گلکسی S23 اولترا با سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ عرضه می‌شود

6a3dc2bd89cd9f8962afea19ce15b8e3
زمان مطالعه: 2 دقیقه

سامسونگ از اولین کمپانی‌هایی بود که شروع به تولید سنسورهایی با رزولوشن بالا کرد؛ بعد از آن برندهای دیگر از سنسورهای ۶۴،۴۸ و ۱۰۸ مگاپیسلی استفاده کردند. این کمپانی چندماه پیش از سنسور ISOCELL HP1 رونمایی کرد. این سنسور رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسلی دارد که انتظار می‌رفت درگوشی S22 Ultra از آن استفاده شود اما باتوجه‌به اطلاعات موجود، سامسونگ تصمیم گرفته در پرچمدار جدید خود از همان لنزهای قبلی استفاده کند.

البته این بدان معنا نیست که در S22 Ultra شاهد دوربین باکیفیت نخواهیم بود چرا که این گوشی علی‌رغم شباهت‌هایی که با مدل قبلی دارد، طبق انتظارات از دوربین بهتری برخوردار است. باتوجه‌به این موضوع ممکن است در گلکسی S23 اولترا شاهد سنسور ایزوسل HP1 نیز باشیم. این سنسور امکان فیلم‌برداری با فرمت‌های K4 و K8 با زاویه دید وسیع را برای شما فراهم می‌کند. در این سنسور اندازه هر پیکسل ۰.۶۴ میکرومتر است و در حالت عادی تصاویر با وضوح ۵۰ مگاپیکسل گرفته می‌شوند.

با فناوری Pixel binning این امکان وجود دارد که ۱۶ پیکسل کنار هم قرار بگیرند و پیکسل‌های بزرگ ۲.۵۶ میکرومتری را تشکیل دهند. در این صورت عکس‌ها رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسلی خواهند داشت و با پیکسل‌های بزرگ، می‌توانید عکس‌های با کیفیت‌تری در شرایط کم‌نور بگیرید. طبق گزارشات، سنسور ISOCELL HP1 قادر به ضبط ویدئوهایی با فرمت K8 با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است. علاوه‌برآن در صورت نیاز می‌توانید ویدئوهایی باکیفیت K4 با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید.

دوربین کدام یک از پرچم‌دارهای ۲۰۲۱ بهتر است؟

راب تریگز، کارشناس Android Authority به بررسی چند گوشی از پرچم‌دارهای ۲۰۲۱ پرداخته تا کیفیت عکس آنها را با هم مقایسه کند. گوشی‌هایی که او انتخاب کرده شامل: Apple iPhone 13 Pro Max، Google Pixel 6 Pro، OnePlus 9 Pro، Samsung Galaxy S21 Ultra، Sony Xperia 1 III و  Xiaomi Mi 11 Ultra بودند. بعد از بررسی، او با بیان نظر شخصی خود گوشی  Samsung Galaxy S21 Ultra را به عنوان گوشی برتر انتخاب کرد که البته  ۳۷.۵% از شرکت کنندگان در این نظر سنجی هم با او موافق بودند. در رتبه دوم  Pro Google Pixel 6 قرار دارد که حدودا ۲۵% شرکت کنندگان به آن رای دادند. بعد از آن Apple iPhone 13 Pro Max با ۱۳.۶% رای و Xiaomi Mi 11 Ultra با ۱۳.۳% رای در جایگاه سوم و چهارم هستند.جایگاه پنجم و ششم هم به ترتیب به OnePlus 9 Pro (  ۵.۷۵ درصد ) وSony Xperia 1III (۵.۲۵ درصد) تعلق گرفتند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار