آشنایی با هدست وایو پرو اچ تی سی

1801205161bf49fd9de270dd45ffbbbb
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آشنایی با هدست وایو پرو اچ تی سی

شرکت اچ تی سی پیشتر تصمیم گرفت با معرفی VIVE Pro هدستی را رونمایی کند که می توان آن را به عنوان هدست واقعیت مجازی باکیفیت به حساب آورد. کیفیتی که در نگاه نخست متوجه آن خواهید شد و حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.

ما در این مطلب قصد داریم بررسی از VIVE Pro داشته باشیم تا آشنایی بیشتری با آن پیدا کنیم.

طراحی صنعتی

در طراحی کلی Vive Pro شاهد هدستی مشابه نسخه پیشین هستید اما اچ تی سی با تغییرات ظاهری که اعمال کرده موجب شده است تا هدست واقعیت مجازی Vive Pro به یک مدل جدیدی تبدیل شود. گذشته از آن برخلاف مدل پیشین با رنگ مشکی، این محصول در گزینه رنگی آبی تیره به فروش می رسد و طراحی متفاوتی برای آن در نظر گرفته شده است. دیگر موردی که در این هدست چشمگیر است هدفون های یکپارچه بوده که در نسخه قبلی شاهد چنین هدفون هایی نبودیم. با ارگونومی بالایی که Vive Pro داشته طراحی محصول جدید قابل توجه بوده و نظر همگان را به خود جلب می کند. با تمام این تفاسیر Vive Pro هدست واقعیت مجازی باکیفیتی بوده و اچ تی سی سعی کرده با توجه به قرارگیری در رده هدست های پریمیومی، طراحی فوق العاده ای در نظر گیرد.

blankکاربری راحت

برخی هدست ها متاسفانه راحتی را برای صاحبان خود به دنبال ندارند اما خوشبختانه Vive Pro هدستی است که راحتی بسیاری را برای کاربر فراهم می آورد. از این رو می توان تجربه کاربری لذت بخشی با هدست واقعیت مجازی شرکت اچ تی سی داشت که اخیرا شاهد معرفی آن بودیم و توانست موردتوجه همگان قرار گیرد.VIVE Pro از جایگاه سر نرمی برخوردار است زیرا شرکت اچ تی سی در این قسمت پوشش نرمی قرار داده تا در کاربری طولانی افراد احساس ناراحتی و دردی نداشته باشند زیرا در نهایت موجب خواهد شد تا افراد تجربه کاربری نامطلوبی احساس نکرده و راحتی داشته باشند.

یکی از موضوع های مهم در کار با هدست ها راحتی بوده و اگر افراد در طول کاربری سختی داشته باشند، سعی بر اتمام سریع تماشا محتوا خواهند کرد. شرکت اچ تی سی در طراحی این هدست خود سعی داشته ارگونومی بالایی در نظر گیرد از این رو توانست به موفقیتی دست پیدا کرده و هدستی را رونمایی کند که در نوع خود بی نظیر است. وزن کم در کنار جنس بدنه با کیفیت همگی موجب می شوند تا هدست Vive Pro را بتوان در بحث کاربری فیزیکی بسیار راحت و لذت بخش دانست.

موضوعی که برخی هدست ها فاقد این ویژگی هستند و خستگی مفرطی به سر وارد می کنند. وجود دو هدفون یکپارچه در قسمت گوش ها موجب می شود تا دیگر نیازی به استفاده از هدفون مستقلی نداشت. با این حساب هدست Vive Pro در بحث ارگونومی و طراحی ظاهری لذتی برای کاربران خود خواهد داشت.

از آنجایی که طراحی نسخه پیشین بسیار موردتوجه قرار گرفت، اچ تی سی تصمیم گرفت برای نسخه جدید طراحی شبیه را به کار گیرد. ظاهری که قابل توجه بوده و می تواند برای کاربران جذاب باشد. VIVE Pro از نشت نور کمی برخوردار بوده و این امر محیط تاریکی را به دنبال خواهد داشت و دنیای واقعیت مجازی کاملی را فراهم می کند. بنابراین تجربه واقعیت مجازی در کنار هدستی چون VIVE Pro بی شک لذت بخش و جالب توجه خواهد بود.

blankهدفون های یکپارچه بسیار راحت

یکی از بخش هایی که در VIVE Pro به چشم می خورد، افزوده شدن هدفون یکپارچه ای بوده که در نسخه پیشین شاهد آن نبودیم. با ویژگی هایی که اچ تی سی برای هدست جدید خود در نظر گرفته می توان، VIVE Pro را نسخه ارتقا یافته هدست واقعیت مجازی پیشین این شرکت دانست. هدفون های موردبحث راحتی بسیاری برای کاربر خود رقم می زنند و این موضوع زمانی مشخص می شود که هدست را روی سر قرار می دهید. نرمی گوشی ها در کنار کیفیت صوتی بالا از ویژگی های قابل توجه هدفون های در نظر گرفته شده توسط اچ تی سی بوده که در مدل پیشین شاهد آن نبودیم. از این رو باید افزوده شدن چنین هدفون هایی را کارآمد و مفید دانست و هدست VIVE Pro را به هدستی کامل تبدیل کرده است.

با این حساب می توان روی هدفون هدست VIVE Pro  در بحث وضوح صوتی حسابی باز کرد و آن را قابل توجه به شمار آورد.

صفحه نمایش

VIVE Pro در مقایسه با نسل پیشین خود نمایشگر پروضوح و بهتری برای آن در نظر گرفته شد. از این رو باید چنین هدستی را نسبت به مدل قبل بهتر دانست و محتوا واقعیت مجازی را باکیفیت بهتری به کاربران نمایش می دهد. اچ تی سی برای هر صفحه نمایش این هدست رزولوشن ۱۴۰۰*۱۶۰۰ پیکسلی یا در مجموع ۲۸۸۰*۱۶۰۰ پیکسلی فراهم آورده است. این کیفیت در مقایسه با صفحه نمایش VIVE و Oculus Rift با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۲۰۰ پیکسلی یا در مجموع ۲۱۶۰*۱۲۰۰ پیکسلی اختلاف داشته و صفحه نمایش بهتری محسوب می شود. با نمایشگر باکیفیتی که اچ تی سی برای هدست موردبحث در نظر گرفته، تجربه کاربری لذت بخشی می توان با هدست مورد اشاره داشت. اچ تی سی چند سالی می شود توانسته در بحث تولید هدست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و هدست VIVE Pro نیز یکی از ثمرات موفقیت آمیز اچ تی سی به شمار می رود.

با این حساب می توان در بحث صفحه نمایش Vive Pro را مدلی ارتقایافته دانست که تجربه کاربری حرفه ای تری رقم می زند و افراد می توانند شاهد هدستی باکیفیت باشند که وضوح تصویر بالایی ارائه می دهد. با این تفاسیر VIVE Pro در بحث عملکرد می تواند با نمایشگر باکیفیتی ظاهر شود و فراتر از انتظار باشد.

قیمت و سازگاری

هدست واقعیت مجازی VIVE Pro با قیمت ۹۰۰ پوند به فروش می رسد و نیازی به  کامپیوتر رده بالا برای اجرا محتوا واقعیت مجازی که هزینه ای بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ پوندی خواهد داشت، ندارد. این هزینه نسبت به هدست واقعیت مجازی Vive اصلی شرکت اچ تی سی قیمت نسبتا بالاتری را دربرمی گیرد اما درمقابل یک هدست کارآمدتر و مفید به شمار می رود. بنابراین اگر بخواهیم آن را نسبت به VIVE پیشین مقایسه کنیم، تایوانی ها هدست کاملا منحصربفرد و بزرگی را تحت عنوان VIVE Pro معرفی کردند تا نظر همگان را به خود جلب سازند. این هدست تجربه کاربری خوبی رقم می زند و به عنوان یک هدست کارآمد به شمار رفته و می تواند با قیمت ۸۰۰ پوندی آن را هدست بزرگی دانست که می تواند فراتر از انتظارات ظاهر شود.

بی شک اچ تی سی دانسته چگونه هدستی را دردسترس مخاطبان خود قرار دهد بنابراین نباید این شرکت را در تولید هدست نامطلوب محسوب کرد و مشخصاتی برای VIVE Pro در نظر گرفته که مطابق انتظارات ظاهر شده و می تواند تجربه کاربری خوبی برای افراد رقم زند.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار