امکان مخفی کردن تعداد لایک‌ها به اینستاگرام اضافه شد

545e701f53e6a9935bc7a35267543265
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اینستاگرام با رونمایی از ویژگی جدید نرم‌افزار خود، اجازه مخفی کردن لایک‌ها را به همه مشترکین خود می‌دهد.

اکنون که بیش از دوسال از شروع آزمایشی پنهان کردن لایک‌ها در اینستاگرام و فیس‌بوک می‌گذرد، درحال حاضر اینستاگرام از این قابلیت به‌طور رسمی معرفی می‌کند. اکنون این برنامه به همه کاربران خود این امکان را می‌دهد تا تعداد لایک‌ها و تعداد بازدیدهای محتوای ویدئویی پست‌های خود را از دید دیگران پنهان کنند، در این صورت تعداد لایک‌ها و بازدیدها تنها برای صاحب حساب کاربری نمایش داده می‌شود.

این تغییر یک نسخه ضعیف از آزمایش اصلی فیس‌بوک است که به کاربران اجازه انتخاب گزینه پنهان‌سازی لایک‌ها را می‌دهد؛ زیرا که در مطالعات خود به این نتیجه رسیده بودند که تعداد لایک‌ها می‌تواند یکی از مخرب‌ترین عوامل تاثیرگذار در سلامت جوانان باشد. شرکت اینستاگرام مدت‌هاست روی توسعه این قابلیت جدید کار می‌کند تا بتواند با این تغییر باعث کاهش فشار منفی تعداد لایک‌ها و بازدیدهای برجسته پست‌ها بر روی کابران به خصوص نوجوانان شود، زیرا این تعداد بالای لایک‌ها از نظر روانی به سلامت گروه‌های سنی جوان آسیب جدی وارد می‌کند. اما در همان آزمایشات اولیه این موضوع در میان کاربران بحث برانگیز شد تا اینکه اخیرا آدام موسری (رئیس اینستاگرام) گفته که پنهان کردن لایک‌ها یک ویژگی دو قطبی است که می‌تواند برای برخی کاربران مفید و برای برخی دیگر آزاردهنده باشد و منطق او از انجام این کار تغییر کرده است. اما بالاخره این ویژگی به اینستاگرام و فیس‌بوک اضافه شد.

اینستاگرام

این شبکه اجتماعی با این ویژگی جدید نیاز کاربرانی را مرتفع خواهد کرد که تمایل نداشتند مخاطبان، تعداد لایک‌های زیر پست‌های منتشرشده آنها را ببینند. این ویژگی به صورت اختیاری است و هر شخص می‌تواند این قابلیت جدید را از طریق تنظیمات برنامه برای خود فعال کند تا بتواند چنین داده‌هایی را از دید بقیه یا از دید خود پنهان کند.

با به‌روزرسانی جدید اینستاگرام، کابران می‌توانند علاوه‌بر پنهان کردن تعداد لایک‎ها از پست‌های خود از مقابل دیده‌های دنبال‌کننده‌هایشان، تعداد لایک‌ها را در زیر پست‌های سایر کاربران در فیدهای خود و برای استفاده خود نیز حذف کنند. همچنین کابران اینستاگرام می‌توانند عکس‌های مورد علاقه خود را نیز پنهان کنند. با این ویژگی جدید اینستاگرام می‌تواند به کاهش اضطراب و فشارهای اجتماعی نیز کمک شایانی کند.

با این وجود، هنوز اینستاگرام و فیس بوک در مورد تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان کاربران خود، به ویژه برای کاربران جوان، بسیار درگیر و مورد مواخذه هستند. قانون‌گذاران در مورد سلامت روان نوجوانان سوالات خود را همراه طرح‌هایی برای ایجاد برنامه اینستاگرام مخصوص کودکان زیر ۱۳ سال، مطرح کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۹ فیسبوک امکان مخفی کردن تعداد لایک‌ها را برای اولین بار بررسی کرد و بالاخره از چند هفته آینده این ویژگی برای کاربران فیسبوک هم در دسترس قرار خواهد گرفت. در آخرین اطلاعیه خود اینستاگرام اعلام کرده است که می‌خواهد بودجه بیشتری را برای تحقیقات در زمینه نحوه تأثیر تعداد لایک‌ها بر روی نوجوانان و کاربران جوان تامین کند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار