سامسونگ در حال توسعه موبایل تاشو با ماژول دوربین چرخان است

0c734eca1dfef155bae3475032640dcf
زمان مطالعه: 2 دقیقه

استفاده از تکنولوژی جدید در چند سال اخیر جز لاینفک سیاست های کمپانی های تولید کننده گوشی همراه بوده است. این کمپانی ها که در صدر آن ها اپل و سامسونگ قرار دارند، تلاش کرده اند با رونمایی از قابلیت و امکانات جدید کاربران بسیاری را به سوی خود جلب کنند. استفاده از دوربین چرخان نیز از آن دست قابلیت هایی است که پیش تر در برخی اسمارتفون ها شاهد آن بوده ایم، اما استفاده از آن بر پیکره یک گوشی تاشو برای اولین بار است که اتفاق می افتد. گویا کمپانی سامسونگ می خواهد برای طراحی پرجمدار جدید خود از این قابلیت استفاده کند. پتنتی که از این اسمارتفون فاش شده است نشان می دهد که سامسونگ در حال کار روی توسعه چنین دستگاهی است.

گفتنی است که سامسونگ در سال ۲۰۱۹  استفاده از این تکنولوژی را در گوشی A80 آغاز کرده بود، البته که سامسونگ تنها کمپانی ای نبود که از این قابلیت بهره می برد. چراکه برند های دیگری مانند ایسوس نیز گوشی هایی را با چنین قابلیتی روانه بازار کرده اند.

اکنون این کمپانی کره ای خبر از طراحی جدید می دهد که در آن گوشی تاشوی خود را به دوربین چرخان با چندین لنز مجهز کرده است. آنچه از تصاویر منتشر شده پیداست که محصول گوشی به تصویر کشیده شده از دو بخش و یک لولای اصلی تشکیل شده است که ماژول دوربین روی لبه یک طرف بدنه قرار گرفته است که با چرخش خود می تواند به عنوان دوربین سلفی و یا دوربین اصلی تبدیل شود.

موبایل تاشو با ماژول دوربین چرخان

نکته جالی اینجاست که در طراحی این دوربین یک حسگر حرکتی نیز قرار گرفته شده که قابلیت سنجش وضعیت قرار گیری را خواهد داشت که وضعیت دستگاه را شناسایی می کند. علاوه بر این حسگر مخصوص لولا می تواند میزان خمیدگی و زاویه هر یک از بخش‌های دستگاه را نیز ارزیابی کند. از این رو اطلاعاتی که با هر دو دستگاه ثبت می شوند، می توانند حالت دستگاه را تشخیص دهند، که در حین باز شدن اپ دوربین در جای مناسب قرار داشته باشند.

نکته قابل توجه نوع استفاده از این دستگاه است، از آنجایی که در ساخت این گوشی های هوشمند قطعات مکانیکی حساس استفاده می شودف کاربران باید در استفاده از آنها دقت بیشتری داشته باشند. حال تصور کنید که دوربین چرخان نیز به  این دستگاه ها اضافه شود. از این رو تنها یک ضربه کوچک می تواند کارایی این گوشی را مختل کند. بنابراین ممکن است این پتنت تنها در حد یک خبر و شایعه باشد و سامسونگ برای تولید آن اقدامی نکند.

این کمپانی برای حضور قدرتمند در بازار گوشی های هوشمند تلاش کرده گوشی های متنوع و با هر سلیه ای را با بهترین کیفیت روانه بازار کند. سرمایه گذاری بر گوشی های تاشو ریسکی بود که کمتر کمپانی ای تن به آن داد. با این حال سامسونگ در این مسیر موفق عمل کرد. این شرکت کره در اخبار اخیر خط تولید گلکسی زد فولد ۲ را متوقف کرد و آن را از سبد محصولات آنلاین خود حذف کرد و حالا در مسیر تولید گلکسی زد فولد ۳ است که احتمالا با لبه های تخت عرضه شود. همچنین در طرحی دیگر از سوی این کمپانی کره ای یک اسمارتفون تاشو با سه نمایشگر و دو لولا دیده می شود که می‌تواند ایده ای برای ساخت تبلت‌های تاشو باشد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار