مدیا تک چیپست i700 را مخصوص اینترنت اشیاء و واقعیت افزوده آشکار کرد

0abbd71a8df3568ffe8b2f38ee8412cf
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت مدیا تک به تازگی از آخرین چیپست خود رونمایی به عمل آورد، چیپست i700 یکی از قدرتمندترین چیپست های این شرکت است که جایگزین i500 می‌شود و از مهم ترین مصارف آن می‌توان به استفاده در اینترنت اشیاء، خانه های هوشمند و به طور کلی مصارف صنعتی و خانگی هوشمند اشاره کرد.

مشخصه های چیپست i700

همانطور که در تصویر می‌بینید ما اولین بار چیپست i300 را برای مصارف این چنینی از سوی شرکت مدیاتک شاهد بودیم که بعدها به i500 ارتقاء پیدا کرد و حالا قدرتمندتر از همیشه و با نام i700 شاهد آن هستیم. این تراشه از دو هسته‌ی قدرتمند میزبانی می‌کند که بر پایه‌ی شبکه های عصبی هستند و سرعت بالایی در پردازش دارند. برای نمونه این چیپست می‌تواند با سرعت حدود پنج برابر، سریعتر از نسل قبلی خود کار تشخیص چهره را انجام دهد.

blank

یکی دیگر از مهم ترین قابلیت های این چیپست پشتیبانی از Android Neural Networks (شبکه های عصبی اندروید) است که یکی از بهترین ها برای یادگیری عمیق است. این تراشه توانایی پشتیبانی از یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی یا دو لنز ۲۴ و ۱۶ مگاپیکسلی را دارا می‌باشد و علاوه بر این از قابلیت هایی چون تشخیص عمق و تخمین مسافت در دوربین ها به خوبی پشتیبانی می‌کند.

تازه این پایان ماجرا نیست و چیپست i700 می‌تواند از اشیاء در حال حرکت سریع فیلمبرداری کند و حرکت آهسته‌ی آن ها را تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه انجام دهد. این تراشه از هوش مصنوعی و قابلیت های آن نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند. این تراشه به صورت پیش فرض از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند.

پیکر بندی چیپست i700

این چیپست از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای تشکیل می‌شود که شامل دو هسته‌ی کرتکس A75 و شش هسته‌ی کرتکس A55 است که هر کدام از آنها به ترتیب دارای سرعت کلاک ۲.۲ و ۲.۰ گیگاهرتز در ثانیه هستند. پردازنده‌ی گرافیکی تعبیه شده در این چیپست یک تراشه‌ی IMG PowerVR GM 9446  با سرعت ۹۷۰ مگاهرتز است.

i700 توانایی پشتیبانی از رم حداکثر ۸ گیگابایتی از نوع LPDDR4x  تا سرعت ۱۸۶۶ مگاهرتز را دارا می‌باشد، این تراشه در بخش ارتباطات از بلوتوث و وای فای نسل پنجم به خوبی پشتیبانی می‌کند. این تراشه از LTE برای گوشی های هوشمند نیز به خوبی پشتیبانی به عمل می‌آورد.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار