نسل جدید تلویزیون های هوشمند با ویژن ایکس ۶۵ هواوی قابل دسترس خواهد بود

12afda6fb311d068ac15c5452112a72f
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اولین تلویزیون OLED با نام تجاری ویژن ایکس هواوی معرفی شد. هواوی سال گذشته با lunch f Honor Vision و بعداً با تلویزیون هوشمند هواوی ویژن وارد بازار تلویزیون هوشمند شد. هر دو مدل دارای سیستم عامل اختصاصی هواوی می باشند که جایگزین سیستم عامل اندرویدی این شرکت است. مدل های تلویزیون هوشمند در حال حاضر در چین و خارج از کشور در حال فروش هستند. هواوی با رونمایی Huawei Vision Smart X65 هوشمند، اکنون تمام قدرت این صنف را در دست دارد.

معرفی تلویزیون ویژن ایکس هواوی

تلویزیون هوشمند Huawei Vision Smart X65 اولین تلویزیون OLED هواوی است که یک پنل ۴K OLED خود منور ۶۵ اینچی با نسبت صفحه نمایش بالا را جمع بندی می کند. هواوی برای محصولات بسیار زیبا و به خصوص تلفن های هوشمند خود شهرت خاصی کسب کرده است. هواوی X65 از بدنه ای بسیار نازک و ضخامت ۲۴.۹ میلی متر استفاده می کند.

ویژن ایکس هواوی

ویژگی های ویژن ایکس هواوی

هواوی به تازگی اولین تلویزیون OLED خود را با نام ویژن ایکس هواوی معرفی کرده است. هواوی تلویزیون Vision X65 OLED را با پنل ۱۲۰ هرتز و دوربین پاپ آپ ( pop-up ) طراحی و عرضه نموده است. هواوی X65 از بدنه ای بسیار نازک و ضخامت ۲۴.۹ میلی متر برخوردار است. این تلویزیون همچنین دارای حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت است و این شرکت ادعا می کند که این صفحه نمایش نیز توسط TUV Rheinland تصدیق شده است. علاوه بر این در مجموع به ۱۴ بلندگو مجهز شده است که همه آنها در زیر نمایشگر قرار گرفته اند. این سیستم از شش درایور تمام عیار تشکیل شده است و همچنین دارای شش توییت و دو ووفر است. در زیر پوشش ، یک تراشه هوشمند HiSilicon Honghu 898 داریم که برای OLED ها طراحی شده است.

این شرکت ادعا می کند که این پردازنده از سنسورهای پیشرفته چند کاناله برای تنظیم رنگ و سرعت صفحه نمایش استفاده می کند. پشتیبانی دیگری وجود دارد تا تصویر با نور محیط سازگار شود و تصویر طبیعی تر جلوه دهد و در نهایت کیفیت تصویر بهبود یابد.

ویژن ایکس هواوی

ویژن ایکس هواوی OLED مجهز به تراشه هوشمند جدید تولید شده توسط خود است که برای OLED ها طراحی شده است. این پردازنده از سنسورهای پیشرفته چند کاناله برای تنظیم رنگ و سرعت صفحه نمایش استفاده می کند. همچنین این نمایشگر را با نور محیط تطبیق می دهد و صفحه نمایش را طبیعی تر می کند و همچنین اجازه می دهد تا جزئیات غنی و تاریکی به نمایش درآید ، بنابراین کیفیت تصویر را بهبود می بخشد.

این پردازنده به صورت خودکار با استاندارد تصویر به طور دقیق مطابقت می کند تا تصاویر در فضای رنگ اصلی خود و همچنین نور و سایه نمایش داده شوند. این صفحه نمایش توسط TUV Rheinland آلمانی برای راحتی چشم تأیید شده است و آن را به اولین وسیله صفحه بزرگ تبدیل می کند که دارای چنین مجوزهایی شده است.

یکی از ویژگی های دیدنی این نمایشگر، یک دوربین هوشمند با وضوح ۲۴ مگاپیکسلی است که به تراشه های NPU و قدرت محاسبات فوق العاده ۴T مجهز شده است. دوربین وسیع تر، واضح تر و باهوش تر است. این دوربین کنترل حرکات هوا را پشتیبانی می کند که مطمئناً کنترل را سهولت می بخشد. همچنین به همان اندازه از تماس ویدیویی پشتیبانی می کند. از پشتیبانی HDR برخوردار است. نکته قابل توجه دیگر تلویزیون که با سیستم عامل HongMeng OS کار می کند این است که دارای یک دوربین پاپ آپ با زاویه دید فوق العاده با وضوح ۲۴ مگاپیکسل است.

دوربین ویژن ایکس هواوی

ویژگی های جالب ویژن ایکس ۶۵ هواوی

جالب اینجاست که ویژن ایکس هواوی همچنین از یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق العاده و مجهز به تراشه های دوتایی NPU HiSilicon و قدرت محاسبات فوق العاده ۴T برخوردار است. این دوربین همچنین از کنترل اشاره هوایی و تماس ویدیویی پشتیبانی می کند. تلویزیون هوشمند می تواند به صورت هوشمند ساختار مکانی را شناسایی کرده و امواج صوتی را ساطع کند تا ساختار اتاق را تشخیص دهد و بازخورد دریافت کند. یک دستگاه دوربین پاپ آپ در قسمت بالای دوربین وجود دارد که از یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق العاده استفاده می کند که برای تماس های ویدیویی استفاده می شود که توسط تراشه داخلی HiSilicon Hi3559C هدایت می شود و قادر به محاسبات هوش مصنوعی با استفاده از NPU است. دوربین همچنین به شما امکان می دهد که با ردیابی حرکت انسان از ژستها برای کنترل صدا و فیلم استفاده کنید.
هنگام صحبت در مورد تراشه ها، فراموش نکنیم که تراشه سفارشی داخلی Honghu 898، به طور خاص برای صفحه های OLED بهینه شده است که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی، کیفیت تصویر را بهبود می بخشند. این کار را ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت ذخیره می کند. در حالی که این پنل ویژن ایکس هواوی می تواند به ۱۰۰۰ نیت روشنایی برسد، اما از پشتیبانی HDR برخوردار است. به این ترتیب، درتصاویری با محتویاتی مانند مسابقات ورزشی و بازی ها، یک تجربه مشاهده بسیار روانتر حاصل می شود.

blank

علاوه بر Hi83559C، یک پردازنده جداگانه به نام Hongu 898 نیز وجود دارد که وظیفه بهینه سازی کیفیت تصویر صفحه نمایش OLED را بر عهده دارد. به عبارت دیگر، تصویر با توجه به محتوا روی صفحه ، بصورت دینامیکی تنظیم می شود.
در کل خروجی صوتی ۷۵W با ۱۴ بلندگو در ویژن ایکس هواوی قابل دستیابی است. در حال حاضر، این تلویزیون در چین راه اندازی شده است و هیچ اطلاعاتی در مورد زمان رسیدن به سواحل هند وجود ندارد.

نکات جالب توجه:

• صفحه نمایش OLED
• تلویزیون مجهز به صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز و بدنه فوق العاده نازک است
• در این دستگاه از یک تراشه هوشمند HiSilicon Honghu 898 استفاده شده و برای OLED ها طراحی شده است

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار