اپل واچ سری ۷ و اطلاعات مربوط به آن

3230d571cdba7fd3938f7124f4a9e87f
زمان مطالعه: 5 دقیقه

اپل در سال ۲۰۱۴ دسته جدیدی به محصولات خوش ساخت و خوش نام خود اضافه کرد و در ماه سپتامبر همان سال نیز، از محصولی کاربردی به نام اپل واچ یا همان ساعت‌های هوشمند رونمایی کرد. این ساعت‌های خوش دست، به سرعت و در سال ۲۰۱۵، به یک ابزار با هدف کنترل وضعیت سلامت فیزیکی بدن تبدیل شدند و هم اکنون، یکی از پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند بازار به شمار می‌روند.

اپل واچ سری ۶ یکی از بهترین‌ و پرطرفدارترین ساعت‌های هوشمندی است، که به بازار عرضه شده است، اما در دنیای امروز، پیشرفت حرف اول را می‌زند، به همین دلیل شاهد ورود اپل واچ سری ۷ به دنیای فناوری و تکنولوژی خواهیم بود. از آن جا که شرکت اپل، از سال ۲۰۱۴ به بعد، هر سال یک ساعت هوشمند با قابلیت‌های جدید و شگفت انگیز را روانه بازار کرده است، جای هیچ شک و تردیدی نیست، که اپل واچ سری ۷ نیز خود را به بازار داغ ساعت‌های هوشمند می‌رساند.

شرکت اپل در سال‌های اخیر، مدل‌های قبلی خود را در ماه سپتامبر معرفی و به بازار عرضه کرده است، حتی در سال ۲۰۲۰ و با وجود شیوع ویروس کرونا نیز، این رونمایی شگفت انگیز در ماه سپتامبر یا نیمه دوم سال انجام شد، بنابراین عجیب به نظر نمی‌رسد که این سری از ساعت‌های هوشمند نیز، در ماه سپتامبر یا شهریور از راه برسند، اما آن‌چه که مهم است، قابلیت‌ها و تغییرات قابل توجهی است، که قرار است به این ابزار کوچک و استثنایی اضافه شود.

 

  • طراحی اپل واچ سری ۷

به نظر می‌رسد شرکت اپل، چندان موافق تغییراتی در زمینه طراحی ساعت‌های هوشمند خود نیست، زیرا مدل‌های قبلی آن از نظر طراحی، چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند، بلکه اشتراکات بسیاری هم دارند. این ساعت‌ها، به یک نمایشگر کوچک مربعی شکل از نوع ارگانیک ال ای دی (OLED) مجهز شده‌اند و دیجیتال کراون، بندهای قابل تعویض و درگاه شارژ اختصاصی، در هر سری از این ساعت‌های هوشمند مشاهده می‌شود. شایعاتی نیز درباره تخت شدن لبه‌های اپل واچ سری ۷ شنیده می‌شود و به نظر می‌رسد، در طراحی این سری از ساعت‌های هوشمند اپل، مانند سری قبل، از بند سولو لوپ استفاده شود.

اگر بخواهیم شایعات را جدی بگیریم، نمایشگر و ابعاد بدنه اپل واچ سری ۷ با توجه به تخت شدن، می‌تواند کمی بزرگ‌تر از نسل گذشته باشد و هم‌چنین گفته می‌شود، ضخامت شاسی آن در مقایسه با اپل واچ سری ۶، قدری افزایش خواهد یافت. از دیگر شایعات گفته شده، می‌توان به از بین رفتن برآمدگی سطح زیرین اپل واچ در این سری اشاره کرد، که موجب راحتی بیشتر دست در زمان استفاده طولانی مدت از آن شده و محلی برای تعبیه حسگرهای بیولوژیکی به شمار می‌رود.

شایعاتی نیز در مورد رنگبندی این سری از اپل واچ‌ها جود دارد، به نظر می‌رسد شرکت اپل، رنگ‌هایی را که به آی مک‌‌ها اضافه نموده، به این سری از اپل واچ‌ها نیز اضافه کند، یعنی در رنگبندی اپل واچ سری ۷، شاهد رنگ‌های شاد و زیبا نارنجی، سبز، زرد، آبی روشن و بنفش خواهیم بود.

  • مشخصات اپل واچ سری 7 باتریباتری اپل واچ سری ۷

شاید یکی از مشکلات اصلی ساعت‌های هوشمند، عمر کوتاه باتری آن‌ها باشد، که چندان عجیب هم به نظر نمی‌رسد، زیرا بدنه بسیار باریک و استفاده از موتور هپتیک در اپل واچ، قرار دادن باتری بزرگ‌تر درون آن را بسیار مشکل کرده است، اما شایعات حاکی از آن است، که افزایش اندک ضخامت شاسی، می‌تواند برای قرارگیری یک باتری حجیم‌تر و بزرگ‌تر مناسب باشد، که همین موضوع، شارژدهی اپل واچ را افزایش می‌دهد.

ممکن است شرکت اپل، در طراحی و ساخت اپل واچ‌های سری ۷ از بندهای جدیدی نیز استفاده کند، که امکان قرار دادن باتری‌های اضافه درون این بندها باشد، همین ویژگی به اپل‌ واچ‌های نسل جدید کمک می‌کند، تا طول عمر و عملکرد بهینه‌تری داشته باشد. استفاده از چندین باتری کنار هم و به موازات یکدیگر، موجب جلوگیری از خستگی فیزیکی باتری‌ها می‌شود و تعویض و تعمیر آن‌ها نیز ساده‌تر انجام می‌شود.

  • پردازشگر S7 در در اپل واچ سری ۷

هر سال شرکت اپل، ساعت‌های هوشمند خود را با پردازنده‌های جدید همراه می‌کند، با توجه به این روند، اپل واچ سری ۷ نیز، با پردازنده قدرتمند S7 روانه بازار می‌شود. بدون شک این پردازنده جدید سرعت و کارایی این سری از ساعت‌های هوشمند را افزایش خواهد داد. حدس بر این است، که این تراشه مبتنی بر تراشه A14 استفاده‌ شده در خانواده آیفون ۱۲ باشد، که با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته خواهد شد، که به خودی خود، بازدهی و عملکرد اپل واچ را بهبود می‌بخشد.

  • مشخصات اپل واچ سری 7 تراشهتراشه U1 در اپل واچ سری ۷

سری جدید اپل واچ، احتمالا شامل دو تراشه با نام‌های W3 و U1 خواهد بود، اپل مدل قبلی ساعت‌های هوشمند خود، یعنی اپل واچ سری ۶ را به تراشه U1 مجهز و روانه بازار کرد، بنابراین انتظار می‌رود، در ساخت سری جدید ساعت‌های هوشمند نیز از این تراشه استفاده کند. باند فوق وسیع این تراشه می‌تواند، از سطح انرژی بسیار کمی برای ارتباطات برد در طیف وسیعی از امواج رادیویی استفاده کند.

  • کنترل قند خون در اپل واچ سری ۷

به نظر می‌رسد یکی از قابلیت‌هایی که قرار است به اپل واچ سری ۷ اضافه شود، فناوری کنترل قند خون باشد، که برای مدیریت بیماری‌هایی از جمله دیابت، در نظر گرفته شده است. طبق گزارشی از ETNews ، اپل واچ نسل جدید از طریق سنسور نوری غیر تهاجمی، قند خون را نظارت می‌کند. این قابلیت، برای کسانی که می‌خواهند گلوکز یا سطح قند خون خود را مدیریت کنند، بسیار مهم است.

  • ابزارهای سلامت روان در اپل واچ سری ۷

اپل واچ‌ها، با هدف تمرکز بر سلامت و تناسب اندام اختراع شدند و در هر سری جدید از این ساعت‌های هوشمند، قابلیت و ویژگی‌های آن برای کنترل و پیگیری سلامت افراد، بهبود یافته است. جای تردید نیست، که اپل در این زمینه موفق عمل کرده است، اما سلامت روان نیز درست به اندازه سلامت فیزیکی بدن اهمیت دارد. به گفته دو افشاگر معروف و خوش سابقه اپل، این برند قصد دارد قابلیت‌هایی را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کند، که بالا رفتن سطح استرس و حملات عصبی را به شما هشدار دهد، انتظار می‌رود، این سری از ساعت‌های هوشمند از این قابلیت برخوردار باشد.

بدون تردید، اپل واچ سری ۷ نیز مانند مدل‌های قبلی خود، یک ابزار سلامت محور خواهد بود. ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی که هر دوره به این ساعت‌های هوشمند اضافه می‌شود، همگی به شما کمک می‌کند، تا سلامت فیزیکی خود را کنترل و به بهترین شکل مدیریت کنید. هم اکنون که بازار شایعات بیش از هر زمان دیگری داغ است، بهتر است تا زمان رونمایی این گجت‌های پوشیدنی صبر کنیم، تا از راه برسند.

منبع: macrumors

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار