ماجرای ارتباط ماهوا‌ره‌ای آیفون ۱۳ به کجا رسید؟

4b16f892b92e857aab6606680ac2c2fc
زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارشات و اخبار این مدت گویا باید انتظار ارتباط ماهواره‌ای در نسل بعدی آیفون را داشته باشیم. اما با توجه به گزارشات بلومبرگ، گویی تنها برخی از کاربران اپل از این ویژگی استفاده خواهند کرد. براساس اخبار و گزارشات بلومبرگ، فقط کاربرانی که آیفون ۱۳ را در برخی کشورهای خریداری می‌کنند از این ویژگی برخوردار خواهند شد. افرادی که در مناطق خاصی زندگی می‌کنند و پوشش مخابراتی ندارند، قطعاً از این ویژگی محروم خواهند ماند.

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ در گزارشات اخیر خود این گونه بیان کرد که آیفون ۱۳ در برخی بازارهای خاص و در صورتی که پوشش مخابراتی موجود نباشد، قابلیت اتصال ماهواره‌ای موجود در مدار نزدیک زمین را برای استفاده از سرویس‌های ضروری خواهد داشت. اما فقط سرویس‌های ضروری را می‌تواند به صورت ماهواره‌ای داشته باشد. این ویژگی برای برخی کاربران آیفون ۱۳ وجود خواهد داشت.

مینگ چی کو که یکی از تحلیلگران معروف و همیشگی محصولات اپل است یک هفته پیش در آخرین گزارشات خود برای سرمایه گذاران نوشت که آیفون ۱۳ به احتمال بسیار زیاد قابلیت اتصال به ماهواره های موجود نزدیک زمین LEO را دارد. طی این ویژگی، برقراری تماس یا ارسال پیام کوتاه از طریق ماهواره ها در مناطق بدون پوشش دهی شبکه های مخابراتی فرآهم خواهد شد. این ویژگی، یک ویژگی خاص برای آیفون ۱۳ به شمار خواهد آمد.

پس از مینگ چی کو، به فاصله خیلی کوتاه بلومبرگ با یک گزارش این گونه اعلان کرد که گویا اپل قصد دارد امکان برقراری ارتباط آیفون‌ها با ماهواره را در مناطقی که پوشش مخابراتی ندارند، جهت سرویس‌های اضطراری برقرار نماید. بلومبرگ در این اخبار اعلام نمود که فعلا این ویژگی ماهواره‌ای در سال جاری میلادی در دسترس کاربران اپل قرار نمی گیرد.

مارک گورمن در طی یک گزارش این گونه بیان نمود که این ویژگی باعث تماس های ماهواره ای بدون استفاده از شبکه مخابراتی نخواهد شد. چرا که در اینصورت تمامی شرکت‌های مخابراتی که با شرکت اپل کار می‌کنند معترض می شوند و اپل قطعاً با این شرکت‌ها دچار مشکل خواهد شد.

این ویژگی ماهواره‌ای فقط بیان گردیده است چرا که هنوز حتی اپل اپلیکیشن خاصی را برای این قابلیت ارائه نکرده است. به همین دلیل جزئیات خیلی مشخص نیست و فقط چیزی که مشخص است، این است که گویا اپل قصد دارد در آینده امکان برقراری ارتباطات ماهواره‌ای را توسعه بدهد. احتمالاً این شرکت در حال حاضر بر روی برنامه‌های این توسعه در حال کار کردن است.

منبع: appleinsider

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار