بررسی Oppo آر ۱۷

38ad97eddf099f6d1711f3334f2e287d
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بررسی Oppo آر ۱۷

شرکت Oppo اگرچه از برندهای هم مالک ویوو و وان پلاس محسوب می شود، اما محصولات این شرکت همیشه متفاوت از دو برند دیگر است و تاکنون توانسته یکی از بزرگترین شرکت هایی باشد که نوآوری قابل توجهی را در گوشی های هوشمند خود به کار می گیرد.

این کمپانی پیشتر میان رده زیبا و جذابی را به نام  اوپو R17 معرفی کرده که زبان طراحی آن شبیه به محصولات وان پلاس و ویوو است با این تفاوت که طراحی شیک و زیباتری را می توان در گوشی هوشمندی چون آر ۱۷ مشاهده کرد.

یکی از ویژگی های بارز R17 افزوده شدن سنسور اثرانگشت به زیر نمایشگر است و پیشتر این قابلیت در بسیاری از گوشی های هوشمند به بخش عقب منتقل می شد و حال بیشتر کمپانی ها در نظر دارند آن را به زیر نمایشگر منتقل کنند.

در این مطلب قصد داریم به بررسی گوشی هوشمند تازه وارد اوپو یعنی R17 بپردازیم تا جزئیات کاملی بدست آوریم:

طراحی

شرکت اوپو در طراحی آر۱۷ زیبایی را سرلوحه خود قرار داد و در این میان شاهد گوشی هوشمندی هستیم که زیبا و شیک به نظر می رسد. بدنه فلزی جلای بسیاری به این گوشی هوشمند بخشیده که در نگاه نخست نظر هر فردی را به خود جلب می کند.

باتوجه به اوپود ابعاد آر ۱۷ بیش از ۱۵۷*۷۴*۷.۵ میلیمتر است و این ابعاد در کنار وزن ۱۸۲ گرمی ایده آل است. از آنجایی که اوپو بدنه فلزی در نظر گرفته این موضوع وزن R17 را افزایش داده است. با این حساب باید آن را محصولی نسبتا سنگین که احساسی در این بحث به کاربر منتقل نمی کند، دانست. در بخش صفحه نمایش ترجیح داده طراحی ناچ را که امروزه بین شرکت های تولیدکننده اسمارتفون رایج است، به کار گیرد.

تجربه کاربری با طراحی فوق العاده R17 بسیار لذت بخش است و نظر هر فردی را جلب می کند.

blankصفحه نمایش

شرکت اوپو از نمایشگر ۶.۴ اینچی ۱۰۸۰×۲۲۸۰پیکسلی با تراکم ۳۹۴ppi بهره گرفته که نسبت تصویر ۱۹:۹ و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۶ درصدی دارد. چنین مشخصه هایی نشان می دهد اوپو از پنل صفحه نمایش مطلوبی در R17 میان رده بهره گرفته تا رضایت مخاطب و مشتریان را جلب کند. گفتنیست پنل به کار گرفته شده از نوع AMOLED است و این نوع پنل رنگ ها را دقیق و وضوح را با کیفیت بهتری نمایش می دهند.

با این حساب می توان میان رده اخیرا عرضه شده R17 اوپو را یک محصول کارآمد و قابل قبول در بحث نمایشگر به شمار آورد که می تواند موردتوجه کاربر قرار گیرد. شایان ذکر است که اوپو در بیشتر محصولات خود پنل های باکیفیتی به کار می گیرد.

سخت افزار

این اسمارتفون از پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۶۱۷ با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتزی بهره می برد. این پردازنده دارای تراشه گرافیکی آدرنو ۶۱۵ است که در کنار چیپ پردازشی می تواند عملکرد بالایی داشته باشد.

حافظه رم ۸ گیگابایتی در کنار حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی پیکربندی قابل توجهی محسوب می شود. آر ۱۷ اوپو به سیستم عامل اندروید ۸.۱ اوریو مجهز است و با مشخصات مورد اشاره باید آن را یک مدل برجسته در میان محصولات اوپو به شمار آورد.

با تمام این تفاسیر انجام بازی های سنگین و اجرا چندین برنامه با R17 تجربه روان و بدون نقصیست.

blankدوربین

دوربین بخش مهم هر گوشی هوشمند است و بسیاری از خریداران هنگام تهیه اسمارتفون پرسش هایی از کارشناسان پیرامون دوربین دارند. گوشی هوشمند R17 یک مدل برجسته در بحث تصویربرداری محسوب می شود. شرکت اوپو در قسمت عقب دو سنسور ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی به کار گرفته که می توانند با کیفیت ۲کی تصویربرداری کرده و با وجود فلاش LED دوگانه نیز شرایط نوری مناسبی محیا می شود.

در سوی دیگر دوربین سلفی بسیار باکیفیت ۲۵ مگاپیکسلی تعبیه شده که در کمتر گوشی هوشمند میان رده ای چنین سنسوری به کار گرفته می شود. این سنسور از HDR پشتیبانی کرده و با وضوح ۱۰۸۰ پیکسلی فیلمبرداری می کند. با این حساب در بحث دوربین و تصویربرداری R17 باید آن را یک تلفن هوشمند کارآمد و قابل توجه دانست که به خوبی از پس انتظارات کاربران برمی آید.

باتری

R17 به باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی مجهز است تا بتواند ساعت ها کاربر را با خود همراه سازد. برخی گوشی های هوشمند در کنار مشخصات مطلوب از باتری مناسبی بهره نمی‌برند اما آر ۱۷ اوپو یک میان رده قابل توجه در بحث باتریست و شرکت چینی سعی کرده پیکربندی ایده آلی را به کار گیرد تا بتواند رضایت کاربر را جلب سازد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار