گوشی هوشمند آنر ۷A میان رده جذاب

7ebf1cc61cb88f649ed7ffd7554bd6ab
زمان مطالعه: 5 دقیقه

گوشی هوشمند آنر ۷A میان رده جذاب

شرکت هوآوی پس از آن که تصمیم گرفت گوشی های هوشمند Honor 7X  و Honor 9 Liteمیان رده را عرضه دارد تصمیم می گیرد جانشین اسمارتفون اقتصادی آنر ۶A را به نام آنر ۷A معرفی وعرضه نماید.

این محصول در مقایسه با دیگر اسمارتفون های آنر کمی متفاوت است. با قیمت ۱۳۹ پوندی به فروش می رسد و قیمت بالایی نسبت به دیگر مدل ها دارد. در حقیقت رقیبی برای موتورولا Moto G6 با قیمت ۲۰۰ پوندی به شمار می رود.

به هر حال ما در این مطلب قصد داریم شما را با آنر ۷Aهوآوی آشنا سازیم بی شک محصول قابل توجهیست.

 

طراحی آنر ۷A هوآوی

یکی از مواردی که باید درباره اسمارتفون های شرکت هوآوی مطرح ساخت طراحی نسبتا شبیه خانواده آنر و چند مدل دیگر است. از این رو در نگاه نخست متوجه خواهید شد که با مدلی از سری آنر هوآوی رو به رو هستید.

تلفن هوشمندی با بدنه فلزی و طراحی قابل توجه که می تواند نظر مخاطب را جلب کند. در بخش عقب شباهتی به آیفون اپل دارد و می توان خطوط آنتنی را در قسمت بالا و پایین گوشی هوشمند مشاهده کرد.

blankدوربین دوگانه در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته و فلاش LED نیز همچون سنسورهای دوربین به شکل افقی قرار گرفته است. سنسور اثرانگشت دایره ای در وسط قرار گرفته تا جایگاه مناسبی برای قرار دادن انگشت باشد. برخی از گوشی های هوشمند در این زمینه بهینه نیستند و نمی توانند تجربه خوبی را در استفاده از سنسور اثرانگشت رقم زنند. اما با آنر ۷A به عنوان یک میان رده جدید هوآوی می توان به این موضوع دست پیدا کرد زیرا چینی ها با همکاری که در کنار لایکا داشتند توانستند به تخصص توسعه دوربین باکیفیت دست پیدا کنند.

 

این گوشی هوشمند از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و پورت USB-C برخوردار است که جدیدترین نوع پورت به شمار می رود و امروزه بیشتر اسمارتفون های رده بالا و جدید از آن بهره می برند.

صفحه نمایش

شرکت هوآوی برای آنر ۷A از صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ و فناوری FullView بهره گرفته تا کاربر شاهد صفحه نمایش بی حاشیه ای در گوشی هوشمند موردبحث باشد. این نوع پنل را به سادگی می توان در آنر ۷A شاهد بود و زیبایی محصول چینی را دوچندان کرده است و آن را می توان دیوایسی قابل توجه از برند هوآوی دانست. این نمایشگر از رزولوشن ۱۴۴۰*۷۲۰ پیکسلی بهره می برد که به عنوان کیفیت HD+ شناخته می شود. البته این نکته حائز اهمیت است که موتورولا در سال ۲۰۱۶ گوشی هوشمند Moto G4 را با کیفیت صفحه نمایش ۱۰۸۰ پیکسلی معرفی کرد و قیمتی ۱۴۰ پوندی دارد. این در حالی است که Honor 7A با قیمت ۱۳۰ پوندی به فروش می رسد و انتظار داشتیم شاهد صفحه نمایش ۱۰۸۰ پیکسلی باشیم اما خبری از آن نبود و شرکت هوآوی تغییر نظری داده و جهت کاهش قیمت این پنل را در نظر نگرفت.

 

حاشیه کم صفحه نمایش و رزولوشنی متناسب با کیفیت سخت افزاری آنر ۷A، این گوشی هوشمند را ارزشمند ساخته است.

عملکرد

یکی از قسمت هایی که باید آن را مهم دانست، عملکرد سخت افزاری اسمارتفون ها می باشد. گوشی هوشمندی که مشخصات مطلوبی نداشته باشد بی شک نخواهد توانست بدون نقص برنامه ها و بازیهای را اجرا کند. گوشی هوشمند اقتصادی و میان رده آنر ۷A هوآوی به پردازنده اسنپدراگون ۴۳۰ مجهز شده که اگرچه هشت هسته ای بوده اما یک چیپ میان رده کارآمد شناخته می شود و نمی توان آن را چیپ قدرتمندی دانست.

این پردازنده در کنار حافظه رم ۳ یا ۲ گیگابایتی، می تواند عملکرد خوبی ارائه دهد. البته نباید انتظارات بسیاری داشت و محصول شرکت هوآوی را یک اسمارتفون فوق العاده سریع دانست. زیرا شرکت چینی آن را برای افرادی در نظر گرفته که نمی خواهند هزینه بالایی جهت خرید گوشی هوشمند داشته باشند بنابراین قادرند به چنین محصولی اکتفا کنند.

با تمام ویژگی های سخت افزاری که به آن اشاره شد آنر ۷A می تواند عملکرد فوق العاده ای از خود نشان دهد و یک اسمارتفون قابل توجه از برند چینی به شما رود. هر سال شرکت هوآوی مدل جدیدی از آنر را به مخاطبان و مشتریان خود ارائه می دهد از این رو ما شاهد پیشرفت های هرسال این اسمارتفون باکیفیت هستیم. این اسمارتفون در بخش مشخصات ویژگی های قابل توجهی برای آن فراهم آمده از این رو می تواند به سادگی انتظارات را برآورده ساخته و محصولی فراتر از انتظار با قیمتی مناسب باشد. گوشی هوشمند موردبحث هوآوی در بحث سخت افزاری یک میان رده قابل توجه بوده که با یک قیمت ایده آل می توان به تهیه آن پرداخت بدون آن که نگران هزینه بسیار پول بود.

blankبراساس تست های صورت گرفته این اسمارتفون در تست Geekbench 4 چند هسته ای به امتیاز ۲۸۳۵ دست پیدا کرده که نسبت به رقبایی چون Moto G5S بالاتر بوده و توانسته عملکردی بالاتر از انتظار داشته باشد. این نشان می دهد هوآوی علاوه بر طراحی و ظاهر، به بحث عملکرد نیز توجه وافری داشته  و باید محصول مذکور را اسمارتفون قابل قبولی دانست.

هنگامی که بازیهای Super Mario Run, Angry Birds 2 و چندی دیگر را روی این گوشی هوشمند اجرا می کنید، می توانید از عملکرد آن رضایت داشته باشید. زیرا با وجود مشخصات محدود قادر است در اجرای بازیها و برنامه های اندرویدی قدرت کافی ارائه دهد. به هر حال گوشی هوشمند اقتصادی و خوش استایل هوآوی قادر است شما را در بحث سخت افزاری راضی نگه دارد.

نرم افزار

این گوشی هوشمند هوآوی در بحث نرم افزاری با سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو و رابط کاربری EMUI 8.0 همراه است. هر دو این موارد کمک شایانی به آنر ۷A کرده تا به عنوان اسمارتفونی کارآمد و قابل توجه شناخته شود. در نسخه جدید اندروید ویژگی هایی را شاهد هستیم که در نسخه پیشین مشاهده نکردیم و این پیشرفت بزرگی محسوب شده تا شاهد ویژگی های بزرگی باشیم. هر سال کمپانی هوآوی به معرفی اسمارتفون های مختلفی می پردازد که از سیستم عامل و نرم افزار خوبی بهره می برند، آنر ۷A نیز یکی از آنها محسوب می شود. شرکت هوآوی برای دیوایس هوشمند خود در بخش نرم افزاری کمبودی باقی نگذاشته و باید انتظارات بسیاری نسبت به آن داشت.

 

دوربین

یکی از بخش های مهم تلفن های هوشمند دوربین آن می باشد. دوربین آنر ۷A هوآوی از نوع ۱۳ مگاپیکسلی بوده و قادر است با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی فیلمبرداری نماید. گذشته از آن دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۷۲۰ پیکسلی فراهم شده که اجازه می دهد تجربه کاربری خوبی را شاهد بود. این دوربین از فناوری های مختلفی برخوردار است تا تصویربرداری بدون نقص و با کیفیت بالایی صورت گیرد. با این حساب می توان در قسمت دوربین آنر۷A را در نوع خود بزرگ دانست.

blankاین گوشی هوشمند اگرچه به دوربین دوگانه مجهز نیست اما قادر است عملکرد خوبی از خود نشان دهد و فراتر از انتظارات عمل کند. در تصویربرداری که با آنر ۷A صورت گرفته، کیفیت قابل توجهی مشاهده شده و افراد می توانند تجربه کاربری لذت بخشی را شاهد باشند و به نوعی کم نظیر است. دوربین اصلی این دیوایس قادر است با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی و دوربین سلفی با کیفیت ۷۲۰ پیکسلی تصویربرداری کند و کاربری خوبی را به مخاطب ارائه دهد. بی شک کمپانی هوآوی توانسته نظر مخاطب را با چنین پیکربندی دوربینی جلب کند و بی شک نباید آن را نامطلوب دانست. زیرا اسمارتفونی بزرگ به شمار می رود.

 

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار