سه پردازنده پرچمدار آینده کوالکام آشکار شدند

c1f0e08eb22bc08f2fca2ce5c7e927dd
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت کوالکام در سال جاری پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ را به عنوان نسخه پرچمدار خود برای تلفن های هوشمند رده بالا در نظر گرفت. حال به نظر می رسد در اواخر سال جاری باید شاهد معرفی یک نسخه پرچمدار دیگر باشیم.

به تازگی در صفحه لینکدین یکی از اعضای شرکت، نام سه پردازنده اسنپدراگون ۸۴۰، ۸۴۵ و ۸۵۵ آشکار شد که طی سال آینده و ۲۰۱۹ معرفی خواهند شد. درباره مدل اسنپدراگون ۸۴۰ اطلاعات کافی وجود نداشته اما مدل اسنپدراگون ۸۴۵ و ۸۵۵ به ساختار ۷ نانومتری آنها اشاره داشت.

مدل اسنپدراگون ۸۴۵ در سال ۲۰۱۸ برای پرچمدارانی چون گلکسی اس ۹، گلکسی نوت ۹ و برخی دیگر به کار گرفته می شود. اما اسنپدراگون ۸۵۵ را باید در اوایل ۲۰۱۹ برای پرچمداران این سال به کار گرفته می شود.

متاسفانه مشخص نیست اسنپدراگون ۸۴۰ را باید در چه زمانی شاهد باشیم اما گفته شده این پردازنده هشت هسته ای در اواخر سال جاری معرفی می شود و سپس اوایل سال ۲۰۱۸ به کار گرفته خواهد شد.

به هر حال جزئیات کافی در دست نیست تا به آن پرداخت و تنها باید منتظر ماند، شرکت کوالکام چه برنامه ای در سر دارد. انتظار می رود مدل اسنپدراگون ۸۴۰ را در اواخر سال شاهد باشیم اگرچه مدل اسنپدراگون ۸۴۵ در اوایل ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد.

پردازنده های سری اسنپدراگون ۸۰۰ کوالکام محصولاتی هستند که تنها برای اسمارتفون های پرچمدار به کار گرفته می شوند زیرا از یک سو قادرند پردازش قدرتمندی داشته باشند و در سوی دیگر پردازنده هایی با مصرف باتری کمتر هستند و عمر باتری بیشتری به اسمارتفون می بخشند.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار