به گفته مینگ چی کو آیفون ۱۳ از ارتباطات ماهوره ای پشتیبانی خواهد کرد

7671a825cf4673f2a6156b33e6d1692d
زمان مطالعه: 3 دقیقه

یکی از افشاگران معروف محصولات اپل بیان کرده است که؛ گوشی های هوشمند آیفون ۱۳ در تمامی نسخه ها با بهرمند شدن از مودم X60 سفارشی از ارتباطات ماهواره ای نیز پشتیبانی می کنند.

اپل برای رفع نیاز های ارتباطی در محصولات خود از جمله مودم ۵G در آیفون ۱۲ از شرکت کوالکام کمک می گیرد. این شرکت تولید کننده ی پردازنده های پر قدرت در سال ۲۰۲۰ اقدام به ساخت تراشه اسنپدراگون X60 برای مودم های ۵G خود کرد که احتمالا در گوشی های آیفون که در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد به کار بروند. این همکاری بین کوالکام و اپل به همین جا ختم نمی شود بلکه این احتمال وجود دارد که پردازنده مودم های X65  و X70  را در آیفون های ۱۴ و ۱۵ به کار بگیرند. این نکته نیز گفتنی است که اسنپدراگون X60 بر مبنای فرایند ۵ نانومتری تولید شده است و به طور کاملا انحصاری در تمام نسخه های آیفون ۱۳ از ارتباطات ماهواره ای پشتیبانی می کند.

به نقل از مینگ چی کو؛ چیپست باند پایه X60 کوالکام که در سری آیفون ۱۳ به کار رفته است دارای قابلیت برقراری ارتباط ماهواره ای در مدار پایین است. در حالی که برخی از گوشی های هوشمند و پرچمدار اندروید از مودم X60 کوالکام برخوردار شده اند اما از قابلیت ارتباطات ماهواره ای بهره ای نبرد ه اند. این تحلیلگر اپل مدعی است که برخوداری آیفون از این تکنولوژی به دلیل همکاری کوالکام با گلوبال استار است.

نقل قول های زیادی در باب همکاری تجاری اپل با گلوبال استار وجود دارد. یکی از این نقل قول ها اینگونه بیان می کند که اگر اپراتور کاربر پیش از این همکاری را با گلوبال استار داشته است، آن کاربر می تواند به شکل مستقیم از خدمات ارتباطی ماهواره ای گلوبال در آیفون ۱۳ و با استفاده از سرویس اپراتور بهرمند شود. این درست است که آیفون ۱۳ اولین گوشی مجهز به قابلیت برقراری  ارتباطات ماهواره ای محسوب نمی شود اما این گوشی اولین گوشی است که با وجود این قابلیت قرار است در تعداد بالا تولید و عرضه شود.

آیفون 13اینکه اپل برای پشتیبانی از ارتباطات ماهواره ای چه تغییراتی را بر روی مودم X60 اعمال کرده است مشخص نیست، اما قطعا دیگر گوشی های هوشمند باید  تا سال ۲۰۲۲ منتظر بمانند تا مودم X65 کوالکام تولید شود. اینکه چه تغییراتی در آنتن های LTE یا ۵G ایجاد شده است که از قابلیت مذکور پشتیبانی کند هم مشخص نیست زیرا بیشتر گوشی های ماهواره ای همچون تلفن همراه نوکیا با آنتن قابل مشاهده هستند و در بعضی از گوشی ها دیده شده است که برای دریافت و انتقال سیگنال ماهواره نیاز به تجهیزات خارجی دیگر هم وجود دارد. مینگ چی کو بر این باور است که اپل قصد دارد این قابلیت را در محصولات دیگر خود از جمله محصولاتی که قابل نصب بر روی سر هستند و یا اپل کار؛ به کار ببرند.

خبر هایی حاکی از اینکه اپل قصد دارد در گوشی های آیفون خود از مودم ۵G اختصاصی بهره ببرد منتشر شده است. مطابق با این گزارش ها هدف اپل این است که همکاری خود را با شرکای تجاری از جمله شرکت کوالکام به حداقل برساند، این کمپانی در راستای رسیدن به این هدف می خواهد اولین مودم سلولار خود را در تمامی نسخه های آیفون ۱۴ و یا ۱۵ به کار بگیرد. البته که شایعه تولید مودم از کمپانی اپل از سال ۲۰۱۴ منتشر شده است و خب پیشرفت های چشمگیری هم از این کمپانی در این راستا دیده شده است. یکی از مدیران ارشد این کمپانی اذعان دارد که اپل قصد کرده است که مودم گوشی همراهی را تولید کند که در آیفون، آیپد و دیگر محصولات اپل به کار برود. زمان زیادی به رونمایی اپل از به روزترین پرچمداران خود باقی نمانده است. این کمپانی قصد دارد در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ آیفون ۱۳ و سایر محصولات خود را معرفی و بعد از آن روانه بازار کند.

منبع: appleinsider

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار