نام متفاوت پردازنده های میان رده آینده کوالکام

ae7a3908a0d21c16e1a1d3889ef5fc9e
زمان مطالعه: 1 دقیقه

نام متفاوت پردازنده های میان رده آینده کوالکام

شرکت کوالکام را باید یکی از تولیدکنندگان مطرح چیپ های موبایلی دانست که هر سال مدل های مختلفی از پردازنده های میان رده و پرچمدار خود را دردسترس تولیدکنندگان اسمارتفون قرار می دهد. عملکرد چیپ های این کمپانی در نوع خود قابل توجه است.

 شرکت کوالکام در نظر داشته همانند دیگر رقبا خود نام پردازنده های نسل بعدی را متفاوت از نسل های پیشین و فعلی انتخاب کند. نام گذاری که ۴ رقمیست و دیگر سه رقمی نخواهد بود.اولین مدل آن به عنوان یک پرچمدار سال آینده با نام اسنپدراگون ۸۱۵۰ معرفی می شود. چیپی که روی اسمارتفون های رده بالا و فلگشیپ قرار خواهد گرفت. اما این تمام داستان نیست و کمپانی آمریکایی در نظر داشته میان رده های نسل بعدی خود را با همین روش نام گذاری همراه سازد.

به گزارش وب سایت WinFuture ، کوالکام در حال حاضر روی چیپ های میان رده اسنپدراگون ۶۱۵۰ و ۷۱۵۰ مشغول کار است که پردازنده های قدرتمند میان رده شناخته می شوند.همانطور که از نام مشخص است این دو جانشین سری ۷۰۰ و ۶۰۰ اسنپدراگون کوالکام خواهند شد. به دنبال همین رویه نام گذاری اسنپدراگون ۸۵۵ با نام اسنپدراگون ۸۱۵۰ معرفی خواهد شد.

تمامی چیپ های جدید مبتنی بر فرآیند ۱۱ نانومتری هستند که نسبت به نسل پیشین توان حرارتی کمتر و عملکرد بهتری خواهند داشت. گفته شده این دو پردازنده میان رده از صفحه نمایش ۲۱۶۰*۱۰۸۰ پیکسلی پشتیبانی می کنند اگرچه نسخه ۷۱۵۰ می تواند از نمایشگر ۲۸۸۰*۱۴۴۰ پیکسلی یا همان QHD+ نیز پشتیبانی به عمل آورد. این در حالیست که برای استفاده چنین پنلی در میان رده ها نمی توان مدل های سری ۷۰۰ یا ۶۰۰ را به کار گرفت زیرا توانایی پشتیبانی برای آنها لحاظ نشده است.

به هر حال جهت کسب جزئیات تکمیلی و بیشتر درباره پردازنده های مذکور باید منتظر ماند و نمی توان به شایعات پرداخت.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار