گوگل اولین قطع همکاری با هوآوی را آشکار کرد

f466dd5466e68f7d9a7d013c41a08332
زمان مطالعه: 1 دقیقه

گوگل اولین قطع همکاری با هوآوی را آشکار کرد

اوایل این هفته شرکت گوگل خبر از اتمام همکاری با هوآوی را داد که برمبنی آن دیگر قرار نیست شاهد سیستم عامل اندروید روی محصولات این شرکت باشیم. زیرا پیشتر ایالات متحده آمریکا دستگاه های این شرکت را جاسوسی دانسته و در این بین هوآوی نیز تحریم شده است.

البته اخیرا این تحریم به مدت ۹۰ روز تعلیق شده تا هوآوی این موضوع را اذعان کند. اگرچه ایالات متحده هوآوی را متهم به جاسوسی کرده اما دولت چین و این شرکت این موضوع را تایید نکرده و آن را تکذیب نمودند.

به تازگی مشخص شد که گوگل برخی از گوشی های هوشمند هوآوی را از وب سایت اندروید حذف کرده است. از جمله آنها باید به پی ۳۰ پرو و میت ایکس اشاره کرد که از محصولات برجسته هوآوی تلقی می شوند. این طور پیداست شرکت گوگل می خواهد رسما همکاری خود را با هوآوی پایان ببخشد. اخیرا گزارشی منتشر شد که نشان می داد، هواوی اواخر سال جاری سیستم عامل اختصاصی خود را معرفی خواهد کرد.

به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا مشخص آیا این موضوع صحت دارد یا از روی اشتباه صورت گرفته است. شایان ذکر است که گوگل در تلاش است کم کم تمامی محصولات هوآوی را از سایت اندروید حذف کند.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار