کوالکام اسنپدراگون ۲۱۵ را با پشتبانی از دوربین دوگانه معرفی کرد

6f0fca486b40b82d9d9682f95f79b639
زمان مطالعه: 1 دقیقه

امروز شرکت کوالکام یک تراشه‌ی جدید را برای گوشی های پایین رده با نام اسنپدراگون ۲۱۵ معرفی کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. این تراشه‌ درواقع نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ی اسنپدراگون ۲۱۲ می‌باشد که از دوربین دوگانه و تراشه‌ی گرافیکی سریعتر پشتیبانی می‌کند. این تراشه‌ ساختاری ۶۴ بیتی دارد و دارای لیتوگرافی ۲۸ نانومتری می‌باشد که خبر از کم مصرف بودن آن می‌دهند.

این تراشه‌ی چهار هسته‌ای در قلب خود کرتکس A53 را با حداکثر سرعت کلاک ۱.۳ گیگاهرتز حمل می‌کند که ادعا می‌شود حدود ۵۰ درصد سرعت رم را در مقایسه با A7 که در پردازنده‌ی قبلی بود افزایش می‌دهد. به هرحال GPU به کار رفته در کنار این تراشه‌ Adreno 308 است که باعث افزایش ۲۸ درصدی سرعت دستگاه می‌شود و  این همان تراشه‌ گرافیکی ای است که S425 داشت.

تراشه‌ی جدید اسنپدراگون آغاز کننده‌ی قابلیت های جدید سری ۲XX

تراشه‌ی اسنپدراگون ۲۱۵ دارای برخی از قابلیت ها است که برای اولین بار در تراشه‌ های پایین رده و در واقع سری ۲XX به چشم می‌خورند. از جمله این قابلیت ها می‌توان به پشتیبانی از دوربین دوگانه اشاره کرد. این تراشه قادر است از یک سنسور تک ۱۳ مگاپیکسلی و یا دو سنسور ۸ مگاپیکسلی به خوبی پشتیبانی کند. این بدان معنی است که ما از این پس شاهد دوربین های ثانویه‌ی تله فوتو و فوق عریض یا قابلیت تشخیص عمق در گوشی های پایین رده هستیم.

یکی دیگر از توانایی هایی که تراشه‌ی ۲۱۵ برای اولین بار ایجاد کرده است، قابلیت فیلمبرداری فول اچ دی است که پیش از این در گوشی های پایین رده تنها شاهد فیلمبرداری های اچ دی بودیم. علاوه بر آنچه گفته شد با ظهور اسنپدراگون ۲۱۵ ما شاهد قابلیت های زیر برای اولین بار در دستگاه های پایین رده هستیم:‌

  • پشتیبانی از وای فای نسل ۵
  • پشتیبانی از بلوتوث ۴.۲
  • پشتیبانی از NFC و بهره گیری از Android Pay
  • پشتیبانی از VoLTE دوگانه
  • و….

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار