قابلیت نمایش سلامت باتری برای گوشی های شیائومی فعال می شود

772d269a34f530520a4219bd7eaa9452
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اغلب کاربران در زمان خرید به تنها چیزی که کمتر توجه می کنند رابط کاربری گوشی همراه است. این در حالی است که فضای رابط کاربری می تواند تایین کننده راحتی کار با یک اسمارتفون باشد. از این رو شرکت های تولید کننده گوشی همراه تلاش می کنند با ایجاد بهینه سازی های طراحی شده رابط کاربری های خود را به روزرسانی کنند. اغلب شرکت ها با ایجاد به روزرسانی رابط کاربری خود قصد بهینه سازی مصرف باتری را دارند. به روزرسانی هایی که پی در پی از سوی این شرکت ها دریافت می شود می تواند کمک شایان توجهی به روز بودن گوشی همراه شما کند. از این رو توصیه می شود که با آپدیت رابط کاربری گوشی همراه خود حتما نسخه جدید را دریافت کنید تا از امکانات بیشتری برخوردار شوید. شیائومی با درک نیاز کاربران به سنجش سلامت باتری قصد دارد قابلیتی را در به روزرسانی بعدی رابط کاربری گوشی های خود ایجاد کند. رابط کاربری جدید شیائومی که MIUI 13 نام خواهد داشت به زودی در دسترس قرا می گیرد.

شاخص یاد شده MIUI Battery Health Indicator نام دارد که وضعیت فعلی باتری را به شکلی سریع و ساده به کاربر نشان می دهد گفتنی است که شیائومی عرضه MIUI Battery Health Indicator را برای برخی از دستگاه‌های خود شروع کرده است. بنابراین ویژگی جدید برای رابط کاربری این کمپانی به شمار نمی آید. این قابلیت در ابتدا برای گوشی های ردمی نوت ۱۰ در نظر گرفت شد و حالا مدل‌های می ۱۱ اولترا، می ۱۱ پرو، می ۱۱، می ۱۱ لایت، می ۱۰ نسخه Extreme Commemorative Edition، می ۱۰ پرو، می ۱۰، ردمی کی ۴۰ پرو پلاس، ردمی کی ۴۰ پرو، ردمی کی ۴۰ و ردمی کی ۴۰ نسخه Game Enhanced Edition در دست آزمایش قرار گرفته اند.

قابلیت نمایش سلامت باتری شیائومی

اما این شاخص چه ویژگی ای دارد؟ شاخص سلامت باتری شیائومی با حدس وضعیت فعلی باتری می تواند میزان سلامت باتری را تشخیص دهد. همانطور که می دانید فاکتورهایی چون چرخه زمانی، دما و ظرفیت ذخیره‌سازی رابطه مستقیمی با عمر باتری گوشی دارند. از این رو شاخص سلامت باتری بر اساس معیارهایی مثل عمر، دما و ظرفیت سنجیده می شود و نشان می دهد که وضعیت باتری گوشی همراه شما در چه حالتی است.

ناگفته نماند که رابط سلامت باتری را می توانید از مسیر System Settings > Power Saving and Battery > Battery قابل فعال کنید. گفتنی است که شیائومی با طراحی بر هشدارها این امکان را به کاربران داده است تا در صورت نیاز به تعمیر و یا تعویض باتری به کاربر اطلاعاتی داده .

با توجه به دغدغه مندی کاربران در خصوص سلامت باتری امیدواریم که این ویژگی در آینده ای نزدیک در دسترس کاربران بیشتری از این برند قرار گیرد. اما قبل از بهره مندی از این قابلیت می توانید با قرار دادن گوشی در دمای متعادل عمر باتری را افزایش دهید، علاوه بر این حفظ ظرفیت باتری بین ۳۰ تا ۸۰ می تواند تاثیر به سزایی در سلامت باتری درطول مدت داشته باشد. بنابراین از فول شارژ کامل باتری و خالی شدن کامل آن خودداری کنید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار