معرفی اجمالی و آشنایی با گلکسی F23 5G

5b98201eb85b071740dad29d2a6f8877
زمان مطالعه: 3 دقیقه

گلکسی F23 یکی دیگر از تلاش‌های سامسونگ برای عرضه گوشی همراهی در رده قیمتی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است. حداقل روی کاغذ این‌طور به نظر می‌رسد که F23 5G گام بزرگی جلوتر از گلکسی F22 باشد. در ادامه این مطلب با معرفی اجمالی F23 5G شما را با این محصول جدید سامسونگ بیشتر آشنا می‌کنیم.

طراحی و ساخت گلکسی F23 5G

به‌جای استفاده از رنگ‌های قدیمی و دلگیر، گلکسی F23  با تن‌های رنگی جدیدی عرضه شده: سبز جنگل و آبی. طراحی آن ساده و زیبا است و مینیمال باقی‌مانده.

دوربین‌های پشتی به‌صورت مستطیلی و همراه با فلاش، در گوشه سمت راشت قاب پشتی قرار گرفته‌اند. پوشش قاب پشتی مات است اما با فریم‌هایی براق همراه شده که زیبایی آن را افزایش داده‌اند. همچنین با اینکه با وجود ۱۹۸ گرم وزن، سنگین محسوب می‌شود، در دست احساس خوبی دارد و کناره‌های منحنی آن کمک‌کننده هستند. از زاویه روبه‌رو هم نمایشگر ۶.۶ اینچی آن را خواهید دید که با حاشیه‌هایی قابل‌مشاهده و دوربین قطره‌ای، همراه است.

طراحی گلکسی اف 23

طراحی گلکسی اف ۲۳

درباره نمایشگر گلکسی F23

گلکسی F22 سال گذشته با یک نمایشگر Super AMOLED عرضه شد،  درحالی‌که گلکسی F23 با یک پنل TFT روانه بازار شده است. هرچند می‌دانیم دلیل این عقب‌نشینی چیست اما شما چیز زیادی در زمینه نمایشگر از دست نمی‌دهید.

این صفحه‌نمایش، رنگ‌های روشن و شفاف ارائه می‌کند اما روشنایی کلی کمتری دارد. گوشی نمی‌تواند نور مناسبی تولید کند و ممکن است در شرایط نور شدید نتوانید محتوا را به‌خوبی تماشا کنید. البته نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و شیشه محافظ کورنینگ گوریلاگلس ۵ پیشرفت بزرگی نسبت به پنل‌های ۹۰ هرتزی قبلی سری F هستند. این سبب می‌شود نمایشگر   F23 برای بازی‌کردن بسیار مناسب باشد.

نمایشگر گلکسی F23

نمایشگر گلکسی F23

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی F23

این مدل اولین گوشی از سری F سامسونگ است که از یک تراشه اسنپ دراگون ۷۵۰G همراه با فناوری ۵G استفاده می‌کند. این با دو گزینه ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل‌افزایش تا ۱ ترابایت، همراه شده است.

در آزمایش‌های انجام‌شده، گوشی بدون لگ و کندی کارکرده و مشکلی در انجام وظایف مختلف نداشت. همچنین می‌توانید برای انجام بازی‌های معمولی و سبک هم روی آن حساب کنید. بااین‌حال اگر به سراغ عناصر سنگین‌تری مانند Call of Duty، BGMI یا Asphalt 9 بروید، گوشی شروع به داغ شدن کرده و به مشکل می‌خورد.

مشخصات نرم‌افزاری گلکسی اف ۲۳

از نظر نرم‌افزاری این گوشی روی One UI 4.1 مبتنی بر اندروید ۱۲ کار می‌کند که یک رابط کاربری سریع و ساده است و گزینه‌های شخصی‌سازی بسیاری دارد. از گزینه‌های مربوط به متن‌ها گرفته تا تم‌ها و پلت رنگی برنامه‌ها. برخی برنامه‌های اندروید و دیگر تولیدکننده‌ها هم به طور پیش‌فرض روی گوشی نصب است که نوتیفیکیشن‌های غیرضروری ندارند و هر زمانی که بخواهید می‌توانید آنها را حذف کنید.

کیفیت تصویربرداری و دوربین گلکسی F23

کیفیت دوربین‌های گلکسی F23  باتوجه‌به قیمتی که دارد، عالی است. ماژول سه‌گانه دوربین پشتی با یک لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی عرضه شده. یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق هم همراه آن هستند.

دوربین Galaxy F23

دوربین Galaxy F23

کیفیت تصاویر گرفته شده با گوشی در نور روشن روز مناسب است و رنگ‌های خوبی دارد. همچنین در شب و نور کم هم دوربین می‌تواند نو مناسبی دریافت کرده و عکس‌ها را با کیفیت بالا و رنگ‌های مناسب ارائه کند. البته دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی ممکن است نور اضافه به عکس‌ها بدهد. با تمام اینها سامسونگ ویژگی جالبی در این دوربین تعبیه کرده. حالت fun فیلترهای اسنپ چت را مستقیما به دوربین گوشی می‌آورد و شما می‌توانید به کمک آنها از خودتان عکس بگیرید.

عمر باتری F23

یکی از تأثیرگذارترین ویژگی‌های این گوشی، عمر باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است. با استفاده سبک شامل تماس، ارسال پیامک، گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی و گوش‌دادن به موسیقی می‌توانید تا یک روز کامل را بدون نیاز به شارژ با گوشی سر کنید. بااین‌حال اگر بازی‌های سنگین انجام دهید یا عکس‌برداری و فیلم‌برداری کنید، باتری بسیار زودتر از این مقدار تخلیه خواهد شد. شارژر آداپتور، به تصمیم سامسونگ از جعبه این گوشی حذف شده و شما مجبور هستید یک شارژر ۲۵ واتی برای آن تهیه کنید.

سخن نهایی

سامسونگ گلکسی F23 مشخصات بسیار مناسبی دارد و این‌طور که به نظر می‌رسد با قیمت بسیار خوبی هم عرضه خواهد شد که ارزش خرید دارد. از نرخ تازه‌سازی بالا گرفته تا دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و پردازنده خوب، این گوشی گزینه بسیار مناسبی برای خرید است و نسبت به مدل نسل قبلی بهتر شده است. به‌طورکلی اگر گوشی میان‌رده خوبی می‌خواهید که تولید سامسونگ باشد، گلکسی F23  جدید را از دست ندهید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار