سنسور تله فوتو پیکسل ۴ دارای لنزی ۱۶ مگاپیکسلی است

61a0d8d032c451d11f77f4a46fd31866
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمتر از یک ماه پیش بود که شرکت گوگل طرح اولیه گوشی جدید خود را با نام پیگسل ۴ را در دنیای مجازی منتشر کرد. این دستگاه ظاهر خاصی داشت و حالا خبرهایی از مشخصات دوربین این دستگاه منتشر شده است که  توضیح می‌دهد سنسور تله فوتوی گوگل پیکسل ۴ دارای رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل خواهد بود. در ادامه با دیجی دو همراه باشید تا درباره‌ی آن بیشتر صحبت کنیم.

سال گذشته شروع ورود گوشی های چند دوربینه به بازار بود و تقریبا همه‌ی شرکت ها پرچم دارانی را با دوربین های چندگانه به بازار عرضه کردند. در این میان گوگل جزو معدود شرکت هایی بود که تصمیم گرفت تنها از یک سنسور بر روی دستگاه خود بهره بگیرد و سعی کرد تا با بهره گیری از هوش مصنوعی و نرم افزار قدرتمند دستگاه پرچم دار خود آن را به بهترین شکل پیش ببرد که البته موفق هم بود و با همان یک سنسور توانست به خوبی بدرخشد و توجه زیادی را به خود جلب کند.

blank

با این حال گوگل هم حالا تصمیم گرفته است تا دستگاهی را با دوربین چندگانه طراحی و تولید کند تا قدرتش را نمایان کند و از دیگر شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند هم عقب نماند. به تازگی یکی از کاربران وب سایت XDA(مجمع برنامه نویسان برنامه های موبایل) کدهایی را در درون برنامه‌ی دوربین گوگل کشف کرده است که نشان می‌دهد دوربین های گوگل در حال تغییر ساختار خود هستند و همچنین اشاره می‌کند که محصول بعدی گوگل از یک سنسور تله فوتو بهره خواهد برد (این کدها که از برنامه دوربین موجود در نسخه بتای سیستم عامل اندروید Q به دست آمده).

یکی از مهم ترین قابلیت های سنسور تله فوتو بهره گیری از زوم اپتیکال است که شرکت های زیادی در حال توسعه‌ی آن بر روی دستگاه های خود هستند. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که سنسور تله فوتوی پیکسل ۴ یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی است. تله فوتو یکی از سنسورهای کاربردی برای دوربین گوشی های هوشمند می‌باشد، با این حال شاید بهتر بود برای شروع گوگل از یک سنسور اولترا واید در دستگاه خود استفاده کند که کاربرد بیشتری نسبت به تله فوتو دارد.

این پایان ماجرا نیست و گوگل اذعان داشته است که در پنل جلویی دستگاه از یک گیرنده‌ی مادون قرمز برای تشخص چهره بهره گرفته است که می‌تواند پروسه‌ی احراز هویت را با دقت بالایی انجام دهد‌(البته باز هم کارآیی دوربین های tof را ندارد)

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار