کاربران شیائومی بخوانند؛ آپدیت جدید MIUI تیرماه از راه می رسد

d5d76ec443492445db76043630802c9b
زمان مطالعه: 2 دقیقه

با توجه به اخیاری که از منابع چینی به دست آمده است، گمان می رود شیائومی می خواهد آپدیت رابط کاربری MIUI 13 را در تاریخ ۲۵ ژوئن (۴ تیر) برای گوشی‌های خود عرضه کند.

این برند طی چند سال گذشته با بهبود رابط کاری گوشی های هوشمند نهایتا به عرضه MIUI 12.5 اقدام کرد، که یکی از بهترین رابط‌ کاربری  ها بین نمونه‌ های موجود میان رقیبان اندرویدی خود به شمار می آید. گفتنی است که در این نسخه رابط کاربری قابلیت‌ های زیادی لحاظ شده است و از لحاظ مصرف انرژی باتری نیز  عملکرد بهینه‌ای را تجربه می کنیم. این درحالی است که شیائومی هنوز  MIUI 12.5 را برای گوشی‌هایی که می توانند این رابط کاربری را استفاده کنند  عرضه نکرده است، اما خبری منتشر شد دال بر این است که MIUI 13 اوایل تابستان عرضه می شود؛ به عبارت دیگر یعنی ۲۵ ژوئن (۴ تیر).

رابط کاربری 13 شیائومی

‘گفتنی است که شیائومی اواخر سال  ۲۰۲۰ از رابط کاربری MIUI 12.5 با تغییرات بسیار قابل توجه رونمایی کرد. به طوری که این رابط کاربری طراحی بصری بهتر و برنامه‌های سیستمی یا پیش فرض کمتری را نسبت به گذشته در اختیار کاربران قرار می‌داد.

ساختار اصلی MIUI 12.5 مشخص کرد که کاربران با آپدیت اسمارتفون های خود با  کاهش ۲۰ درصدی مصرف رم و ۲۵ درصدی انرژی توسط این رابط کاربری مواجه خواهند بود. مصرف رم نیز در پس زمینه کاهشی نزدیک به ۳۵ درصد را ارائه خواهد داد. بنابراین گمان می رود بهبود های اینچنینی برای نسل بعدی این رابط کاربری مجدد در نظر گرفته شود.

در ارتباط با قابلیت های احتمالی این رابط کاربری هنوز اطلاعات دقیق در دست نیست، با این وجود دو ماه تا عرضه آن باقی مانده، بنابراین زمانی کافی برای انتشار جزئیات آن وجود دارد که در روز های آینده اطلاعاتی بیشتری منتشر خواهد شد.

از طرفی نقطه مبهم دیگر این خبر بهره مندی کدام مدل های گوشی شیائومی از این رابط کاربری است. البته که این کمپانی نسبت به گوشی های قدیمی خود همیشه وفادار بوده است، به طوری که آپدیت جدید خود را برای گوشی های چند سال گذشته نیز در نظر گرفته است. با این حال با توجه به گمانی زنی ها احتمال می رود که این به روز رسانی شامل حال پرچمدارانی چون می ۹ و می میکس ۳ و همچنین میانرده های سری ردمی نوت ۸ و ردمی ۸ نخواهد شد.

در حال حاضر این کمپانی رابط کاربری MIUI 12.5 را برای می ۹ SE منتشر کرده‌ و می میکس ۲S و سری می ۸ نیز در آینده نزدیک آن از آن بهره مند خواهند شد. با این حال، گمان می رود کاربران این گوشی‌های هوشمند نباید منتظر دریافت رابط کاربری MIUI 13 باشند.

گرچه هنوز اطلاعات دقیق راجع به این رابط کاربری فاش نشده است، اما بر اساس گفته ها این رابط کاربری همراه با تغییر انیمیشن ها، تم و تصاویر زمنیه ای جذاب تر عرضه خواهد شد. از طرفی آپدیت های امنیتی نیز در راه خواهند بود. نوع این تغییرات امنیتی از جمله  مواردی است که باید تا روز معرفی و عرضه این رابط کاربری برای مشخص شدن آن صبر کرد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار