سامسونگ سری A بهتر است یا سری M؟

d4d237bc199015e54c8c8c021d061fa8
زمان مطالعه: 7 دقیقه

سامسونگ یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی وتبلت در جهان است. این کمپانی ده‌ها مدل را در بازار ارائه کرده که هر یک، بخش خاصی را پوشش می‌دهند. سامسونگ سری A و سری M، دو مدل پرمخاطب و معروفی هستند که بیشتر با هم مقایسه می‌شوند. با اینکه استراتژی (یک مدل گوشی برای هر بخش) به سامسونگ کمک می‌کند تا بهترین تولیدکننده گوشی در جهان باشد اما همین مورد منبع سردرگمی هم هست. خریداران بالقوه که با عرضه گسترده محصولات سامسونگ مواجه هستند؛ ممکن است در تشخیص اینکه کدام مدل و سری برای آنها مناسب‌‌تر است، مشکل پیدا کنند. اگر شما هم درگیر این موضوع هستید نگران نباشید، ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.

سری‌های گوشی سامسونگ

گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ بر اساس سری سازماندهی شده‌اند و هر سری برای بخش خاصی از بازار طراحی شده است. الان در سال ۲۰۲۰، همه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ تحت عنوان گلکسی موجود هستند. ۶ سری مختلف زیر عنوان گلکسی وجود دارند که عبارتند از:

  • سری گلکسی نوت: شامل فبلت‌های رده بالا با صفحه‌نمایش‌های بزرگ. فبلت از گوشی‌های هوشمند معمولی بزرگتر و از تبلت کوچکتر است. این فبلت‌ها همراه قلم ارائه می‌شوند.
  • سری گلکسی S: گوشی‌ها و تبلت‌های سطح بالا و پرچم‌دار که کارایی برتر را همراه قیمت بالا ارائه می‌دهند.
  • سری گلکسی Z: گوشی‌های رده بالا تاشو که قابلیت تا شدن و باز شدن دارند. این سری گران‌ترین انواع گوشی‌های گلکسی هستند.
  • سری گلکسی XCover: گوشی‌های مستحکم تخصصی رده نظامی که در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند و برای استفاده در شرایط سخت و فضای باز طراحی شده‌اند.
  • سری گلکسی A: گوشی و تبلت‌های میان‌رده.
  • سری گلکسی M: گوشی‌های پایین‌رده و با قیمت به‌صرفه.

در ادامه این مقاله ما به مقایسه سامسونگ سری A و سری M پرداخته‌ایم. در انتهای مقاله شما به حد کافی درباره این دو سری اطلاعات خواهید داشت که بتوانید به راحتی تفاوت بین آنها را تشخیص داده و مطابق نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

سری A سامسونگ

سری A سامسونگ

نگاهی کوتاه به سامسونگ سری M

سری M بیشتر با سری J سامسونگ که دیگر در بازار عرضه نمی‌شود قابل مقایسه بوده و می‌شود گفت جایگزین آن سری شده است. این سری با ویژگی‌های قوی و به‌روز و قیمت رقابتی خود معروف است. با اینکه این سری جزو مدل‌های پایین‌رده محسوب می‌شود، همچنان با اعتبار برند سامسونگ عرضه می‌شود و می‌توانید روی آن حساب کنید.

نگاهی کوتاه به سامسونگ سری A

گوش‌های سامسونگ سری  A یک خط تولید قدیمی از سامسونگ هستند. این سری از گوشی‌ها از نظر کیفیت ساخت و ویژگی‌های برتر به ویژه لمس خوبی که دارند شناخته می‌شوند. بنابراین اگر دنبال یک گوشی هوشمند با کیفیت از برند سامسونگ هستید باید این سری را مدنظر داشته باشید.

مقایسه کلیدی سامسونگ سری A و سری M

کیفیت سری A در مقایسه با سری M سامسونگ

بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو سری، در کیفیتی است که ارائه می‌دهند. در سری A کیفیت در اولویت قرار دارد در حالی که در سری M بیشتر تمرکز بر ارائه ویژگی‌های برجسته در بخش اقتصادی بوده است. البته این به آن معنا نیست که در گلکسی A ویژگی‌های کمتری ارائه می‌شود؛ بلکه اگر به طور عمیق این دو سری را بررسی کنید متوجه می‌شوید که سری A که گران‌تر از سری M است، ویژگی‌های بیشتری را هم ارائه می‌کند.

قیمت سری A در مقایسه با M

درباره قیمت، سامسونگ سری A همیشه گران‌تر از سری M بوده است. شاید برای شما هم سوال باشد که وقتی سری M ویژگی‌های برجسته‌ای را با قیمت پایین ارائه می‌کند، همچنان ارزان‌تر است. اما واقعیت این است که سری M تنها تعداد محدودی ویژگی خوب برای ارائه دارد. درواقع باتری بزرگ، نمایشگر سوپر آمولد و تنظیمات دوربین خوب کل ویژگی‌هایی هستند که در سری M  روی آنها تمرکز شده است. از طرفی سری M از طرف کمپانی تنها به صورت آنلاین فروخته می‌شود به همین دلیل قیمت کمتری هم دارد.

سری M سامسونگ

سری M سامسونگ

ویژگی‌های امنیتی سری A در مقایسه با M

ویژگی امنیتی Knox تفاوت اصلی بین سری M سامسونگ  و سری A در این زمینه است. این نوع ویژگی برای کار در تلفن‌های هوشمند، به یک جزء سخت‌افزاری مجزا و همچنین یک ویژگی نرم‌افزاری نیاز دارد. ویژگی Knox در تمام گوشی‌های سری A تعبیه شده اما در هیچ‌کدام از گوشی‌های سری M به کار نرفته است. از طرفی Knox از ویژگی‌هایی است که سامسونگ تنها در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، گجت های پوشیدنی و دستگاه‌های اینترنت اشیای برجسته و برتر خود ارائه می‌دهد. همچنین از آن به عنوان امنیت درجه نظامی یاد می‌شود که نفوذ در آن تقریبا غیر ممکن است. این به آن معنا است که داده‌های شما تحت حفاظت Knox فوق‌العاده ایمن خواهند بود.

پوشه امن سری A در مقایسه با M

این هم از ویژگی‌هایی است که تنها در دستگاه‌های برتر سامسونگ مانند سری A ارائه می‌شود و در سری M سامسونگ تعبیه نشده است. شما می‌توانید داده‌های حساس خود را در پوشه امن قرار دهید تا از هرگونه دسترسی ناخواسته به آنها جلوگیری شود. این ویژگی، فوق امن بوده و بهترین راه برای پنهان کردن فایل‌های مهم و شخصی است. در این پوشه همچنین می‌توانید اپ‌هایی نصب کنید که کاملا از سایر اپ‌های نصب شده روی گوشی شما جدا هستند. بنابراین اگر نسبت به نصب برنامه‌های حساس مثل برنامه‌های بانکی نگران هستید می‌توانید آنها را در پوشه امن نصب کنید.

حسگر اثر انگشت سری A در مقایسه با M

در بیشستر مواقع، حسگر اثر انگشت تعبیه شده زیر نمایشگر را در گوشی‌های موبابل سری A خواهید دید. در سری M سامسونگ این حسگر بیشتر در قسمت پشت گوشی یا در ترکیب با دکمه پاور طراحی شده است. بنابراین سامسونگ سری A در مقایسه با سری M در این زمینه هم برنده است.

بیکسبی

بیکسبی دستیار شخصی سامسونگ است که در سری A  از پیش نصب شده و ارائه می‌شود. این ویژگی که در گوشی‌های سری M سامسونگ یافت نمی‌شود امکانات فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد که به کمک آنها می‌توانید اقدامات مختلفی را در تلفن همراه هوشمند خود به صورت خودکار انجام دهید.

عرضه جهانی

گوشی‌های سامسونگ سری A در قسمت‌های مختلف جهان عرضه می‌شوند درحالی که سری M در تمام جهان موجود نیست و بیشتر برای مخاطبان هند و آسیا طراحی شده است. این یعنی گوشی‌های سامسونگ سری A رنج مخاطب بیشتری نسبت به سری M دارند. بر همین اساس، کمپانی سامسونگ گوشی‌های سری A را بسیار بهتر از سری M بهینه می‌کند.

سامسونگ سری M

سامسونگ سری M

رابط کاربری سری A در مقایسه با M

با اینکه در برخی موارد سامسونگ سری A و سری M از پردازنده‌های یکسان استفاده می‌کنند اما گوشی‌های هوشمند سری A همچنان بسیار بهتر از سری M  بهینه می‌شوند. این موضوع مربوط به رابط کاربری One UI سامسونگ است که در سری A بهتر از سری M به کار گرفته شده است.

پانل لبه و نورپردازی لبه

پانل لبه یک ویژگی برجسته است که در طراحی سامسونگ سری A به کار رفته و در سری M نه. این ویژگی به شما امکان می‌دهد به اپ‌های موردعلاقه خود و آنهایی که بیشتر استفاده می‌کنید دسترسی داشته باشید و محتوای موردعلاقه خود را پین کنید. این ویژگی همچنین شامل امکاناتی چون کلیپ‌بورد، یادآور، قطب‌نما، آب و هوا و … است. نورپردازی لبه هم یک اعلان انیمیشنی در گوشی شما ارائه می‌دهد که فوق‌العاده است.

نظرات کاربران درباره سامسونگ سری A

مردم و منتقدان، گوشی‌های سامسونگ سری A را مجموعه‌ای از گوشی‌های موبایل شایسته و ارزشمند میان‌رده می‌دانند. این گوشی‌ها، استثنایی نیستند اما نسبت به قیمتی که دارند مناسبند. عملکرد گوشی‌های این سری کافی و مناسب است اما یکی از مشکلات رایج آنها، کیفیت پایین عکس در شرایط کم نور است. یکی از بهترین مدل‌های این سری هم گوشی A51 است.

نظرات کاربران درباره سری M سامسونگ

منتقدان و مردم به طور کلی عاشق قیمت‌های ارزان سری M سامسونگ هستند. آنها عملکرد و ویژگی‌های عالی این سری را با این قیمت پایین تحسین می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های این سری هم گوشی M31 است.

جدول نهایی مقایسه

سری A سامسونگ سری M سامسونگ
مخاطب هدف سراسر جهان آسیا وهند
بخش بازار میان‌رده پایین‌رده
رقبا Oppo, Vivo, Xiaomi iPhone SE, Pixel 3a
محدوده قیمتی ۴/۵۰۰  تا ۱۲ میلیون تومان ۳ تا ۹ میلیون تومان
عملکرد در مقایسه با قیمت خوب استثنایی
طراحی و ساخت خیلی خوب مناسب
ارزش پولی خوب استثنایی

سخنان پایانی در مورد سامسونگ سری A در مقابل سری M

همانطور که به طور مفصل بررسی کردیم، سری M سامسونگ برای اکثر کاربران متوسط مناسب است، در حالی که سری A از نظر طراحی  و ویژگی‌ها، برتر است. اگر طرفدار برند سامسونگ باشید، احتمالا گوشی‌های سامسونگ سری A را بیشتر دوست داشته باشید. در غیر اینصورت گوشی‌های سری M سامسونگ هم در رده قیمتی خود ارزشمند بوده و اکثر نیازهای رایج مردم مانند دوربین خوب، نمایشگر مناسب و عمرباتری طولانی را برآورده می‌کنند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار