S22 Ultra بهتر است. سرعت شارژ سیمی گوشی شیائومی برابر ۶۰ وات است که یعنی می‌تواند در کمتر از ۴۰ دقیقه به شارژ کامل برسد. در عوض گوشی سامسونگ با سرعت شارژ ۴۵ واتی عرضه شده است.

این تفاوت در زمینه شارژ بی‌سیم و بی‌سیم معکوس هم ادامه پیدا می‌کند. به شکلی که Mi 11 Ultra شارژ سریع بی‌سیم ۶۷ واتی دارد و S22 Ultra از سرعت ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند که بسیار کمتر است. در شارژ بی‌سیم معکوس هم سامسونگ با تنها ۴.۵ وات سرعت، از شیائومی که سرعت ۱۰ واتی ارائه می‌دهد، عقب می‌ماند.

گوشی Mi 11 Ultra

گوشی Mi 11 Ultra

برنده نهایی

همان‌طور که دیدیم، رقابت تنگاتنگی بین این دو مدل Ultra وجود داشت؛ به همین دلیل انتخاب برنده کمی سخت می‌شود. البته از طرفی، اینکه شما به چه چیزی بیشتر اهمیت می‌دهید و دلیلتان از خرید گوشی چیست هم معیار تأثیرگذاری است.

اگر به‌طورکلی نگاه کنیم، S22 Ultra با داشتن طراحی ساده‌تر و وزن کمتر، نمایشگر باکیفیت‌تر، تراشه جدیدتر قوی و دوربین‌هایی که تنها کمی بهتر هستند، می‌تواند برنده این مقایسه باشد. این در حالی است که شیائومی هم با ارائه سرعت شارژ بیشتر و قیمت کمتر می‌تواند در رتبه بالاتری از S22 Ultra قرار بگیرد.

به‌خاطر همین می‌شود گفت برنده نهایی، S22 Ultra است. بااین‌حال اگر قصد خرید گوشی هوشمند شیائومی Mi 11 Ultra یا S22 Ultra  را دارید بهتر است نسبت به اولویت‌ها و نیازهای خودتان خرید کنید. مثلا اگر کیفیت دوربین برایتان مهم است S22 Ultra انتخاب مناسب‌تری است. درحالی‌که برای کسانی که به دنبال شارژ شدن سریع‌تر و راحت‌تر گوشی خود هستند، انتخاب Mi 11 Ultra می‌تواند بهتر باشد. همچنین گوشی شیائومی حدود ۱ سال قدیمی‌تر است و به همین دلیل قیمت کمتری دارد، یعنی برای کاربران زیادی، گزینه مناسب‌تر محسوب می‌شود.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار