سامسونگ احتمالا تولید گلکسی S21 FE را متوقف کند

4367c7dfaa4feea4e2ce8cf797ebedbc
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از تولید گلکسی S20 FE که مدل مقرون به صرفه پرچمداران سری S سامسونگ به حساب می آمدند، این شرکت کره ای تصمیم به تولید سری بعدی این مدل یعنی گلکسی S21 FE گرفت. این پرچمدار ارزان قیمت متاسفانه به دلایلی که در ادامه خواهد آمد از مسیر تولید منحرف شد و سامسونگ اعلام کرده که احتمالا تولید این گوشی با تعویق مواجه شود. بنابراین گمان می رود که در سال جاری به مرحله تولید نرسد.

این در حالی است که طرفداران این برند مشتاقانه منتظر رونمایی از این گوشی بودند. ETNews گزارش می‌دهد سامسونگ با اشاره به منابع صنعت، تولید گلکسی S21 FE را به‌دلیل کمبود تراشه در مرحلع تعلیق نگه داشته است. بنابر اطلاعات بدست آمده جمعه، ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد ۱۴۰۰)، شرکای تأمین‌کننده  قطعات گوشی های سامسونگ خبر لغو سفارش اقلام مورد نیاز را از سوی این شرکت دریافت کرده اند. آنچه پیداست این است که این شرکا مدعی شده اند که لغو سفارشات به معنای توقف تولید گلکسی S21  اف ای خواهد بود.

همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین علل کمبود چیپست مورد نیاز شرکت ها بحث پاندمی کرونا و برخی اتفاقات جانبی است، بنابراین گرچه باید منتظر رونمایی و عرضه این اسمارتفون درسه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ می بودیم، اما احتمال دارد که این مراسم به سال آینده موکول شود.

تولید گلکسی اس ۲۱ اف ای

این در حالی است که کمپانی کره ای ادعای استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ برای گوشی‌های هوشمند جدید را داشت؛ اما به‌نظر می‌رسد؛ در شرایط فعلی با کمبود این تراشه مواجه شده است. منبعی به ETNews گفت: «می‌دانم سامسونگ تراشه‌های AP کوالکام (پردازنده برنامه‌های کاربردی) را به گوشی‌های تاشو اختصاص داده است؛ به‌همین‌دلیل، مدل FE را تعلیق کرده است؛ زیرا نیمه‌رسانا کافی وجود ندارد.»

بحث توقف این تولید بسیار بحث برانگیز است، چراکه ممکن است علی رغم تامین این چیپست توسط سامسونگ، کوآلکام مدعی شده است که تا پایان سال جاری امکان تامین این قطعه را نخواهد نداشت. از طرفی اینتل نیز از کمبود تراشه تا چند سال دیگر خبر داده است. با توجه به این اخبار Android Authority از شرکت کره ای اطلاعات دقیق را درباره گلکسی S21 FE بدست آورده است؛

این کمپانی کره ای در پاسخ به Android Authority تصریح کرده که  درباره شایعات و گمانه‌زنی‌های اخیر و در گزارش حذف‌شده ETNews اظهارنظر نمی‌کند.

ناگفته نماند که این تنها پاسخ سامسونگ به خبر نگار کرده ای نبوده است . این شرکت در ادامه گفته است که « تصمیمی درباره گوشی آینده گرفته نشده و اکنون نمی‌توان درباره جزئیات محصولی بحث کرد که هنوز ارائه نشده است؛ اما درباره تعلیق تولید هنوز چیزی مشخص نشده است». از این رو می توان نتیجه گرفت که سامسونگ هنزو هیچ خبری رابه طور قطع رد یا قبول نکرده است.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار