جدیدترین پردازشگرهای گرافیکی انویدیا رونمایی شدند

420929e39749ddc0e3b3acb7890353b7
زمان مطالعه: 1 دقیقه

جدیدترین پردازشگرهای گرافیکی انویدیا رونمایی شدند

جدیدترین پردازشگرهای گرافیکی که امروز توسط کمپانی انویدیا معرفی شدند شامل جی فورس GTX 1660 Ti و ۱۶۵۰ می شوند. پردازنده گرافیکی GTX 1660 Ti از نرخ ۱۰۰ فریم بر ثانیه برخوردار بوده که برای لپ‌تاپ‌هایی با قیمت پایه بیش از ۱۰۰۰ دلار در نظر گرفته شده است. خبر خوب این است که این پردازنده گرافیکی در بازی‌های فوق‌سنگین و فوق‌گرافیکی سبک بتل رویال مانند: فورتنایت، اپکس لجندز و پابجی، نیز از خود نرخ ۱۰۰ فریم بر ثانیه را به نمایش می‌گذارد. و اما دومین پردازشگر گرافیکی جدید انویدیا یعنی  ۱۶۵۰ نیز برای لپ‌تاپ‌هایی که از قیمت بیشتر از هشتصد دلار برخوردار هستند طراحی شده است. توانایی این پردازشگر گرافیکی در حدی است که می‌تواند بازی‌های محبوبی که اکنون در صنعت گیم خودنمایی می‌کنند را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل نمایش دهد.

گرافیک های جدید انویدیا با قیمت اقتصادی

هر دو پردازنده‌های گرافیکی که توسط انویدیا معرفی شده‌اند از ویژگی‌هایی برخوردارند. برای مثال معماری هر دوی این پردازنده‌ها براساس تورینگ است که در دو نسخه معمولی Max-Q با مصرف کمتر انرژی عرضه خواهند شد. مهم‌ترین ویژگی که این پردازشگرها دارند این است که تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های باریک و یا به‌اصطلاح اولترابوک‌ها قارد خواهند بود تا از این پردازشگرهای گرافیکی در این نوع از لپ‌تاپ‌های خود استفاده کنند.

اگر بخواهیم پردازشگر گرافیکی جی فورس GTX 1660 Ti را با پردازشگر گرافیکی RTX 2060 مقایسه کنیم باید بگوییم که این پردازشگر در مقایسه با RTX 2060 با داشتن محدوده حرارتی ۸۰ واتی تنها از ۵ درصد افت عملکرد برخوردار است. البته نکته حائز اهمیتی که در این زمینه وجود دارد این است که بازی انتخابی شما در چه سطحی باشد.

جالب است بدانید که از امروز قرار است در بیش از ۸۰ مدل لپ‌تاپ از این نوع پردازشگرهای گرافیکی جدید کمپانی انویدیا استفاده شود. البته انویدیا نسخه دسکتاپ پردازشگر گرافیکی ۱۶۵۰ را با قیمت ۱۵۰ دلار معرفی کرده است.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار