آشنایی با نوت بوک ذن بوک پرو ایسوس

2352691b5c97b83550716dd4a3c3bba3
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آشنایی با نوت بوک ذن بوک پرو ایسوس

ایسوس را می توان یکی از شرکت های مطرح تولیدکننده نوت بوک در جهان دانست که محصولات خود را به کشورهای مختلفی صادر می کند و در بازار مشخصی فعالیت ندارد.

شرکت ایسوس همانند هر سال در بزرگترین رویداد نمایشگاهی محصولات کامپیوتری و دیجیتالی کامپیوتکس ۲۰۱۸ از جدیدترین محصولات خود در زمینه گوشی هوشمند، لپتاپ و برخی دیگر رونمایی کرد. یکی از معرفی های عجیب این شرکت تایوانی رونمایی لپتاپ ZenBook Pro بوده که برخلاف نسل پیشین دارای طراحی متفاوتی است. یکی از طراحی های جالب و عجیب وجود نمایشگر ۵ اینچی لمسی در قسمت ترک پد است و به نظر می رسد این الگوطراحی برگرفته از نوار لمسی مک بوک پرو اپل می باشد. البته قابلیت های این دو متفاوت از یکدیگر هستند اما پد لمسی جدید ZenBook Pro ساختاری مشابه محصول اپل دارد.

ایسوس ZenBook Pro جدید را در دو مدل ۱۴ و ۱۵ اینچی با پیکربندی مختلفی به فروش می رساند. گفتنیست که ترک پد دارای نمایشگر از پنل IPS برخوردار است که سایه ای در کاربری وجود نخواهد داشت.

blank

البته ایسوس اولین شرکتی نیست این قابلیت را به کار می گیرد، پیشتر ایسر با لپتاپ های Aspire Ethos یک نمایشگر لمسی قابل جدا شدن را به محصول خود اضافه کرد. همچنین ریزر نیز در سال ۲۰۱۱ نوت بوک Blad را با ویژگی مشابه ای تحت تست قرار داد. نام ترک پد جدید ایسوس ScreenPad نام داشته و یک صفحه نمایش معمولی با قابلیت نمایش برخی برنامه ها.

این بخش اجازه می دهد پنجره مرورگر از صفحه اصلی و اسکرین پد بکشید از این رو تماشا ویدئو یوتیوب در آن ممکن می شود. صفحه نمایش ترک پد دارای قابلیت کنترل اسپاتیفای و یوتیوب بوده و افراد می توانند از این قسمت به کنترل برنامه ها بپردازند. البته برنامه های دیگری چون ورد، اکسل و پاورپوینت نیز در این قسمت قابل مشاهده است.

گذشته از آن افراد می توانند صفحه نمایش گوشی هوشمند خود را به روی لپتاپ بیاورند و این قابلیت از طریق ASUS Sync ممکن می شود. همچنین قادرید کلیدهای میان بر را به اسکرین پد منتقل کنید و کاملا راحت است. یکی از ساده ترین ویژگی های اسکرین پد قابلیت مشاهده تقویم و استفاده از ماشین حساب در این قسمت است.

نمایشگر اسکرین پد یک پنل ۵.۵ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسلی بوده که با کلید F6 می توان حالت هایی را برای آن در نظر گرفت. هیچ اثرانگشتی روی این پد باقی نمی ماند تا در کاربری طولانی خسته کننده باشد. متاسفانه نمی توان نمایش فیلم قابل توجهی را شاهد بود و بیشتر برای اجرای برخی برنامه های ساده گزینه مفیدی تلقی می شود. بنابراین نمایشگری که ایسوس در قسمت ترک پد جای داده کیفیت بالایی در بحث صفحه نمایش داشته ایسوس یک نمایشگر معمولی در آن جای نداده است.

گفتنیست که نباید اسکرین پد ذن بوک پرو ایسوس را با نوار لمسی مک بوک پرو مقایسه کرد. زیرا هر یک دارای طراحی خاص خود هستند و دارای ویژگی های منحصربفردی می باشند. بنابراین درست نیست در عملکرد آنها را یکی دانست.

blank

با این حال صفحه نمایش ثانویه یک موضوع شگفت انگیز است که در ابعادی کوچک در اختیار کاربران قرار می گیرد. شاید هرفردی نسبت به اسکرین پد نظر مثبتی نداشته باشد و هر فردی باتوجه به نظر خود آن را مناسب خود می بیند. البته برخی نیز وجود اسکرین پد را نیاز نمی دانند اما به طور کلی شرکت ایسوس سعی کرده بهترین را به مخاطب خود ارائه دهد.

ایسوس می گوید ScreenPad SDK به شکل عمومی دردسترس توسعه دهندگان قرار می گیرد تا هر توسعه دهنده به سادگی بتواند برنامه ای ایجاد کند. به گفته شرکت ایسوس تمامی برنامه های سازگار با اسکرین پد از طریق فروشگاه ویندوز قابل دریافت هستند. از آنجایی که ویندوز محبوبیت بالایی نداشته مشخص نیست این برنامه چگونه صورت می گیرد.

ZenBook Pro 15 برای سه دسته از کاربران چون تولیدکنندگان ویدئو، عکاسان و طراحان ۳D طراحی شده است. بنابراین اسکرین پد به سخت افزاری سخت نیازمند است. یکی از مهمترین بخش هایی که نظر هر فردی را به خود جلب می کند صفحه نمایش بی حاشیه NanoEdge با ضخامت بسیار کم است که از دقت رنگ بالایی بهره می برد و با کیفیت ۴کی یا ۱۰۸۰ پیکسل می توان آن را خریداری کرد.

البته مقایسه این اسکرین پد با تاچ بار مک بوک پرو دشوار نیست و در ساختار عملکرد نسبتا یکسان هستند اما در طراحی دو شرکت نوع متفاوتی را به کار گرفتند که به نظر می رسد در طراحی مک بوک پرو و در کاربری محصول ایسوس گزینه های بهتری هستند. استفاده از ترک پدی که نمایشگر است امر دشواری بوده و باید در کار با آن عادتی داشت.

صفحه نمایش این لپتاپ پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از Adobe RGB داشته و کیفیت رنگ را به شکل غنی نشان می دهد. ایسوس پورت های Thunderbolt 3 و خروجی HDMI 1.4 را در نظر گرفته که می توان نمایشگرهای باکیفیتی را به لپتاپ متصل کرد. صفحه نمایش کوچک ۵.۵ اینچی نیز دارای نمایش قابل کنترلیست و افراد قادرند برنامه موردنظر را در آن به نمایش درآورند. ایسوس علاوه بر پورت های موردبحث چند کانکتور دیگری چون USB 3.1 نوع A، اسلات کارت میکرو اس دی و چندی دیگر را در محصول جدید و نوآورانه خود به کار گرفته است. با وجود پورت های جدید و متعدد در یک لپتاپ می توان دستگاه های مختلفی را به سیستم متصل کرد که می تواند تجربه بهتری را رقم بزند.

اسکرین پد طراحی ظاهری ذن بوک را بسیار متفاوت ساخته و آن را بیشتر به یک لپتاپ پیشرفته و مدرن تبدیل کرده است. ضخامت باریک در کنار مشخصات قابل توجه ZenBook Pro را نسبت به قبل کاملا متفاوت ساخته و شرکت تایوانی سعی کرده با تغییرات بزرگ نظر طرفداران را جلب کند.

یکی از ویژگی های بارز نوت بوک جدید ایسوس سیستم صوتی پریمیومی Harman/Kardon بوده که وضوح بالایی در کیفیت صدا داشته و افراد با سیستم صوتی قدرتمندی رو به رو هستند.

blankمشخصات کلیدی ZenBook Pro جدید به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی ۳۸۴۰*۲۱۶۰ پیکسلی IPS
  • پردازنده شش هسته ای نسل هشتمی کافی لیک Core i9-8950HK اینتل
  • حافظه رم ۱۶ گیگابایتی DDR-2400
  • تراشه گرافیکی GeForce GTX 1050 Ti انویدیا با حافظه ویدئویی ۴ گیگابایتی GDDR5
  • حافظه ذخیره سازی PCIe SSD با ظرفیت ۱ ترابایت
  • باتری ۷۱ وات ساعتی
  • ابعاد ۳۶۵*۲۵۱*۱۸.۹ میلیمتر/ وزن ۱.۸۸ کیلوگرم

با چنین مشخصاتی ZenBook Pro را می توان لپتاپ حرفه ای و قدرتمند به شمار آورد. البته ایسوس همیشه نوت بوک های سری Zen را با ضخامت باریک و مشخصات قابل توجه معرفی کرده و در این میان ZenBook Pro یک مدل برجسته است. مدلی که با اسکرین پد خود به لپتاپ منحصربفرد ایسوس تبدیل شده و نظر هر فردی را جلب می کند.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار