ساعت های اپل و عملکردشان بدون گوشی های آیفون

e0c3b273e106ee53f8e1bfaea11c05a0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

چرا ساعت های اپل به گوشی های آیفون نیازمندند؟ آیا ساعت های اپل بدون گوشی آیفون قابلیتی دارند؟

در واقع این موضوع مقاله امشب ماست و خبری از ساعت اپلی که قادر است بدون دستگاه آیفون کار کند.تاپایان مقاله همراه ما باشید.

بسیاری از ساعت های اپل در واقع فقط نمایشی از چیزهایی است که بر روی آیفون در حال اجرا هستند. بنابراین بعضی از ویژگی های کلیدی در دسترس شما نیستند اگر شما ساعت خودرا با یک دستگاه آیفون زوج جفت نکنید.

برای مثال , ساعت اپل گیرنده GPS ندار!! بنابراین اگر تلفن شما در اطراف شما نباشد نمیتوانید فاصله ای را که طی کرده اید اندازه بگیرید.البته گیرنده GPS در ساعتهای سلولی اپل سری ۲ و ۳ قرار گرفته اند.با این حال همچنان این ساعتها از خود دوربینی ندارند و فقط قادرند یک منظره ذخیره شده را نمایش دهند.آنها قادر به انجام هر کاری نیستند.

البته این به معنای اینکه ساعت اپل فقط یک ترمینال خام است نیست!! در واقع این ساعت ها دارای پردازنده , سنسور و همچنین فضای ذخیر سازی اطلاعات در درون خود هستند.

چند ویژگی ساعت های اپل که هیچ نیازی به جفت شدن با گوشی آیفون ندارند. و میتوان پس از تنظیمات اولیه از آنها استفاده کنیم.

۱-پرداخت خریدها از طریق ساعت اپل:

هنگامی که برنامه پرداخت اپل را از طریق ساعت اپل تنظیم کردید. میتوانید از ساعت برای پرداخت خرید های خود در مغازه بهر ببرید.

این برنامه یک رمز منحصر به فرد میسازد که در ساعت  ذخیره میباشد. و بعنوان شماره کارت بانکی  استفاده میشود که اجازه میدهد از برنامه پرداخت اپل استفاده کنید. حتی زمانیکه از آیفون خود دور هستید. برای پرداخت کافیست ساعت خود را در ترمینالی که به پرداخت اپل مجهز است قرار دهید تا ازطریق ارتباط از راه نزدیک (یا همان ارتباط رادیویی nfc ) پرداخت انجام شود.

که البته متأسفانه، همه شرکت ها این را قبول نکردند، بنابراین ما هنوز هم با جیب و کیف پول  سر و کار داریم، اما ما به تدریج این نظام های سنتی جای خود را به لوازم دیجیتال خواهند داد.

۲-گوش کردن به موسیقی و کتاب های صوتی :

این ساعت ها فضای ذخیر سازی درخود دارند. که میتوان در آن موسیقی ذخیره کرد. بنابراین شما میتوانید با استفاده ازبلوتوث تعبیه شده در داخل این ساعتها با یک جفت هدست بی سیم به آن متصل شوید و اهنگ  مورد علاقه خود را گوش کنید.

البته به طور طبیعی شما قادر نخواهی بود که  موسیقی Spotify  یا اپل خود بدون اتصال به اینترنت گوش دهید. بنابراین یا باید در محدوده wifi باشید و یا ازساعتهای سلولی نسل ۳ اپل استفاده کنید. اما این ساعتها دارای حافظه خارجی قابل توجهی برای اجرا میباشند.

blank
۳-باز کردن درب های خانه و پارکینگ :

یکی از ساده ترین ویژگی هایی که در نمایشگاه ساعت اپل شاهد دیدن آن بودیم.باز کردن درب اتاق های هتل بود که بدون هیچ کلیدی توسط ساعت اپل انجام میگرفت.

این برنامه ازطریق بلوتوث کم انرژی کار میکند.این ایده میتواند با هر نوع قفل هوشمندی که از بلوتوث پشتیبانی کند کار کند، بنابراین ممکن است ما قفل های سازگار با ساعت اپل را برای قفل خانه، گاراژ یا سالن بدنسازی خود در آینده ببینیم.

۴-نظارت بر فعالیتهای شما نظیر فعالیت های ورزشی و ضربان قلب…

ساعت اپل بدون نیاز به گوشی آیفون میتواند برضربان قلب شما کنترل داشته باشد. قادر است برنامه ریزی شما را ذخیر ه کند و آنهارا همگام کند.

blank
۵-کنترل تلوزیون اپل از طریق ساعت:

کنترل تلوزیون اپل از سیستم ios به ساعت اپل منتقل شده و ساعت اپل عین کنترل تلوزیون عمل با سیستم جادویی بی سیم عمل میکند.همینطور میتوانید از آن برای کنترل iTunes سیستم خود بهر ببرید.

علاوه بر این ها فعالیت هایی مانند زنگ هشدار، کرونومتر و تایمر نیازی به یک گوشی برای عملکرد ندارند.

تنها ساعت های سلولی نسل سوم اپل قادرند بدون گوشی های آیفون عمل کنند. وباقی ساعت ها برای عملکرد بدون آیفون طراحی نشده اند.

منبع:http://www.techradar.com

 

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار