بررسی اولیه ذنفون ۵ ایسوس

af5489f94ad1273eb472eddda8e37c8f
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بررسی اولیه ذنفون ۵ ایسوس

شرکت ایسوس هر سال نسل جدیدی از گوشی های هوشمند خود را معرفی می کند که هر یک با مشخصات سخت افزاری متفاوت و طراحی نسبت مشابه همراه هستند. اسمارتفون هایی که به عنوان سری ذنفون شناخته شده و بسیار محبوبیت دارند.

در این بین شرکت ایسوس پیشتر تایید کرد که می خواهد پیش از برگزاری MWC 2018 نسل جدید ذنفون را به عنوان ذنفون ۵ رونمایی کند. گوشی های هوشمندی که انتظار می رود به مشخصات قابل توجهی مجهز شده و در طراحی نیز بروزرسانی شده باشند.

در این مطلب قصد داریم بررسی اولیه ای از ذنفون ۵ ایسوس پیش از آن که معرفی شود داشته باشیم تا مشخص شود با چه میان رده ای رو به رو هستیم:

blankطراحی و ساخت

به تازگی تصاویری از ذنفون ۵ منتشر شد که آن را با نمایشگر بی حاشیه و بدنه فلزی نشان می داد. اسمارتفونی که در ظاهر نسبت به مدل پیشین تفاوت فراوانی داشته و ایسوس دوربین دوگانه عمودی چون آیفون ایکس برای آن در نظر گرفته است. چنین طراحی شاید برگرفته از محصولات اپل باشد اما متفاوت به نظر رسیده و تا حدودی می تواند مورد قبول باشد. البته به طور کلی ایسوس باید روی طراحی اسمارتفون های خود تجدیدنظری داشته تا تغییرات بهتری حاصل شود.

صفحه نمایش

صفحه نمایش بخش مهمی در گوشی های هوشمند بوده که اگر دارای مشخصات مناسبی نباشد نمی تواند رضایت مخاطب را جلب کند. در این میان پنل ۵.۷ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۴۴۰*۷۰۰ پیکسلی با تراکم ۲۸۲ppi و نسبت صفحه نمایش به بدنه بیش از ۸۰ برای ذنفو ن۵ در نظر گرفته شد. چنین صفحه نمایشی وضوحی مطلوبی داشته و نمی توان انتظارات بسیاری از آن داشت زیرا به نظر می رسد یک میان رده ایده آل است.

سخت افزار

ذنفون ۵ به پردازنده اسنپدراگون سری ۶۰۰ مجهز بوده که هشت هسته ای است و با حافظه رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی پیکربندی سخت افزاری مطلوبی فراهم می آورد. تراشه گرافیکی آدرنو نیز در کنار پردازنده مورد اشاره تجربه خوبی را رقم می زند و نباید آن را نامطلوب دانست. بنابراین باید در بخش سخت افزاری ذنفون ۵ را گوشی هوشمند کارآمدی از برند تایوانی دانست نه یک مدل غیرقابل توجه.

blankدوربین

شرکت ایسوس در قسمت دوربین سعی کرده از لنز دوگانه ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی بهره گیرد تا تصویربرداری باکیفیتی رقم زند. در سوی دیگر این گوشی هوشمند در بخش سلفی نیز دوگانه محسوب شده و دو لنز ۵ مگاپیکسلی فراهم آمده است. دوربین عقب می تواند با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی تصویربرداری کند اما دوربین جلو چنین کیفیتی را نداشته و رده پایین تر محسوب می شود.

باتری

یکی از قسمت های مهم اسمارتفون ها، باتری آنهاست. پک باتری ذنفون ۵ پیش بینی می شود از نوع ۲۵۰۰ میلی آمپری باشد که باتوجه به مشخصات و ساختار نسبتا کم بوده و انتظار می رفت شرکت تایوانی ظرفیت بالاتری به کار گیرد تا پاسخگو نیاز کاربران و مخاطبان ذنفون ۵ باشد. البته انتظار می رود ایسوس چندین مدل ذنفون ۵ معرفی کرده و این نسخه تنها یکی از آنها محسوب می شود.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار